Gå til innhold

Lettleste engelske bøker


Anbefalte innlegg

i engelsken på skolen leste vi en bok som het 'the curious incident of the dog in the nighttime'... den er veldig lettlest..

handler om en gutt på 16 år med aspergers syndrom som etter å ha funnet naboens hund død, begir seg ut på en reise utenfor nabolaget, som han aldri har vært utenfor før!

som sagt veldig lettlest, men også veldig spennende, morsom og trist. man leser om en gutt som ikke forstår andre menneskers følelser og mest lever i sin egen verden der han har sine egne formeninger om hva som er rett og galt, farlig og trygt.

læreren vår kalte den krim... jeg vet ikke helt om jeg vil kalle den krim men, det er mange elementer fra den sjangeren innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, takk for mange gode svar.

 

Per dags dato har jeg akkurat blitt ferdig med Hobbiten( en bok jeg likte meget godt), så nå venter jeg bare på at LotR skal ankomme postkassen. Begynte faktisk på den på norsk, men det var ikke helt det samme. Dermed blir det den engelske versjonen :).

 

Jeg har også bestilt alt av Halo-bøker, ettersom spillene har fanget min interesse. De latet til å ha et relativt greit språk (preview-funksjonen til Amazon). Akkurat nå holder jeg på med Da Vinchi koden til Dan Brown, uheldigvis på norsk. Språket var rimelig lettfattelig, så tror nok at noen Dan Brown-bøker kommer til å ankomme før sommeren er over.

 

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time har jeg lest to ganger. Én gang i forbindelse med skolen, for ca. ett år siden og én gang på eget intiativ for to år siden. En grei bok.

 

Ang. The Outsiders som jeg ble anbefalt falt ikke den helt i smak, men tror kanskje jeg skal prøve den senere. Likte ikke helt at det var så mye slang i den. Harry Potter er også bøker jeg kunne tenkt å lest meg, men akkurat nå har jeg nok å lese til ut juli iallefall - med ca. ti engelske bøker :).

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...