Gå til innhold

Guide til god filmsmak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Tror trådstarter har missforstått hva som er god og dårlig filmsmak, og hvem som kan bestemme hvilke filmer som er bra og hvilke som er dårlige.

 

Anyways så er det sykt at trådstarter klarer å nevner 3 Stanley Kubrick-filmer uten å nevne Full Metal Jacket. Han nevner "Eyes Wide Shut" istedenfor.

Bare det viser jo en filmsmak på høyde med den siste menstruasjonen til en bestemor, altså rimelig sur.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg at Eyes Wide Shut er ganske godt gjennomført. Hele stemningen i filmen er meget god, mørk og mystisk. Full Metal Jacket synes jeg ikke er like godt gjennomført, etter første halvdel så går den over til ganske middelmådig krigsfilm. Derfor valgte jeg EWS over FMJ.

Lenke til kommentar

Full Metal Jacket er nå ganske ujevn, og når egentlig heller ikke noen store høyder. Selv første halvdel er noenlunde oppskrytt, og er egentlig bare en velprodusert treningsdel vi alle har sett minst et halvt dusin ganger. Ikke at det er noe galt i det.

 

Men den er uendelig bedre en Eyes da.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett en treningsdel så jævlig bra utført egentlig, med mange nydelige shots og en flott kombo av humor/alvor. Stemningen er også nesten litt surreal til tider. Ermey og han derre Onforio-et-eller-annet er jo dessuten helt på toppen av gamet sitt.

 

Den andre halvdelen er som det blir sagt, heller middelmådig sammenliknet med andre Nam-filmer.

Lenke til kommentar
Full Metal Jacket er nå ganske ujevn, og når egentlig heller ikke noen store høyder. Selv første halvdel er noenlunde oppskrytt, og er egentlig bare en velprodusert treningsdel vi alle har sett minst et halvt dusin ganger. Ikke at det er noe galt i det.

 

Men den er uendelig bedre en Eyes da.

Det synes jeg var litt strengt, har vi sett det et halvt dusin ganger før og utført like bra?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Han provoserer bevisst for å skape mer oppmerksomhet rundt tråden. Grei strategi, det.

 

Du legger Badsmile i et negativt lyst, slik at andre kan kanskje hate ham. Men samtidig syter du over at han har gjort suksess med tråden sin.

 

 

8915990_b025a29f94.jpg?v=0

 

Mannen har laget en morsom og seriøs tråd. Gjennom tråden viser han hvordan det er i hodet til alle filmelskere: Min filmsmak er best!

Jeg syns denne tråden var genial, og det er veldig synd mange dumskaller ikke kan skjønne seg på den.

 

Badsmile:

 

633518898025661363-approved---good-job---you-didnt-fail---motivational-anime-poster.jpg

Endret av The_a_la_menthe
Lenke til kommentar
Han provoserer bevisst for å skape mer oppmerksomhet rundt tråden. Grei strategi, det.

 

Du legger Badsmile i et negativt lyst, slik at andre kan kanskje hate ham. Men samtidig syter du over at han har gjort suksess med tråden sin.

Hvor stiller jeg BadSmile i et dårlig lys? Jeg påpeker kun det han faktisk gjør, å provosere bevisst ved å skrive at folk har sykdommer og så videre. Hvor syter jeg? Merkelige og grunnløse påstander du kommer med.

 

Mannen har laget en morsom og seriøs tråd. Gjennom tråden viser han hvordan det er i hodet til alle filmelskere: Min filmsmak er best!

Du har kanskje et poeng der, men filmelskere som meg tenker også litt ut over dette snevre perspektivet. Jeg er interessert i å diskutere essens, estetikk og samfunnskommentarer i film, ikke bare hva som er best, dårligst og så videre.

 

__________

 

Så over til litt moderering:

 

Jeg syns denne tråden var genial, og det er veldig synd mange dumskaller ikke kan skjønne seg på den.

Jeg må minne om hva retningslinjene sier om innleggets innhold:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone.

Dine innlegg her og i listetråden kan ikke karakteriseres som dette. Vennligst avstå fra dette i fremtiden, da vi nødig vil sensurere debatter på grunn av uheldig ordlegging. Dette skal ikke kommenteres i tråden, men over PM.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå i senere tid brukt guiden til å utvikle filmsmaken min.

Syntes tidligere selv jeg hadde en ganske god filmsmak, og var på det "Requiem for a dream" og "Mulholland Drive" osv- nivået i guiden din, men koser meg(forstatt) glatt med mindless Michael Bay.

 

Pløyet gjennom endel Hitchcock, 12 angry men, The Return osv og likte det meget godt.

 

Men etter at jeg så "Persona" i går nådde det hele et helt nytt nivå!

Aldri sett Bergman før, og har bare trodd han var en overvurdert intelektuell svenske som lagde snåle og langdryge kjærlighetsfilmer:blush:

 

Så feil kan man ta.

 

Mao, jeg satte på filmen uten å ane hva jeg kunne forvente meg.

Det jeg fikk var min hittil desidert sterkeste kunstopplevelse.

 

Bergtatt, vettskremt og filleristet. Hjertet banket merkbart hardere i over en time etter at filmen var ferdig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...