Gå til innhold

[Løst]Maskinen finner ikke prosessoren


gnav

Anbefalte innlegg

Kanskje litt feilpostet dette her siden maskingen fungerer greit, men poster her alikevel. Jeg har bygget en pc, og det meste har funket som det skal uten store problemer. Eneste som er litt merkelig er at pcen klarer ikke å identifisere cpuen. Det står bare "AMD model processor unknown". Jeg klarer heller ikke å kjøre CoreTemp, da det kommer opp at cpuen ikke støttes.

 

Hovedkortet er av type Asus M3A78-T og prosessoren er en AMD X4 940 BE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en god idè. :)

 

Det fulgte med egen programvare fra Asus til å oppdatere biosen, men det klarer ikke å koble seg til internett når jeg prøver å søke etter oppdatering med det. Det står jeg kan laste den ned manuelt og deretter kjøre den med programmet, men problemet er at jeg ikke finner noen bios-oppdatering på sidene til Asus.. :blush:

 

Edit: Ah. Var bare sidene til Asus som ikke var helt i orden. Jeg fant de nå.

 

Edit2: Bør jeg oppdatere til nyeste bios-versjon, eller er det lurere å ta steg-for-steg oppdateringer?

Endret av gnav
Lenke til kommentar

Yaarrr, gjør holdt!

 

Bruk 5 minutter på å google den biosen du har til hensikt å oppgradere til for å avdekke om det er noen kjente problemer med den.

 

Har fått flere problemer med Asus-kort etter å ha oppgradert BIOS og hele kortet har nettet ned.

 

Dessuten skal man være MEGET forsiktig med å oppgradere til BETA-BIOS...

Lenke til kommentar

Allright. Lastet ned den nyeste bios-oppdateringen til hovedkortet og alt funker nå.

 

Takker for hjelpen. :)

 

Edit: trettifire: Det var heldigvis ikke en beta-versjon jeg lasta ned. Ble litt varm i trøya da jeg skulle restarte pcen etter installasjonen, da bildet ble svart med en blinkende strek oppe til venstre. Heldigvis var det bare å restarte en gang til for å få den til å boote normalt.

Endret av gnav
Lenke til kommentar
Allright. Lastet ned den nyeste bios-oppdateringen til hovedkortet og alt funker nå.

 

Takker for hjelpen. :)

 

Edit: trettifire: Det var heldigvis ikke en beta-versjon jeg lasta ned. Ble litt varm i trøya da jeg skulle restarte pcen etter installasjonen, da bildet ble svart med en blinkende strek oppe til venstre. Heldigvis var det bare å restarte en gang til for å få den til å boote normalt.

Bra. Jeg er glad det ordnet seg. Asus har vært fæle til å legge ut halvferdige BIOS'er på supportsidene sine skjønner du.

Lenke til kommentar

Har bricka mer enn ett Asus (og Abit...) hovedkort igjennom tiden med å være litt for rask på labben med sylferske bioser - har lært :blush:

 

Men til kort som f.eks P5Q serien er det relativt trygt å flashe nye bioser (foruten beta...) da brukerbasen er så enorm at evnt grove feil vil bli oppdaget lynkjapt.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Allright. Lastet ned den nyeste bios-oppdateringen til hovedkortet og alt funker nå.

 

Takker for hjelpen. :)

 

Edit: trettifire: Det var heldigvis ikke en beta-versjon jeg lasta ned. Ble litt varm i trøya da jeg skulle restarte pcen etter installasjonen, da bildet ble svart med en blinkende strek oppe til venstre. Heldigvis var det bare å restarte en gang til for å få den til å boote normalt.

 

Hvilken bios hadde du først?

 

Jeg har samme kort og cpu, hos meg er det svart skjerm.

Jeg lurte på å skaffe meg en billig am2 cpu kun for flashe bios'en.

 

Edit : Var litt rask på avtrekkeren der.. Jeg har ikke det samme kortet, det var visst M3A79-T.

Endret av Hindmost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...