Gå til innhold

kan man faktisk skrive slik...?


katiemore

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet. :) Det er fortsatt det "dumme" retteprogrammet på Word som har skylda. For ikke lenge siden ble jeg nødt ti å skrive en stil for hånd, mens de andre skrev på pc (jeg hadde glemt min). Det var ganske slitsomt å være nødt til å tenke over all grammatikken. Ikke at jeg hadde skrevet liten bokstav etter komma eller dobbelt mellomrom for hånd... :p

Men det er helt greit; dere kan bare rette meg hvis jeg skriver noe feil :)

Den er grei.

Det skal være mellomrom mellom "hånd" og de tre punktumene. ;)

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, ja jeg burde vel vente noen angrep tilbake når jeg leker "grammarnazi".

 

Skrev dog at jeg var trøtt og sliten og legger derfor skylden på det. Klager heller aldri på småfeil slik som glemte komma og liknende. Det som irriterer meg er feil som er fororsaket av ren latskap. Slik som f.eks fravær av stor forbokstav, ingen avsnitt, ingen punktum osv.

 

Forøvrig....

 

lrn2use 1!11!oneleveneleven111!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!11

 

;)

 

Det var litt ironisk at du gjorde noen selv også :)

Mmm...kan ikke Internetspråket (det er vel det det heter?) helt...Det kommer til å ta meg en evighet om jeg blir nødt til å oversette den siste delen selv. Help? Someone?

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar
Ja, jeg vet. :) Det er fortsatt det "dumme" retteprogrammet på Word som har skylda. For ikke lenge siden ble jeg nødt ti å skrive en stil for hånd, mens de andre skrev på pc (jeg hadde glemt min). Det var ganske slitsomt å være nødt til å tenke over all grammatikken. Ikke at jeg hadde skrevet liten bokstav etter komma eller dobbelt mellomrom for hånd... :p

Men det er helt greit; dere kan bare rette meg hvis jeg skriver noe feil :)

Den er grei.

Det skal være mellomrom mellom "hånd" og de tre punktumene. ;)

 

Skal huske det :) Vet du forresten om det burde vært et komma foran eller etter smiley-fjeset?

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar
Vet du forresten om det burde vært et komma foran eller etter smiley-fjeset?
Man skriver med normal tegnsetting og setter smilefjeset etter fullstendig setning. :)

Vet ikke om det er slik språkrådet vil ha det eller ikke, men det er slik det ser best ut i mine øyne hvertfall.

Lenke til kommentar
Vet du forresten om det burde vært et komma foran eller etter smiley-fjeset?
Man skriver med normal tegnsetting og setter smilefjeset etter fullstendig setning. :)

Vet ikke om det er slik språkrådet vil ha det eller ikke, men det er slik det ser best ut i mine øyne hvertfall.

 

Hadde vært interessant å vite. Liker når språket er korrekt grammatisk. Skulle ønske folk som skrev i forskjellige blader skulle få litt mer opplæring i grammatikk; de skriver så mange feil, at jeg noen ganger begynner å lure på om det ikke settes noen kriterier til rettskriving der de jobber. :roll: Vil i alle fall (eller "iallefall"? Trengre nok noe repetisjon jeg òg) ikke være slik som dem.

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det virker mye mer profesjonelt å skrive korrekt.
You got me. Roter alltid på akkurat det ordet. Samme med "prosess". Prøver likevel da.

 

Vi skulle gjort denne tråden om til en slags "Rett-på-meg-tråd". Det kunne forumet trengt. Skal jo egentlig ikke gjøre det ellers. Så det hadde vært fint med et sted der vi kunne rette på hverandre uten at noen tok seg personlig nær.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det virker mye mer profesjonelt å skrive korrekt.
You got me. Roter alltid på akkurat det ordet. Samme med "prosess". Prøver likevel da.

 

Vi skulle gjort denne tråden om til en slags "Rett-på-meg-tråd". Det kunne forumet trengt. Skal jo egentlig ikke gjøre det ellers. Så det hadde vært fint med et sted der vi kunne rette på hverandre uten at noen tok seg personlig nær.

 

Det var en god idé! Kanskje noen kunne ha sagt ifra til dem som er ansvarlige for denne delen av nettstedet? Det eneste problemet hadde kanskje vært at det ville ha blitt forferdelig mange innlegg der, og derfor vanskelig å finne frem ...

Hadde likevel vært fint å ha lov å rette på andre ... Bare synd man aldri vet hvordan de kan komme til å reagere.

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar
Vet du forresten om det burde vært et komma foran eller etter smiley-fjeset?
Man skriver med normal tegnsetting og setter smilefjeset etter fullstendig setning. :)

 

Hadde vært interessant å vite. Liker når språket er korrekt grammatisk.

 

Uhm, diskuterer dere den gramatisk riktige måten å skrive smilefjes på? Den var ny :thumbup: Enten blir det en diskusjon på hvordan grafikk inngår i tekst, evt regler for bruk av : og ).

Endret av noob11
Lenke til kommentar
Uhm, diskuterer dere den gramatisk riktige måten å skrive smilefjes på? Den var ny :thumbup: Enten blir det en diskusjon på hvordan grafikk inngår i tekst, evt regler for bruk av : og ).

 

Tror det hadde vært nyttig å la folk prøve seg på dette ;)

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...