Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Boot Devices have been changed (HD C og D har byttet bokstav)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et problem som jeg ikke klarer å løse selv her.

Da jeg skulle starte maskinen fikk jeg meldingen:

 

Boot devices have been changed, enter setup or continue.

 

Hvis jeg går videre får jeg beskjed om at jeg mangler hal.dll

 

Problemet mitt er at den har funnet ut at hey, jeg endrer litt på bokstavene på harddiskene jeg, for det tror jeg er lurt. Så maskinen har gjort C som windows ligger på om til D og omvent. Har prøvd å koble fra den HDDen som windows ikke ligger på. Sjekket med windows XP cd'en at den da fikk tilbake navnet C. Men nå går det ikke an å starte den i det hele tatt fra harddisken, eneste som går er å starte fra cd.

 

Fikk et tips om at jeg burde prøve Ultimate Boot CD for å løse problemet, men jeg har ikke tilstrekkelig med kunnskap til å skjønne meg på alt det som er innpå den da.

 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet? Vil helst klare å løse det uten å måtte formatere igjen.

 

Problemet tror jeg oppstod pga at jeg slå på den ene usbharddisken før windows var startet. Det var først da jeg gjorde dette at alt skjedde.

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor, men nå fungerer det igjen. Etter jeg koblet til den harddisken uten windows på, jeg fikk fortsatt samme feilmelding i starten. Trykket F1 for å gå videre og woalla, windows startet. Og bokstavene på harddiskene er tilbake slik de skal være.

 

Greit jeg liker at ting ordner seg selv, men skulle gjerne visst hvorfor, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...