Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til honda civic 1.4?


Anbefalte innlegg

Hay!:Dhar gått ttil innkjøp av ein 95mod honda civic me ein 1.4 liters motor... Syns den er ganske dau, har sitt noen filmer på youtube me slike så har 400hest+++ eg har ikke planer om noe sånt xD vill ha rundt 120-130 hest?:) er det mulig uten å bruke for mye penger?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK

 

Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter.

 

 

Min bil ble mere responsiv på gassen etter bytte fra orginalfilter til "powerfilter"

 

Har 2.9 liters da, er vel en del forskjell.

 

Respons og effekt er ikke det samme, og videre er det lett å innbille seg at bilen har bedre respons og effekt pga. økt lyd fra motoren. Ta en tur på dynoen så ser du at du har tjent nøyaktig null hestekrefter.

Lenke til kommentar
du kan jo begynne med greenfilter... koster rundt 1000kr og gir +- 5HK

 

Er du morsom eller? Du får ikke mer effekt av å bytte luftfilter.

 

 

Min bil ble mere responsiv på gassen etter bytte fra orginalfilter til "powerfilter"

 

Har 2.9 liters da, er vel en del forskjell.

 

Respons og effekt er ikke det samme, og videre er det lett å innbille seg at bilen har bedre respons og effekt pga. økt lyd fra motoren. Ta en tur på dynoen så ser du at du har tjent nøyaktig null hestekrefter.

 

Skal sies at orginalfilterene på scorpio er veldig tett. og hestekreftene er sikker de samme, men hva med newton? motoren får jo mer og raskere tak i luft.

 

Instalerte dem egentli bare for å få bedre lyd da.

 

edit: kompis av meg har en rover 414 1.4L 97mod (helt samme bil som civic, bare annet navn) ble bra mye grommere lyd med powerfilter på den, så om du vil ha grommere lyd kan du jo bare slenge på.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

jeg kan ikke tenke meg noen biler som får mer hk av bare å bytte til pokk å kongle filter, så lenge det orginale ikke er tett. Men det er biler som er strøpet ned orginalt ved da att innsuget er mindre, som f.eks bmw 328. Bytter du innsuget der får du ca 15 hk mer, så hvis det er kit kan det kanskje hjelpe litt, men ærlig talt tror jeg ikke det hjelper en døyt på 1,4 liter civic.. hvorfor skulle en så liten motor være strøpet på noe vis?

Lenke til kommentar
jeg kan ikke tenke meg noen biler som får mer hk av bare å bytte til pokk å kongle filter, så lenge det orginale ikke er tett. Men det er biler som er strøpet ned orginalt ved da att innsuget er mindre, som f.eks bmw 328. Bytter du innsuget der får du ca 15 hk mer, så hvis det er kit kan det kanskje hjelpe litt, men ærlig talt tror jeg ikke det hjelper en døyt på 1,4 liter civic.. hvorfor skulle en så liten motor være strøpet på noe vis?

 

Man kan jo også vri litt på spørsmålet ditt, hvorfor skal i ditt tilfelle originalt luftfilter være tett?

Lenke til kommentar
Legg 15-20k på bordet, så kanskje du klarer å passere 100hk.... så som du ser, det er ingen vits ;)

 

En gammel civic 1.4 er ikke noe annet enn en kjip bybil, som ikke egner seg til stort mere enn korte turer fra A-B ;)

det er jo 90 hest originalt, burde vell gå an å få den opp til 100 hvertfall? chipping går de?

 

Gammel å gammel 95mod er jo kje så gammelt xD er ma8 litt større enn "bybil" :p

Lenke til kommentar

Sier bare det samme som jeg sa til en med en polo med samme ønske :)

 

Hvis det er en sugemotor kan du enten følge de standariserte trimmingmulighetene som alle tror gir max effekt som luftfilter, effektanlegg osv, men dette gir ikke noe spesielt i seg selv...

 

Hvis du vil legge litt penger og arbeid kan du feks gjøre følgende:

 

- Porte innsugsmanifoilen slik at motoren drar til seg mer luft

- Bytte kam(aksler?) som åpner innsug og eksos - ventilene lenger. Dette vil gjøre at bilen går dårligere på

tomgang, men blir mye morsommerer når du kommer opp i turtall.

- Ettermontere turbo er alltid en løsning, som du kommer til å oppnå mest med.

- Du kan dreie ned svinghjulet slik at du får en mer hissig motor som igjen vil gå enda dårligere på tomgang, men

vil reagere bedre.

- (Fjerne returslangen som sender eksos tilbake til forbrennigsrommet (hvis dette er en mulighet på denne))

- Chippe (dyr løsning som sirka gjør samme utslag som om du skulle byttet eksosanlegg = 0,75% effekt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...