Gå til innhold

Play.com - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sier at grensa er på 200kr fordi de skal beskytte det norske markedet...fler og fler kjøper fra utlandet..og..vel, kanskje det er et lite hint om at norge overpriser alt mulig?

 

Og jeg begynner å bli mektig lei spørsmålene om toll og moms, både i denne tråden og DX tråden står det faen meg på hver side. Les folkens!

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se noen andre enn deg snakke om toll på klær? Regnet med det gjaldt spill siden Alpha-dog snakke om noen spill på siden før.

Siden jeg trodde det var allmenkjent at det ikke var toll på spill, i tillegg at jeg fikk med meg at det ble diskutert om play.com sendte klær til Norge, gikk jeg ut fra at spørsmålet var om klær. ;)

Lenke til kommentar

Mottok nettopp mine to første bestillinger fra play.com.

To CDer som jeg fikk for under halve prisen av hva de selges for i norge.

 

Gjorde bestillingen søndag 10.mai

Postet 12.Mai

Motatt 20.Mai.

Ikke aller værst med tanke på at de sender mest sannsynlig med kamel som er billigere enn trailer/båt.

 

Eneste jeg har å utsette er at begge cdene hadde sprekker i coveret. (Dog er jo musikk for å høres på) Og at limet hadde løsna fra pakka, så jeg fikk en åpen brettekonvolutt.

Lenke til kommentar
Mottok nettopp mine to første bestillinger fra play.com.

To CDer som jeg fikk for under halve prisen av hva de selges for i norge.

 

Gjorde bestillingen søndag 10.mai

Postet 12.Mai

Motatt 20.Mai.

Ikke aller værst med tanke på at de sender mest sannsynlig med kamel som er billigere enn trailer/båt.

 

Eneste jeg har å utsette er at begge cdene hadde sprekker i coveret. (Dog er jo musikk for å høres på) Og at limet hadde løsna fra pakka, så jeg fikk en åpen brettekonvolutt.

 

Bytter jo lett coverne da. Posten får jo hard medfart, noe man må forvente. Det er jo tross alt gratis :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye positiv omtale av play.com her.

 

Jeg begynte å registrere meg med tom basket, og stusset over:

 

1. Hvorfor spør de etter fødselsdato?

 

2. Hvorfor spør de etter cvv2 koden nå samtidig som de sier at de ikke skal lagre den.

 

Sjekker de at kortet er gyldig straks for så å makulere cvv2 koden....

 

 

Som litt paranoid vil jeg nok holde meg til amazon.co.uk fortsatt

som også har mye gode tilbud.

 

Til info lagrer også de kortnummeret HVIS du vil, men ikke cvv2 koden som de heller ikke spør om.

Kortnummeret lagres på egen dedikert server uten internett-tilgang med logging

av all aksess til denne. Fødselsdatoen spør de heller ikke om.

 

Som litt paranoid vil jeg fortsette med amazon fra UK i stedet for et Jersey-basert firma.

 

Just for the sake of balance. :)

Lenke til kommentar

De skal vel passe på at ikke 8-åringer er inne å handler upassende spill eller film :)

Slike personopplysninger er vanlig å oppgi, og skjønner ikke helt hvorfor du reagerer på dette.

 

For at betalingen skal kunne bli gjort, må de nesten ha nødvendige kort-opplysninger. Hvorvidt de lagres eller ikke kan du velge, og de vil bli tatt godt vare på dersom du skulle velge å lagre dem.

 

mange er skeptiske til netthandel, noe jeg ikke skjønner bæret av. Holder man seg til seriøse butikker, så er sjansen for å få en negativ opplevelse (bank-messig) minimal. Så fremst man ikke har noe tull på sin egen PC såklart.

Lenke til kommentar
De skal vel passe på at ikke 8-åringer er inne å handler upassende spill eller film :)

Slike personopplysninger er vanlig å oppgi, og skjønner ikke helt hvorfor du reagerer på dette.

 

Så de er så seriøse at hvis jeg ønsker å late som om jeg er over 18 kan jeg finne

en 'passende dato'. Jeg reagerer på alle spørsmål om personlige ting som ikke er

nødvendig. Jeg har handlet mye på nettet med kort uten å bli spurt om dette. De trenger

ikke denne infoen, men den er nyttig til mange andre formål.

 

For at betalingen skal kunne bli gjort, må de nesten ha nødvendige kort-opplysninger. Hvorvidt de lagres eller ikke kan du velge, og de vil bli tatt godt vare på dersom du skulle velge å lagre dem.

 

Jeg skjønner at de må ha kortnummeret mitt(og navn og adresse) for å effektuere bestillingen. :)

Hvoran du kan kjenne detaljene i Jersey og hvordan de lagrer dataene er noe uklart for meg...

Servere er ofte blitt tappet for info, også kortnummer. Cluet for å hindre dette er selvsagt slik Amazon.co.uk gjør, nemlig å ikke la serveren være i kontakt med nettet.

 

mange er skeptiske til netthandel, noe jeg ikke skjønner bæret av. Holder man seg til seriøse butikker, så er sjansen for å få en negativ opplevelse (bank-messig) minimal. Så fremst man ikke har noe tull på sin egen PC såklart.

 

 

Jeg er IKKE generelt skeptisk til netthandel, men har jobbet mye med id-tyveri problematikken.

Hva er din definisjon av en seriøs butikk?

Holder man ikke sin egen sti ren er selvsagt løpet kjørt, men det hører hjemme i et annet forum...

 

Sjansen for negativ opplevelse(bank-messig) er lav, men det er ingen grunn til ikke å vise sunn skepsis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...