Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en starter, slår seg av og starter igjen


Anbefalte innlegg

Fikk nye deler i går, satte de sammen og startet opp, maskina slo seg på i 4-5 sekund før den slo seg av for så og starte igjen, andre gangen går den til jeg slår den av manuelt. Mus og tastatur lyser ikke, alle vifter går og skjermen er svart. Det grønne lyset på HK lyser når strømmen er på.

 

Delene:

Crucial dominator ddr2 pc8500 2x 2gb

Asus P5Q P45 - kjøpt som fungerende demo-vare

Powercolor HD4870 - kjøpt som fungerende demo-vare

Intel 775 E8500 boxed

Corsair Powersupply 550watt

 

alt kjøpt hos komplett.

 

Har lest at flere har hatt lignende problemer, men ikke pc'en har startet og slått seg av for så og starte igjen.

 

Edit: Etter å ha testet litt ram-plassering og brikker, uten harddisk tilkoblet slo den seg til slutt ikke av, koblet til harddisk og da slo den seg av igjen, byttet sata tilkobling, fint igjen. Så nå er det vell bare å få til usb og skjermkort (bildet i det hele tatt).

 

Cd/dvd skuff går opp og igjen, grønne lyset lyser på hk, alle vifter går (i ett jevnt rolig tempo) og jeg hører harddisken jobbe. Defekt Hk?

Endret av tommmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene.

 

Om det dreier seg om en defekt komponent kan det være lurt å eliminere.

 

Brukte den guiden, brukte den også da jeg bygget min forrige pc. Har ikke noen gamle ddr2 brikker, så får ikke testet ram nå. Har testet med det gamle skjermkortet og fikk ikke noe bilde da heller. Skal se om jeg får testet med ett annet hovedkort senere i dag, kommer tilbake da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...