Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Hvem snakker om ekstrem Islam og Sharia?

Svarte på din utfordring om hvordan dette strider med vår samfunnsmodell i forhold til Kristendommen. Det var også en formulering rettet mot trådstarter (som enda ikke har redegjort).

Nei, det gjorde du faktisk ikke. Du snakket om Islam, og når du sier "Islam" må jeg gå ut fra at du snakket om Islam, ikke en spesiell form for Islam, en spesiell gruppering eller lignende. Du skrev "Islam".

 

Da er det ikke relevant å vise til ekstremistisk Islam. Jeg kan ikke si at kristendommen er en fare for våre verdier fordi det finnes enkelte tullete kristne med sine ganske ekstreme holdninger til mangt og meget. Det er tross alt enkelte kristne som mener at menn som ligger med andre menn ligger temmelig tynt an.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det ikke relevant å vise til ekstremistisk Islam. Jeg kan ikke si at kristendommen er en fare for våre verdier fordi det finnes enkelte tullete kristne med sine ganske ekstreme holdninger til mangt og meget. Det er tross alt enkelte kristne som mener at menn som ligger med andre menn ligger temmelig tynt an.

Du kan det om du øsnker om det er konstruktivt for debatten er en annen sak. Jeg henvise til "islam" med undertonen av "ekstremisme", om du ikke oppfattet dette beklager jeg dette. Tok utgangspunkt i førstepost når jeg uttalte meg. Du finner ekstreme meninger innen Kristendommen i Norge i dag, dette gjør du også innen Islam i Norge. Valgte å ta utgangspunkt i sistnevnte for denne tråden og uttalelsene fra Siv Jensen.

Lenke til kommentar

Håpløs paranoid og populistisk retorikk. På hvilken måte mister vi vår egen identitet ved å tillate andre å beholde (litt av) sin? Ved å tillate noen å skille seg ut? Siv Jensen vil jo fortsatt beholde sitt blonde hår, eller?

 

Minner meg litt om Hitler-tyskland (uten at noen trenger å trekke veldig mye mer ut av det), hvor jødene angivelig var på vei til å overta hele landet, økonomien og makta.

 

Ser ingen grunn til å fortsette å spre slik frykt i all evighet.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Når det gjelder de to sakene som har skapt huskestue i det siste, islambeskyttelsesparagrafen og hijab i politiet, så ble disse forsøkt innført med minst mulig gjennomgang og debatt - i det stille. Det er dette som er "snikinnføring" og udemokratisk.

Ja, og det kan vi med rette klandre de rød-grønne regjeringspartiene for. Men alle de forslagene muslimene har fremmet har fra forslagsstillernes side vært helt åpne. At saksbehandlingen ikke er det er en annen sak.

 

Å kalle den nye blasfemibestemmelsen (som heldigvis ble trukket) for "islambeskyttelsesparagrafen" er ikke helt korrekt, selv om det ville vært en opplagt konsekvens av saken. Det er sannsynlig å anta at Senterpartiet ønsket å tekkes en potensiell kristen velgergruppe med dette.

 

Og skal vi tro trådstarters kilde er ikke det Jensens eneste anliggende. Hun vil enkelt og greit ha slutt på muslimske "særkrav". Spørsmålet mitt er om dette gjelder andre grupper også.

 

Bakgrunnen for partiformannens utspill er hijabsaken og krav fra islamske grupper om egen undervisning og om egen mat i norske fengsler

 

Vi så jo at forslagene ble slaktet så fort medier og folk fikk nyss om dem. Hadde det vært åpne forslag som gjennomgikk en normal, demokratisk behandlingsprossess, ville det ikke blitt noe særlig ståhei.

Sant. Og det er gleden med en åpen demokratisk prosess. Den burde et FrP applaudere, istedet går de ut og forteller hva folk skal få lov til hvis de får makten.

 

Ellers kan man lure på om FrP som et påstått liberalistisk parti burde diktere hva ulike grupper skal få lov til eller ikke. "Du kan få lov til hva du vil, så lenge du vil det samme som oss", høres ikke så liberalt ut for meg. At Jensen kaller det krav er bevisst semantikk. Hun vet godt at det ikke er snakk om krav, men om forslag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Orker ikke å debattere muslimer på dette forumet nå, men dette reagerer jeg på:

 

— Vi må legge bort den eksperimentelle skolegreia SV har drevet med i over tre år. Det er bare pugging som gjelder, sa Jensen.

 

Frp-formannen vil innføre en skole som går tilbake til trygge rammer og klasserom, og en skole der lærerne har autoritet. Verstingene vil hun fjerne fra klasserommene.

 

Siv har tydeligvis ikke vært lærer.

 

Så lurer jeg på hvor hun vil putte "verstingene" hvis de ikke skal i et klasserom?

Lenke til kommentar
Og jeg som trodde demokratiet gikk ut på individenes muligheter til å påvirke samfunnet og endre landet.

 

Stemmer det, og nettopp her problemet med åpne grenser ang muslimsk innvandring ligger.

 

Men med de svake rødgrønne kaoskameratene i regjeringen vi har idag, trenger de ikke flertall for å endre landet i en mer muslimsk og religiøs retning.

 

Utmerket kronikk av Jahn Otto Johansen; Er vi ayatollahenes gisler?

Lenke til kommentar
Robert, hvorfor strider islam mot vår samfunnsmodell i større grad enn kristendommen, rent prinsippielt sett?

 

Fordi at kristendommen er på vei ut av politikken, mens islam er på vei inn i politikken.

Det har du helt rett i.

Det er godt å lese på noe som klarer å "tenker" klar

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Regner med at FrP nå går inn for å reversere friskoleloven og legge ned alle kristne friskoler, fjerne alle lover om "særtilpassing" for enkeltgruppen funksjonshemmede, fjerne alle kristne helligdager, skille stat og kirke og i det hele tatt. Det må da være den logiske konsekvensen av Siv Jensens uttalelser i dag. Eller er det rett og slett bare snakk om populistisk røring i grumsete farvann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...