Gå til innhold

Er det vanlig å barbere seg daglig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Er 20, kan godt barbere meg hver dag vist jeg ikke vil ha stubber, men bruker og barbere meg 1-2 ganger i uka, bryr meg ikke noe om at jeg har hår i ansiktet. Men etter en ukes tid uten barbering burde jeg virkelig barbere meg, for da ser jeg ikke ut.

Lenke til kommentar

Jeg er snart 23 og trenger ikke barbere meg mer enn et par ganger i uka.

Vel, om du ser bort fra kinnskjegget og halsen, der gror det fort nok, men på kinnene, under nesa og under munnen, gror det ca ingenting.

Faktisk er det ei stripe på to mm som går midt i ansiktet mitt som er helt hårløs, vel, starter fra hårlinja over panna og går ned til halsen. Merkelig.

Lenke til kommentar

Testosteron regulerer skjeggveksten. Siden ZMA øker tilgjengelig testosteron (om man ikke allerede har nok av virkestoffene) så er det normalt at ZMA kan øke skjeggveksten.

 

Skal man barbere seg hver dag uten hudproblemer må man enten ha flaks med hudtype eller så må man gjøre barberingen på en skånsom måte. Forberedelse er viktig, bare noe så enkelt som å barbere seg etter at man har dusjet og ikke motsatt kan utgjøre mye for huden.

 

Om man er intressert i mer om skånssom barbering så er det mye info å hente i tråden om tradisjonell barbering

Lenke til kommentar

Hver dag er da vanlig om man ikke liker 3dagersen? Det er en grunn til at de kaller det "the 5 o'clock shade". Helt vanlig at man har stubber igjen om kvelden...

 

Hvis du skal barbere hver dag så er forberedelse viktig, som Jan Ove nevner.

Å skaffe seg en skikkelig høvel er også en fordel. Og da mener jeg ikke Gillette Mach 2344 Turbo Plus Ultra Maxipower, men en skikkelig DE høvel som bestefar gjerne brukte.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Her i gården merker man skjegget etter andre dag da synes stubbene tydelig, pleier som regel barbere etter andre eller tredje dag. Men har ikke så ekstrem vekst for å være en asiater.

 

Hilsen fra en som har barbert seg siden niende klasse :)

Endret av Abiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...