Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg selge denne tjenesten?


Kloever

Anbefalte innlegg

Jeg vet om noen privatpersoner som kunne tenke seg å betale meg for å sette opp en hjemmeside for dem, basert på templates som det heter. Altså hjemmesider designet av andre som man kan laste ned helt gratis og tilpasse til egne ønsker (egen tekst og egne bilder).

 

Kan jeg ta betalt for denne tjenesten så lenge jeg ikke hevder å ha designet hjemmesidene selv, og opphavspersonen beholder sin link på hjemmesiden ("designed by..." nederst på hjemmesiden)?

 

Hvis noen har greie på dette med endring av templates, kan man endre akkurat så mye man selv vil av bakgrunner, ikoner, farger osv uten at det vil by på problemer?

 

Jeg har et enkeltpersonforetak som ligger i dvale, som kunne vært egnet til å selge denne tjenesten. For jeg måtte vel nesten brukt et foretak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge du ikke selger designet/templaten men den personen du lager det for har valgt det selv så kan du det...

 

For det han betaler deg for da er kun den tekniske biten av jobben.

 

Saken blir fort annerledes dersom du hadde reklamert og annonsert jobber med disse templates

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Man kan i alle fall vri på det. Du setter opp hostingen osv., så "leverer" leietakeren malen til deg, og du rigger opp denne gratis. Styrer du unna å ta betalt for å sette opp malen burde det ikke være noen begrensing, det er da lov å bruke ferdigdesignede maler på kommersielle tjenere så lenge ikke selve siden inneholder noe kommersielt. Folk putter jo stort sett internettsidene sine hos seriøse leverandører som krever penger for å hoste dem.

Lenke til kommentar

Selv om du kanskje ikke har tenkt til å lage ditt eget design som du sier, vil jeg bare si at det vil ikke ta store tiden å gjøre noen små endringer på siden som gjør designet ganske annerledes. Forandre noen farger og former på f.eks knapper og slikt kommer du langt på vei med.

 

Når det gjelder templates, er det meste av det som er gratis kun for privat bruk.

Lenke til kommentar
Selv om du kanskje ikke har tenkt til å lage ditt eget design som du sier, vil jeg bare si at det vil ikke ta store tiden å gjøre noen små endringer på siden som gjør designet ganske annerledes. Forandre noen farger og former på f.eks knapper og slikt kommer du langt på vei med.

 

Når det gjelder templates, er det meste av det som er gratis kun for privat bruk.

 

Hva mener du med privat bruk? Det er hjemmesider til privatpersoner som ikke "driver butikk" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...