Gå til innhold

Lettleste engelske bøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

The Outsiders er vel en "klassiker".

Ble vel skrevet på 70-tallet av en 17 år gammel jente. Handler om en gutt som er med i en "gjeng" på 60-tallet(?), og etterkvert i boka skjer det mye spennende.

Meget lettlest, men kan også bli veldig "klisjè" til tider, men dette er noe man ikkje tenker på en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, og takk for mange gode svar :thumbup:

 

Jeg bestilte The Outsiders på Play.com, men de greide selvfølgelig ikke å levere før jeg dro på påskeferie, noe som er litt kjipt. Skal lese den nå da :). Ellers skal jeg se på de andre tipsene, de kan trenges snart. The Outsiders så ikke ut som en lang bok for å si det sånn :p.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skaff deg en engelsk lydbok. Skaff deg så pacemaker til winamp. Dernest setter du ned farten på lydboken til en fart som du klarer å få med deg. Videre så setter du gradvis opp farten for vær bok du hører på.

 

Det satt virkelig fart i min engelsk forståelse. Tok bare noen få bøker, eller ett parr uker, så klarte jeg å høre på normal fart. Nå hender det jeg seter opp farten om de snakker litt tregt.

 

Men du må selvsagt være såpas god att du klarer å forstå når noen snakker sakte engelsk til deg.

 

Du burde også kanskje velge noen av bøkene som er nevt her, de litt lettere. jeg sevl hørte på Harry potter når jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor lettleste da?

Du kan jo lese Harry Potter bøkene på engelsk, de er jo engelske barnebøker så veldig vanskelig skrevet er de ikke.

Ellers kan du jo prøve deg på LotR eller the Hobit, hvorav også den sistnevnte er en barnebok.

 

Jeg ville annbefalt Terry Pratchet bøkene, min favoritt engelske forfatter. Pratchet har sykt mange bøker, jeg vet ikke akkurat antall, men jeg vet at du ler fra side en til du er ferdig med bøkene, det er hysterisk morsomt skrevet og ikke så alt for vanskelig. Endel fantasi utrykk og hva enkelte fantasi dyr og skapninger er på engelsk som du kjapt lærer deg med en ordbok i nærheten.

 

Edit: Skrivefeil Tarry - Terry. *sukk*

Endret av Helgi
Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale de fleste bøkene til Dan Brown, spesielt Angels, Demons og Digital Fortress og såklart The DaVinci code. Dettte er forholdsvis lettleste og meget spennende og engasjerende bøker.

 

Du finner de på bokkilden.no

 

Helt enig, utrolig flotte bøker Angels and Demons er en fantastisk bok, men har enda ikke fått meg til å se filmen på kino. Dan Brown skriver på en helt spesiell måte, som kan gi deg frysninger, fantastisk følelse med andre ord!

Lenke til kommentar

Harry Potter, Tunnels serien, Inheritance Cycle, Artemis Fowl, Alex Rider og Young Bond er alle skrevet på lettfattelig engelsk, da de alle er ment for ung ungdom. Når du har lest de, så kan du begynne på LotR (Hobitt først) og Acts of Caine, som er ment for voksne (med untak Hobitt, som er ment for barn).

 

Harry Potter er også oversatt til latin, hvis du vil prøve deg på det.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...