Gå til innhold

Rapport rundt Xbox 360 vs. PS3 - feedback ønskes. MODWARN: Seriøse svar ONLY.


dico

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet en liten "rapport" om hva som er "best" av disse to konsollene.

Rapporten er versjon nr. 2 og jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på flere positive og negative ting. Gjerne feil eller ting som er skrevet for partisk i rapporten.

 

Den kan leses her (pdf): http://andresen-it.no/fildeling/files/360%...xjhf_240209.pdf

 

I del 3 vil jeg mest sannsynlig fjerne den personlige meningsdelen min da den er litt partisk i seg selv.

 

Målet er å få frem en rapport med rene fakta, hvor hver enkelt kan få gjøre opp sin egen mening om hva de skal kjøpe dersom de lurer på dette. Og få alle enige i noe slikt er vel ganske vanskelig da det er mange "fan-boys" der ute, men jeg vil prøve å få til en mest mulig korrekt rapport som dekker begge sider ganske bra.

 

Kom også med kilder dersom dere har noe fakta.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Regioner

PS3 er helt åpen for spill fra hvor som helst i verden. Xbox 360 er delvis åpen. Det vil si at de fleste av spillene til 360 er regionsfrie, men det lønner seg å sjekke før du importerer spill. Modifisering åpner helt for dette på 360."

 

Dette er delvis feil. Modding åpner ikke regionen. Den gjør det bare mulig å lese av brente spill.

 

Du må bruke PAL eller en Region Free version av spillet dersom du skal spille den på en PAL maskin.

 

Regionen kan fjernes med hjelp av verktøy, men ikke ta for gitt at du kan spille av alt av spill som er tilgjengelig på nettet via torret osv. Det er en grunn til at i NFO filene de beskriver om det er PAL eller NTSC.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

En fin tilbakemelding som vil bli tatt med i neste utgave:)

 

Jeg begynte å tenkte litt i ettertid at denne ble postet under Microsoft kategorien. Burde den kanskje flyttes til felles? Eller opprettes en ny liten tråd som linker til denne under Sony, slik at vi får med PS3 entusiastene også? For å være mest korrekt skulle den vel ha ligget under Felles, men aktiviteten i den kategorien er betydelig mindre enn MS og Sony:)

Lenke til kommentar

Men sånn generelt - denne var VELDIG partisk. Ikke snakk om at den gir noe fair inntrykk av PS3. Mye synsing og fanboyisme her, ja. F.eks. når du selv skriver at CPUen er sterkere, men i neste vending sier at du "ikke vet hva det betyr", og dermed sier at 360 er best? Det funker bare ikke... Og - det er mer sannsynlig at spillene støtter multiplayer på 360? Er det virkelig det? Og hva er dette med at om du kjøper til 360 alt det som ps3 har, så blir det mye bedre? Klart at om du kjøper en standalone Blu-Ray-spiller er denne som regel bedre enn den i PS3, men man betaler prisen for det. Meningsløs sammenligning, spør du meg.

Nei, dette var helt skjevt vinklet - bedre lykke neste gang.

 

Og - PS3 finnes i forskjellige utgaver den og...

 

EDIT: Tror kanskje du må gjøre mer research på X-Box Linux-støtten din, samt X-Kai. PS3s Linux-støtte går 360ens ikke-eksisterende en høy gang...

 

EDIT2: Og hva med tredjepartsprodukter? Det er og en ting du kan ta opp. PS3 støtter både mus og tastatur i enkelte spill, og i bilspill kan du bruke det fantastiske Logitech G25. 360en lar deg ikke bruke noen annen kontroll enn 360-kontrolleren, og rattet fra Microsoft er ikke verdig å slikke esken til G25 engang...

Endret av Svein_Jarle
Lenke til kommentar

Jeg er så heldig å ha begge konsoller men må si meg uenig når det kommer til grafikk som jeg mener er like god på begge konsollene.

 

Når man går tilbake til PS3 sin release dag så er det sant at det var en god del spill som ble ported fra xbox360 over til PS3 som ikke holdt samme grafiske standard. Men det var jo egentlig som forventet da konsollen var splitter ny.

 

Ser man på spill som lanseres idag så er det marginal forskjell på grafikk. Jeg har spill som KZ2 og Gears of War 2 (for å ta to som har blitt skrytt opp på den grafiske fronten), og der holder jeg en knapp på KZ2 sin grafikk. Jeg har spilt demo av Resident Evil 5 på begge konsoller, og der er det marginale forskjeller om noen forskjell i det hele tatt.

 

Spør du meg så kan man ikke si at xbo360 har bedre grafikk idag, de er helt sidestilt.

 

Uansett så er den grafiske opplevelsen når man tester samme spill på begge konsoller identisk. Hvis man må nistudere bilde for bilde for å finne marginale forskjeller så er det ikke en faktor verdt å nevne.

Lenke til kommentar
Og hva med tredjepartsprodukter? Det er og en ting du kan ta opp. PS3 støtter både mus og tastatur i enkelte spill, og i bilspill kan du bruke det fantastiske Logitech G25. 360en lar deg ikke bruke noen annen kontroll enn 360-kontrolleren, og rattet fra Microsoft er ikke verdig å slikke esken til G25 engang...

 

Først kritiser du han for å være partisk, så sier du at MS rattet er ikke verdig å slikke (ja vel?) i eksen til G25? Skjerp deg.

 

Og at 360 ikke lar det bruke annen kontroller??? Det fins jo 4 forskjellige ratter utenom MS sitt du kan bruke til 360! Logitech drive fx, Mad Catz Racing Wheel, Joytech Nitro, og Fanatec Porsche (som total knuser G25)

 

Selv kjøpte jeg MS sitt, og den funker glimrende.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Del 1 var hel partisk artikkel og del 2 er mer nøytral. Som skrevet vil jeg at del tre skal være så godt som helt nøytral.. Så vi kommer til det.

 

Jeg takker for tilbakemeldingen din, men det virker som du har skumlest ganske fort, for du synser ganske mye selv. Jeg skal ha kilder på det meste av det jeg har skrevet.

 

når du selv skriver at CPUen er sterkere, men i neste vending sier at du "ikke vet hva det betyr", og dermed sier at 360 er best? Det funker bare ikke...

Når det gjelder ytelsen har jeg basert meg på en kilde som ser ganske troverdig ut. At ikke jeg vet hva "streaming floating point" er, så stemmer dette. Men konklusjonen er basert på kildens konklusjon. Ved motargument til at PS3 har bedre ytelse eller grafikk ønsker jeg en kilde på dette som jeg kan ta med. Ellers blir det bare synsing som du sier.

 

det er mer sannsynlig at spillene støtter multiplayer på 360? Er det virkelig det?

Dette er kanskje et synsingspunkt som kan dekkes opp mer. Men jeg har argumentert for at Xbox-en har vært lengre på markedet og har bedre bakoverkompatibilitet. Dermed er det også naturlig at Xbox har flere spill.

 

Og hva er dette med at om du kjøper til 360 alt det som ps3 har, så blir det mye bedre?

360 kan moddes, den har større spillutvalg, bedre grafikk, osv (Med forbehold om at kilder stemmer).. Så er det en bedre spillkonsoll dersom man har alt av ekstra utstyr som PS3 har. Dette er jo igjen en vurderingssak som nevnes i konklusjonen.

 

Og hva med tredjepartsprodukter?

Jeg har jo tatt med et eget blåtann-avsnitt som forklarer dette?!

 

Tror kanskje du må gjøre mer research på X-Box Linux-støtten din, samt X-Kai. PS3s Linux-støtte går 360ens ikke-eksisterende en høy gang...

Jeg har ikke prøvd noe av dette, men jeg fant via google fant jeg at Xbox-scene melder offisiell støtte for XLink's Kai for 360. Linux vet jeg bare at begge støtter dette. At PS3 skal støtte dette bedre er jo synsing fra din side når du ikke kommer med noen fakta.

 

 

Uansett så er den grafiske opplevelsen når man tester samme spill på begge konsoller identisk. Hvis man må nistudere bilde for bilde for å finne marginale forskjeller så er det ikke en faktor verdt å nevne.

Dette er jeg forsåvidt enig i. Men den delen er vel mest for at alle som har PS3 har fortalt meg at den har bedre grafikk uten at de har kunne støttet opp dette. Derfor har jeg bevist det motsatte med noen kilder.

Lenke til kommentar

Fra rapporten din:

 

"Dersom du skal ha deg en spillkonsoll, er Xbox 360 et bedre alternativ både på grunn av mulighet for modifisering, pris, bedre grafikk og spillutvalg"

 

"360 har bedre grafikkprosessor enn PS3 (se kilde under ytelse)"

 

"Men Xbox 360 er bedre på alt

annet enn ”CPU floating point performance"

 

Det skinner veldig igjennom at du er xbox tilhenger. Du skriver ordet xbox 360 ifavør, mye.

 

Jeg har xbox 360 selv, men den rapporten din var ikke særlig likestilt. PS3 er en veldig bra maskin, men ilikhet med sin konkurrent har de begge fordeler, ulemper. Du fokuserer veldig på fordelene til xbox.

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg syns hovedsakelig du burde velge utifra hvilke spill du liker siden noen av konsollene har ekslusive titler. Siden jeg har xbox360 kan jeg nevne noen at f.eks. halo og gears of war.

 

Minus med xboxen syns jeg er at den bråker forferdelig mye. Nå kan man installere de fleste spillene på harddisk og da støyer den ikke så mye. Uansett burde det ikke være slik at man må bruke så mye plass på dette.

Xbox live er også verdt å nevne, dette er den beste online løsningen for konsoller hittil. Minuset er at du må betale for det, til gjengjeld virker det veldig bra!

 

Pluss for playstation er at den ikke bråker særlig mye, den har blueray, og det koster ikke noe å spille online. Hvor bra online delen på ps3 har jeg ingen erfaring med, men den duger helt sikkert :) PS3 har også potensiale for bedre grafikk.

 

Jeg tror ikke man vil merke stor forskjell enda, og utifra noen tester jeg har lest skal grafikken være ganske lik, men jeg tror nok helt sikkert vi vil få se ps3 spill som har bedre grafikk en xb360, kanskje de har kommet allerede også..?

 

Jeg for min del velger xb360 pga spillene den har, hvis det ikke hadde vært for det ville jeg valgt ps3, fordi jeg liker:

 

- gratis online

- bråker ikke

- blueray

- koster mere

 

Det største minuset med den er at den koster (alt etter versjon) 1000-2000 kr mer enn xb360. Syns du ikke 4000 for en konsoll er mye å betale kjøper du den, ønsker du en billigere konsoll kjøper du xb360.

Lenke til kommentar
Det største minuset med den er at den koster (alt etter versjon) 1000-2000 kr mer enn xb360. Syns du ikke 4000 for en konsoll er mye å betale kjøper du den, ønsker du en billigere konsoll kjøper du xb360.

 

PS3 for 3295,- på elkjøp, så man kan få kjøpt forholdhvis rimelig PS3.

360 er selvsagt fortsatt billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det største minuset med den er at den koster (alt etter versjon) 1000-2000 kr mer enn xb360. Syns du ikke 4000 for en konsoll er mye å betale kjøper du den, ønsker du en billigere konsoll kjøper du xb360.

 

PS3 for 3295,- på elkjøp, så man kan få kjøpt forholdhvis rimelig PS3.

360 er selvsagt fortsatt billigere.

 

Det er vel bare en internettpris?

 

Det er forøvrig flere tråder med samme emne som din. Du burde se på dem. Noen ligger på 1 og 2 siden på forumet. Bruk også søkefunksjonen :)

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Det største minuset med den er at den koster (alt etter versjon) 1000-2000 kr mer enn xb360. Syns du ikke 4000 for en konsoll er mye å betale kjøper du den, ønsker du en billigere konsoll kjøper du xb360.

 

PS3 for 3295,- på elkjøp, så man kan få kjøpt forholdhvis rimelig PS3.

360 er selvsagt fortsatt billigere.

 

Det er vel bare en internettpris?

 

Jo, det stemmer. Men det forandrer ikke det faktum at du kan få en PS3 til den prisen. Hvis man ikke vil handle på nett så blir det litt dyrere (vet ikke hva butikkprisen er).

 

PS! Det jeg ikke tenkte på er at det selvsagt kommer frakt i tillegg, så prisen blir 3424,-

Lenke til kommentar

Greit nok at du forsøker å lage en objektiv rapport, men du feiler jo totalt på stort sett alle punkter.

 

Det er ikke nok å finn kilder som sier det som du selv ønsker at de skal si. Det er MANGE kilder der ute, og mange av de er dårlige og lite troverdige. Andre kilder motsier hverandre på flere punkter. Skjønner du hva jeg sier her?

 

F.eks. om jeg kommer med en påstånd her. Ps3 har mer "kraft" enn xbox 360. Og så kommer jeg med ØRTEN kilder som er helt enige med meg. Så kan jeg komme med en ny påstand. Xbox 360 har mer kraft enn Ps3. Og igjen finner jeg masse påstander som bekrefter dette. Hva fan er rett da mener du? Det er plusser og minuser med begge konsollene, og det er opp til brukerene å bestemme hva som passer med best. DIN såkalte upartiske rapport er verdt null og niks for de som sitter på gjerdet. Og i konsollkrigen er den bare enda mer å krangle om. For full av fanboyisme er det ikke noe tvil om at den var.

Lenke til kommentar
Greit nok at du forsøker å lage en objektiv rapport, men du feiler jo totalt på stort sett alle punkter.

 

Det er ikke nok å finn kilder som sier det som du selv ønsker at de skal si. Det er MANGE kilder der ute, og mange av de er dårlige og lite troverdige. Andre kilder motsier hverandre på flere punkter. Skjønner du hva jeg sier her?

 

F.eks. om jeg kommer med en påstånd her. Ps3 har mer "kraft" enn xbox 360. Og så kommer jeg med ØRTEN kilder som er helt enige med meg. Så kan jeg komme med en ny påstand. Xbox 360 har mer kraft enn Ps3. Og igjen finner jeg masse påstander som bekrefter dette. Hva fan er rett da mener du? Det er plusser og minuser med begge konsollene, og det er opp til brukerene å bestemme hva som passer med best. DIN såkalte upartiske rapport er verdt null og niks for de som sitter på gjerdet. Og i konsollkrigen er den bare enda mer å krangle om. For full av fanboyisme er det ikke noe tvil om at den var.

 

Du har vel tydligvis ikke hatt norsk på skolen hvor man har lært referanseteknikk. Kildene i rapporten er ikke satt opp i en fin korrekt referanseliste, men jeg har fått A på alle mine innleverte rapporter på skolen for å skryte litt, så jeg kan det! :)

 

Nå skriver jo du mye av den tilbakemeldingen jeg IKKE ønsket. Jeg er klar over at det kan virke som den er mye rettet mot Xbox, derfor skal jeg som skrevet fjerne personlige meningen og endre andre feil slik at den kan bli MEST MULIG NØYTRAL. Som innlegget til AvidGamer om regioner og at det skrives Blu-Ray og ikke blue har allerede to påpekt så:)

 

Når det kommer til din snodige teori om kilder, så må du tenke deg litt om. For stort sett alt som er skrevet her i verden er basert på kilder. Du har sikkert hørt på nyhetene: "Reuters melder"? Da er Reuters News kilden, og f.eks. TV2 baserer seg kun på det de har skrevet. Samme med stort sett alle nettaviser, så står det en eller flere kilder gjennom artikkelen.

 

Om det er kilder som er motsigende, så skal begge være med i en nøytral rapport. Så er det opp til leseren og bestemme hva som er mest korrekt. Men igjen så må kildene sorteres, for ikke alle er like troverdige. På Harvard får man blant annet stryk om man oppgir Wikipedia som kilde.

 

Så for at jeg skal klare å få min så kalte "fanboy"-rapport til en objektiv rapport, så må alle dere andre fanboys komme med en test eller lignende som motbeviser mine kilder!

Lenke til kommentar
Kvalitet

Xbox 360 har hatt store problemer med sine konsoller tidligere. De kunne bli overopphetet og

deretter slutte å virke helt (RRoD). PS3 har kun hatt en noen dårlige oppdateringer, men ellers ikke så

alvorlige problemer som 360. Microsoft har tatt problemet med sine 360-er på alvor og utvidet både

garanti og de betaler frakten dersom konsollen skulle ta kvelden. Deretter gir de deg en ny maskin

nesten umiddelbart. På alle nyere maskiner av Xbox 360 skal dette problemet være fikset og så lenge

du kjøper en ny 360 skal du ikke ha noe mer problemer med den enn med PS3.

 

Her bør du kanskje komme med detaljer, slik som at MS satte av 1 milliard usd for å dekke garantier. At MS først nekter for at det var noen problemer. Du skriver også at PS3 kun har hatt noen dårlige oppdateringer. Hva mener du med det? At noen konsoller blir brikket etter eller under en oppdatering er jo noe både xbox 360 og ps3 har erfart, så du bør kanskje nevne dette. Ps3 har også hatt noen problemer med at blu-ray driven slutter å fungere, slik at ps3 ikke lengre klarer å lese spillene.

 

Grafikk

 

Hvorfor har du valgt kilder med comparison bilder fra 2007? Utviklerene hadde jo da hatt ganske så mye mer tid på xbox 360 enn ps3. Rapporten din vil være mer troverdig om du henter inn nyere kilder.

 

Ytelse

På ytelse er det ganske store forskjeller mellom de forskjellige testene. Men Xbox 360 er bedre på alt

annet enn ”CPU floating point performance” hvor PS3 er mye bedre, hva nå enn det betyr.

Konklusjonen nederst på kilden skriver at Xbox 360 har bedre ytelse enn PS3.

 

Ganske latterlig å skulle skrive rapport uten at du gidder å sette deg inn i det du skriver om, samtidig som du faktisk innrømmer dette i rapporten. Og hvorfor i helvete bruker du majornelson som kilde? Du kunne likså godt ha valgt xbox360superfanboy.com som kilde da majornelson jobber for MS.

 

Du bør i alle fall finne en nøytral kilde, og samtidig en kilde som kan HW.

 

F.eks. en jeg fant med ett raskt søk på google. Noe gammel artikkel, men anandtech vet hva hw er.

 

Kilde

 

Final Words

 

Game consoles have always been different, architecturally. The PlayStation 2 was very different from the original Xbox, and thus it is no surprise to see that the two platforms continue to be quite different this time around.

 

Given what we’ve discussed thus far, there are a number of conclusions we can draw:

 

The most important thing to keep in mind is that the revolution in physics engines and collision detection isn’t going to happen over night. The first games for both consoles will, for all intents and purposes, be single threaded titles. More adventurous developers may even split up execution into two concurrent threads, but for the most part don’t expect to see a dramatic change in the quality and reality of the physics simulation of the first titles, especially when compared to titles like Doom 3 and Half Life 2.

 

However, a change is coming and by the end of next year multi-threaded game engines should be commonplace on both consoles and PCs, which will hopefully lead to much more entertaining experiences. The approach to that change will be different according to the platform; without a doubt, developers will have their work cut out for them.

 

The transition to multi-threaded development alone will increase development time 2 or 3 fold. Not to mention that the approach to architecting game engines will differ whether you are porting to the Xbox 360 or the PlayStation 3. The Xbox 360 is clearly going to be the easier of the two to develop for once a game engine is multi-threaded, just because of the general purpose nature of its hardware. That being said, it won’t be impossible to get the same level of performance out of the PS3, it will just take more work. In fact, specialized hardware can be significantly faster than general purpose hardware at certain tasks, giving the PS3 the potential to outperform the Xbox 360 in CPU tasks. It has yet to be seen how much work is required to truly exploit that potential however, and it will definitely be a while before we can truly answer that question.

 

Cell’s on-die memory controller is a blessing for game performance; it most definitely will keep the PPE fed far better than the Xbox 360’s external memory controller. Even the cache size advantage of the 360 won’t be able to offset the reduction in memory latency thanks to an on-die memory controller.

 

The on-die memory controller is not all an advantage however, a big part of its inclusion is out of necessity. Remembering back to our discussion about the SPEs as being in-order with no cache, threads run on these processors only have access to 256KB of local memory, which is reasonable for a cache, but not much in the way of memory. So these SPEs will depend on having low latency access to memory in order to keep their pipeline filled and actually contribute any useful performance to the system.

 

At the end of day 1, when running mostly single threaded code, the performance difference from a CPU standpoint between the Xbox 360’s Xenon and the PS3’s Cell processor is basically a wash. The 360 has more cache, while the Cell has a lower latency path to main memory. In the end, the first generation or two of games will mainly be a GPU battle between the two consoles, and both will offer significant improvements over what we have with current consoles.

 

Graphics-wise the 360’s Xenos GPU and the PS3’s RSX are fairly different in implementation, but may end up being very similar in performance. Treating Xenos as a 24-pipe R420, it could be quite competitive with a 24-pipe RSX despite a lower clock speed. The unified shader architecture of the Xenos GPU will offer an advantage in the majority of games today where we aren’t very geometry limited. The free 4X AA support offered by Xenos is also extremely useful in a console, especially when hooked up to a large TV.

 

If the PS3’s RSX isn’t much more than a higher clocked G70 then at least we have a good idea of its performance. NVIDIA has mentioned that by the time the RSX launches we will have a faster GPU on the PC, which leads us to believe that the performance advantages of the RSX are mostly clock speed related. At 550MHz, the RSX GPU should have no problems handling both 720p and 1080p resolutions, although the latter won’t be possible in all games, mainly those that are more texture bandwidth bound. We do think it was a mistake for Microsoft not to support 1080p, even if only supported by a handful of games/developers. At the same time, by not imposing strict AA implementation regulations like Microsoft, Sony does open themselves up to having some PS3 games plagued by jaggies despite the power of the console. Given the amount of power in both of these consoles, we truly hope that their introduction will mark the end of aliasing in console games, but some how we have a feeling it won’t. Aliasing has plagued console games for too long for it to just disappear, that has to be too good to be true.

 

With at least 5 months before the official release of Microsoft’s Xbox 360, and a number of still unanswered questions about the PlayStation 3, there is surely much more to discuss in the future. The true nature of NVIDIA’s RSX GPU, the real world programming model for Cell, even final hardware details for both consoles has yet to be fully confirmed. As we come across more information we will analyze and dissect it, but until then we hope you’ve gained more of an understanding of these consoles through this article.

 

 

Bakover kompatibilitet

Begge konsollene støtter til en viss grad gamle spill. Uten at jeg helt vet hvem av de som støtter flest

får jeg inntrykk av at Microsoft har lagt mer jobb i bakoverstøtten enn Sony. Microsoft jobber

konstant med utviklingen av støtten for gamle spill. Når jeg googler PS3 finner jeg bare masse artikler

om dårlig støtte for dette. Siste kilden sier PS3 skal ha støtte for 75% av PS2 spillene, noe som de

omtaler som skuffende.

 

ELENDIG avsnitt, masse synsing og quoting av andres synsing. Og du viser igjen at du ikke har giddet å bruke 2 kalorier på å sette deg inn i fakta.

 

60GB(USA,JAPAN og EUROPA) støtter Ps2 spill gjennom hw BC. 80GB som senere kom til USA støttet også BC men gjennom hw og sw bc, men noe dårligere resultat enn 60gb.

Nå er ps2 bc fjernet da Sony ville gjøre ps3 billigere å produsere. ALLE ps3'er støtter fremdeles 99% av ps1 spill. I følge de offisielle listene til MS så støtter xbox 360 ca 50% av xbox 360 spill. De ps3'ene som hadde ps2 bc støtte over 90% av ps2 spill. Ps1 spill som støttes av alle ps3'er og psp'er er også godt over 90%. Kilder på dette finner du lett med å lete på wikipedia som er ett fint verktøy for å finne KILDER.

 

Harddisk

Begge konsollene takler eksterne harddisker og de interne kan lett byttes ut. Det er lettere å bytte ut

harddisken på 360, men den krever en original harddisk* i motsetning til PS3. På PS3 kan du bruke

hvilken som helst harddisk.

Hvor vidt man har brukt for en stor harddisk må du selv finne ut. Ved kun spilling kan du klare deg

kun med et minnekort på 360 konsollen. Ved litt mer fleksibilitet kan du kanskje klare deg med en

20GB HDD til 218 kr hos dealextreme.com. Trenger du mer plass uansett om du har 360 eller PS3 kan

du kanskje bruke ekstern HDD eller streame multimedia direkte fra datamaskinen.

* Det kan for så vidt brukes ”hvilken som helst” harddisk på 360 også. Harddisken må være av samme

merke som Microsoft bruker i sine bokser, så må den flashes med en ny firmware slik at den ikke

Xbox-en vet forskjellen. Så muligheten er der, bare at denne løsningen er mer komplisert enn på PS3.

 

I dag er det vel ingen spill som ikke patches i hytt å pine, og dlc som gjør det til en nesten nødvendighet å ha harddisk. Dette bør komme bedre frem i rapporten.

 

Du bør også fortelle at prisene på harddisker til xbox 360 er skyhøy i forhold til de normale 2,5" s-ata harddiskene som ps3 bruker. At man får disker opp i 320GB til ps3 for samme pris som en 120 GB til xbox 360 bør taes med. Og da bruker vi selvfølgelig norske butikker og nettbutikker som referanse, selv om man ofte kan finne gode tilbud i utenlandske butikker. Hacks og firmware flashing er ikke noe som bør taes med her da det går utenfor offisielle metoder.

 

 

Linux

 

Ps3 støtter innstallasjon av linux.

 

xbox 360 støtter ikke innstallasjon av linux.

 

Igjen, ikke bruk hacks osv som grunnlag for en rapport. Gå ut fra hva konsollene støtter orginalt eller med offisielle løsninger.

 

Spillutvalg

Xbox 360 har vært på markedet lengre, pluss at den har bedre støtte for gamle Xbox spill. Det gjør at

spillutvalget til Xbox 360 er mye større enn hos PS3.

 

Ps3 har støtte for stort sett alle ps1 spill, disse selges også på psn store.

Xbox 360 har ett noe større spillutvalg da konsollen har vært ute på markedet lengre.

Du bruker også en gammel artikkel fra 2007 som grunnlag for spillutvalg, og da er det ikke vanskelig å skjønne hva konklusjonen blir. Ps3 var jo såvidt kommet ut. Igjen bør du tenke over hvilke kilder du bruker, og itavisen er ikke en god kilde samtidig som artikkelen er alt for gammel for å bruke når man snakker om spillutvalg.

 

Modding

 

Igjen hacks og modding har ingenting å gjøre i en slik rapport. Dette støttes ikke av MS og du kan bli bannet fra LIVE og slik ødelegge muligheten for å spille online. Piratkopiering er heller ikke lovlig.

 

Live

 

Igjen blir det bare tull å ta med slike uoffisielle modder/hacks.

 

Pris

 

Priser rundt 3000 kr er normalt for 40GB nå om dagen. 3500 er normalt for 80GB versjonen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...