maldino800 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hei Jeg har 2 spårsmål. 1-Jeg har en acer aspire stasjon pc,som en dag Jeg bare prøvde og starte men det startet aldre,ingen lyd,ingen bilde ingen strøm,,so hva er årsaken til det?og hva er løsningen? 2-Jeg har en laptop som heter Toshiba Satellite A300D.Version PSAKCE-018008N5.prosessor AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72. Problem med det blir veldig varmt og tempraturen paser av og til 54c,so hva er løsningen til det?bytte hardisk til en storre (har 320GB),eller øke ram(har 4MB),eller hva? viftene optatt heile tida.
mhsalangli Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 2: om du har vista på den så skjønner jeg at viftene går hele tiden. selv om den sikkert er ganske ny så kan du se om du finner ny bios oppdatering til den, i tilfelle de har forbedret noe med temperaturavlesingen. og støv er det vel ikke i kjøleribba? hvis du har den på et bord når du bruker den og luftinntaket er på undersiden så kan du prøve å bygge den opp litt. sette laptop på en duk er som om jeg prøver å kvele deg med en pute.
maldino800 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Takk for svar. Ja jeg har oppgradert fra vista home 32x til vista ultimate 64x,,men en ting når eg prøver å oppdatere driver fra Toshiba sin side,får jeg ingen ting når jeg velger OS vista 64x,så bare Jeg kan få opdatering hvis Jeg velger OS vista 32x,hvorfor? Du sa oppdatere Bios,kan du forklare lit hvor og hvordan Jeg skal gjør det??
Plecto Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Jeg tror ikke en bios oppdatering kan få vifta til å gå fortere rundt. Varmeproblemer er det ofte med bærbare pcer og det er ikke stort du kan gjøre annet enn å senke temperaturen i rommet, dempe cpu ytelsen (windows xp bruker mindre resurser enn vista) eller skru opp pcen og fiks en egen kjøleløsning, men det blir antagelig hverken vakkert eller praktisk. Til den stasjonære pcen din. Er det totalt død, eller starter vifta til cpu og psu å gå? Hvis ikke så dra ut alle kabler til hovedkortet uten 20/24pin strømkontakten samt den 4pins strømkontakten og se om det hjelper. Hvis ikke ville jeg byttet PSU, fungerer ikke det heller må du ut med hovedkortet.
Tydeus Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Toshiba har ikke support for 64 bit drivere på sine hjemmesider. Du må lete litt rundt for å finne "alternative" drivere. Den fransk/canadiske nettsiden til toshiba har noen eldre XP-64 bit drivere som funker hvis du er heldig. Var det jeg måtte benytte på min maskin, men var utrolig ustabilt. Byttet istede til win 7 og det er fjellstabilt out of the box.
maldino800 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Jeg tror ikke en bios oppdatering kan få vifta til å gå fortere rundt. Varmeproblemer er det ofte med bærbare pcer og det er ikke stort du kan gjøre annet enn å senke temperaturen i rommet, dempe cpu ytelsen (windows xp bruker mindre resurser enn vista) eller skru opp pcen og fiks en egen kjøleløsning, men det blir antagelig hverken vakkert eller praktisk. Til den stasjonære pcen din. Er det totalt død, eller starter vifta til cpu og psu å gå? Hvis ikke så dra ut alle kabler til hovedkortet uten 20/24pin strømkontakten samt den 4pins strømkontakten og se om det hjelper. Hvis ikke ville jeg byttet PSU, fungerer ikke det heller må du ut med hovedkortet. takk du svarte Ja maskinen er totalt dod,ingen strøm på moen steder..men hva mener du om bytte PSU?eller hva er psu?
maldino800 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Toshiba har ikke support for 64 bit drivere på sine hjemmesider. Du må lete litt rundt for å finne "alternative" drivere. Den fransk/canadiske nettsiden til toshiba har noen eldre XP-64 bit drivere som funker hvis du er heldig. Var det jeg måtte benytte på min maskin, men var utrolig ustabilt. Byttet istede til win 7 og det er fjellstabilt out of the box. takk for svar Er det står forskjell mellom windows 7 og vista ultimate 64bits?hvilken er best synes du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå