Gå til innhold

NSB Komfort? Er det internett tilgang på togreisen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenkt meg en tur til Stavanger i påsken, noe som betyr en togtur på omlag 8timer fra Oslo Sentralstasjon til Stavanger og når jeg sjekker billettpriser osv så ser jeg det er mulighet til å betale 90kr ekstra for NSB Komfort?

 

Dette ser ut til plassere deg et annet sted på toget, hvor du blant annet vil få tilgang på kaffe / te, aviser og strøm til enheter som f.eks PC?

 

Det jeg lurer på er hvorvidt det er noe Internett tilgang inne i bildet her?

Jeg vet at det er flere tog her i verden hvor du har Internett tilgang hele veien, men gjelder dette NSB?

Vil jeg med NSB Komfort ha nettilgang på reisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, da må en nesten vurdere om de 90kronene faktisk er verdt det?

Du får gratis tilgang til så mye te du ønsker? Er jo en fin ting, men ikke noe behov.. Strømtiltak er jo uansett fint, for da kan PC-en bli ladet opp med filmer osv som jeg kan underholde meg med på turen, samt noen spill..

 

Men jeg har hørt endel negativt om NSB Komfort? Folk mener det er generelt dårligere plass der? Fordi du sitter i grupper på fire og fire med et bord i mellom, hvor da to og to seter er vendt mot hver andre? Noe som skal gjøre det kanskje trangt for beina osv når to og to sitter ovenfor hver andre? Skal ikke være spesielt komfortabelt med bordet foran deg heller? Dog skal visstnok stolene være hakket mer komfortable enn de andre som er på toget?

 

Det nevnes jo også at komfort sikrer deg sitteplass? Er ikke dette en selvfølge på toget disse dager?

Kan du risikere å måtte stå på beina i 8timer fra Oslo S. til Stavanger?

Lenke til kommentar
Du får gratis tilgang til så mye te du ønsker?

Feil. Du får en "mynt" du kan bruke på drikkemaskinen, og den gir én kopp kaffe eller te, eventuelt andre drikker.

 

Ergo er det en kopp kaffe / te / eventuelt annen drikke gratis? Så må du betale, eller rett og slett ikke få mer?

Lenke til kommentar

De gangene jeg har brukt NSB Komfort, som til tider har vært en del, er det egne kanner med kaffe/varmt vann og teposer i vognene for Komfort. På kortere sterkninger f.eks. Oslo-Moss får man en polett til de vanlige maskinene som alle har tilgang til. Dersom man vil ha mer, er det null problem å få flere poletter.

 

På en tur fra Oslo til Stavanger hadde jeg lett lagt ut 90,- ekstra for komfortplass.

Skikkelige bord, strøm og komfortavdelingen er sjelden full slik at man ofte får en fireseters plass for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...