Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hvorfor i det hele tatt sammenligne en gammel BMW og en ny Mondeo? Er det ikke litt mer relevant og sammenligne med en tilsvarende BMW fra denne siden av årtusenet? Fordi det ble påstått at alle eldre biler (eller min eldre bil mer spesifikt) kjørte dårligere enn en ny Mondeo, og da er det da klekkende likegyldig hva nye Bmw-er gjør sammenlignet med Mondeo. Om du ser hva jeg siterer burde du skjønne det. Jeg eier ingen ny Bmw og kan heller ikke sammenligne med den, men hvorfor er det relevant uansett? Det var ikke en diskusjon om Bmw kontra Ford, men en kommentar til at en gammel bil har dårligere kjøreegenskaper enn en ny kun fordi den er gammel. Derfor sammenligne en gammel Bmw og en ny Mondeo. Endret 26. februar 2009 av galro
phax Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ja, men skal man sammenligne gammel bil vs ny bil så blir det jo feilaktig fremstilling å sammenligne to biler som stiller i totalt forskjellig klasse når det gjelder kvalitet, ytelse og pris. Jeg kan snu eksempelet ditt og ta en gammel ford og en ny bwm så blir resultatet også helt motsatt. Derfor er det relevant hva man sammenligner, mener jeg.
Fred123 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Har du i det hele tatt lest sitatet jeg kommenterte? Så å påstå at din bil fra 70-tallet har bedre kjøreegenskaper enn nye Mondeo er bare tull. Som igjen var myntet på dette sitatet: Dessuten har ikke bilen min spesielt dårlige kjøreegenskaper, Som var en kommentar til denne posten: Din gamle bil har et mye høyere utslipp enn nyere biler, dårligere kjøreegenskaper og bremser, mangel på kollisjonssikkerhet. Som oppstod etter denne: Hvorfor er min relativt velholdte og gamle bil med store ruter som gir god oversikt, oppreisste ruter som gjør det samme, nesten ingen blindsoner og med bedre fysisk kontakt med veien (ok, den siste går mer på subjektiv oppfatning) mer utrygg en moderne Suv som det heller ikke stilles de nye kravene om vern for fotgjengere, annet enn for meg selv? Som du ser var det ikke jeg som trakk fram at en av dem hadde dårligere kjøreegenskaper enn den andre. Endret 26. februar 2009 av galro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå