Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

snakke med jenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe som alltid fungerer for meg er å interresere meg for hva jenta gjør, setter henne i fokus, da slipper du å tenke så mye om hva du skal snakke om, og hun føler seg som midtpunktet noe alle jenter liker selv om noen påstår de ikke liker det ;)

Bare vær avslappet og rolig, ikke vær nervøs, det vises utrolig godt :)

 

Ikke tenk på isbjørn.

Lenke til kommentar

En ting som ser ut til at funker, siden jenta ser på deg som dum og søt, er om du bare sier hei, så fortsetter du med liten stillhet, før du kommer med en "Jaja, fint vær idag da :p "

Har hvertfall bare hatt gode erfaringer med slikt, praten kommer etter den ofte søte lattern til jenta.

Endret av golemm
Lenke til kommentar

Det er ikkje så nøye kva du snakkar om really, berre hugs å ta det på impulser, og ikkje planlegg kva du skal sei. Det er virkelig ikkje så stor forskjell på kva du skal snakke med jenter om, som med gutar. Går i ein klasse med 90-95% jenter (faktisk), eg tenker ikkje over at det er jenter og ikkje gutar eg pratar med (som regel).

Lenke til kommentar
Når eg pleier og snakke med jenter så hvet e ikkje helt hva eg kan snakke med di om spess på msn hvet noen hva e kan snakke med di om??

Trur ikke du er alene i den båten nei, dette er ganske vanlig. Men dette med å snakke om alt som faller deg inn burde du kanskje vente litt med. Prat om henne, og få henne til å fortelle om seg selv. De fleste jenter elsker å snakke om seg selv og interessen rundt det. Det som er viktigest er vel at du ikke tar det så høgtidelig (;

Lenke til kommentar

Som noen andre her sa " snakk til oss akkurat som dere gjør til kompiser ", det er ikke så vanskelig. Vi liker mye av det samme som dere gjør :)

MEN! Ikke snakk til oss om mensen, det er bare pinlig! Hehe, det blir det samme som om vi skulle spurt dere om hvordan deres første sædutløsning var ;)

Lenke til kommentar

Nå skal de sies at enkelte jenter ikke går å snakke med, og de må man ikke henge seg opp i. Var borti ei sånn i går, fikk taki henne og prøvde å føre en helt normal samtale. Hun nikket og ristet på hodet på spørsmål som ikke var ja/nei spørsmål. Da blei jeg så lei tilslutt at jeg bare gikk, selv om hun satt rundt "mitt" bord.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, la henne snakke om seg selv. Alle jenter kjaser i timesvis om det, driiiitkjedelig. Men du har i allefall samtalen i gang. Og i mellom "blablablablablabalalalsdadlnvswo" kommer det sikkert frem noe du kan bygge på. Enten om det er personer du kjenner ( prat jenter i mellom består 90% om andre folk), eller om dere har en felles interesse. Ikke snakk om været, i så fall må du gjøre det med et glimt i øyet.

 

Dessuten, mye vanskeligere om du skal prate med ei random kjerring på et utested. Da slåss man mot høy musikk, andre menn/gutter og at jenta sikkert har blitt sjekka opp 34234k ganger før den kvelden, og kjører ei hoven linje...

 

Jeg liker best å prate på vorspil, og bli jenta med kjerringa der. Da er jeg kongen av samtaler ;)

Lenke til kommentar

En feil jeg gjorde da jeg var yngre var å stille spørsmål, men bli så opptatt av det neste spørsmålet jeg skulle stille at jeg ikke fikk helt med meg hva hun svarte.

Det er viktig å vise at du interesserer deg for det hun gjør og er. Prøv noe sånt:

 

-"Hva driver du med?"

-Jeg danser to ganger i uken

-"Okay, kult - Hvaslags dans da? "

-"Jazzballett"

-"Okay. Kult. Hvordan er det i forhold til vanlig ballett"

 

.. Osv;)

 

Også viktig å tenke på at jentene faktisk er likere deg enn du tror. Du kan snakke om ting du lurer på, for eksempel om alle legger litt toalettpapir nederst i skålen for å unngå plask, eller om det bare er meg som er genial og har funnet det ut selv.

Lenke til kommentar

Som nevnt fler steder i tråden her, er det ikke mye annerledes å snakke med jenter enn med gutter. Det er også sant, men det jeg tror mange tenker er noe sånn som: Men jeg har jo bare guttete interesser som ikke interesserer jenter i det hele tatt, så jeg bør snakke med henne om noe annet, men da har jeg jo ingenting å snakke med henne om?

 

Men det har du, hvis hun er interessert i å bli kjennt med deg, vil hun også vite om dine interesser, og hva du bruker tiden din på, selv om det er gutteinteresser - du er jo tross alt gutt, er du ikke?

 

Men dette betyr ikke at du skal snakke om WoW hver gang du møter jenta, men det håper jeg de fleste skjønner.

 

Dessuten, om du synes det er vanskelig å snakke om annet en interesser med en jente, gjør som tidligere her: Bare grav litt, du må ta initiativet, still henne spørsmål når hun forteller ting, vis interesse så går det nok bra.

 

Men viktigst av alt er at du er imøtkommende og blid, og har et glimt i øyet, prøv å oppnå øyekontakt kanskje? Ikke se ned i bakken mens du filker med neglene dine, det er veldig fyfy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...