Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB E230 96mod W210 fusker periodisk


hamort

Anbefalte innlegg

Hei.

Har slitt litt med denne bilen en stund nå.

Den startet med å fuske på turtall, men kun når den er varm. Typisk når jeg kjører bilen varm og stopper for å f.eks gå inn på butikken så fusker den når jeg starter oppigjen. Den fusker kun noen meter 50-100m eller til jeg gir den et lite puff på gassen ( fusker= turtallet går opp og ned).

Jeg har byttet plugger og bensinfilter + at jeg har hatt bilen på verksted for bytte av olje og filter på girkassa (ikke pga feilen men for vanlig service) verkstedet tok da ut feilkodelog uten å finne noe.

 

Jeg har hatt inntrykk av at bilen har vært litt bedre den siste tiden men det er sikkert bare tilfeldig siden feilen ikke har blitt rettet.

Nå har jeg nettopp hatt bilen på verksted for å skifte fjærfeste på ene siden forran siden det var rustet i stykker, og etter det så har bilen blitt enda værre og oppfører seg på en annen måte. Sikkert bare tilfeldig at det er etter service, men nå har bilen begynt å øke på turtall under kjøring(skjedd 2 ganger). Ender med at jeg må stoppe bilen da den begynner å dra på selv om du ønsker å sakne farten. Setter jeg bilen i P så drar turtallet på opp mot ca 4000. Stopper jeg og starter igjen så drar turtallet på igjen, når jeg ga den et puff på gassen så ble den normal igjen.

Håper noen har et tips eller et godt tips til et verksted på østlandet som kan MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...