Gå til innhold

To biler kolliderte under råning


Nora90

Anbefalte innlegg

På søndag klarte kjæresten min å kollidere i en bil mens begge bilene rånet. Ingen personer ble skadet. Kjæresten min vil ikke ta det til forsikringsselskapet, men det vil han andre for han har kasko. Har de noen sjanse til å få noe igjen på forsikringa? Og må begge levere inn skademelding?

 

Håper på hurtig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror de må fylle ut skademelding ja, iallefall hvis de vil ha igjen penger :) han med kasko vil iallefall få igjen penger antakelig, men hvordan det blir når du ikke har kasko er jeg jammen ikke sikker på. var det noen som hadde skyld i det, eller var det kløning fra begge to?

Lenke til kommentar

skjønner :) kommer litt an på hvordan råning det var tror jeg. brøt de fartsgrensene og sånt, så er det jo selvfølgelig ulovlig. Men hvis de bare kjørte rundt og plutselig var uheldige, så er det jo ikke noen fare :) men de kjørte kanskje litt fortere enn det som var angitt på skiltene rundt omkring?

 

uansett mener jeg at skademelding skal og bør utfylles :)

Lenke til kommentar

Dersom begge rånet i form av å spinne/slenge rundt og leke seg på parkeringsplassen risikerer begge å miste førerkortet (nå skjer nok ikke dette på grunn av manglende bevis). De har brutt flere lover og kan nok bare glemme å få noen igjen på forsikringa.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Vil si råning er i mine øyne tullekjøring og slippe seg løs på veien/parkeringsplassen.

Hvertfall hva jeg tenker på når jeg hører det ordet.

 

Når en dame var så uheldig å rygge inn i min parkerte bil så var det bare hun som leverte inn skademeldingen. Jeg beholdt min kopi siden det var helt soleklart at det var hennes feil.

 

Men jeg tror forsikringselskapet vil lukte at noe ikke helt stemmer når de ser hvor det skjedde. (regner med det må skrives ned på skademeldingen).

Lenke til kommentar
De rånet rundt på en parkeringsplass og sånt...

 

EDIT:

De kommer jo ikke til å si at de rånet, men kommer ikke forsikringsselskapet til å skjønne det (det var på søndag)?

Sier de noe annet blir det et forsøk på forsikringssvindel. Begge skal i utgangspunktet skrive skademelding med en gang skaden har skjedd, og begge skal levere. På skademeldinga skal man beskrive hva som skjedde og tegne dette slik at handlingsforløpet kommer tydelig frem.

 

Hvor store skader er det egentlig snakk om?

Lenke til kommentar

Råning er ikke forbudt.. og det er heller ikke kjøring på parkeringsplass, så jeg skjønner ikke helt hva det skulle ha med saken å gjøre.. Dog kan "råning" innebære andre lovbrudd. Om noen vil kjøre 10 000km på parkingsplass og betaler for 10 000km forsikring, så skulle ikke det være noe problem etter hva jeg kan se.

 

Forøvrig er parkeringsplasser det stedet hvor det skjer flest kollisjoner som fører til forskringsutbetalinger..

Lenke til kommentar

Okay...

Kjæresten min drev og sladdet rundt på parkeringsplassen, men kjørte rett frem da det skjedde. Så kom han andre i mot, de holdt på å frontkollidere. Kjæresten min stod på bremsene mens han andre klarte akkurat å svinge unna, men da traff den ene sida av fronten på kjæresten min sin bil på bakdelen til den andre bilen. Jeg var ikke der, så jeg vet ikke akkurat hva som skjedde. Mer detaljer enn dette kan jeg ikke.

 

Skadene er ganske store. Kjæresten min sine langlys og spylinga virker ikke. Vet ikke hvordan det er med den andre bilen.

Lenke til kommentar

Jeg håper egentlig litt at det er det. Han fortjente å krasje :p Når man råner rundt isteden for å reparere ting hjemme, da bør man få litt skader på bilen :devil:

 

Kjæresten min råner kanskje, men han er den beste kjæresten jeg har hatt (og han tar meg med til Florida i påsken) :)

Endret av Nora90
Lenke til kommentar

Øh? De kjørte så fort inne på plassen at han ikke klarte å stoppe, og den andre karen åpenbart ikke klarte å kontrollere sladden sin?

 

Dette lukter ikke akkurat utbetaling fra forsikringsselskapet. Hvem sin skyld det er kan umulig fastslås ut i fra det du forklarer. Hvordan Ideal klarer å fastslå dette, er jammenmeg vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Joda, kjæresten hennes har kjørt uvørent og slæddet rundt, og truffet den andre bilen etter å ikke ha klart å stanse når han da oppdaget en bil i mot.

Da er det åpenbart HANS skyld.

Motparten har kasko og vil søke å få skaden dekket av forsikringsselskapet.

Dette medfører at forsikringsselskapet vil vurdere hvem sin feil ulykken var, og de kommer til å skylde på nora90's kjæreste, det er jo åpenbart.

Det samme har nok motparten skjønt for lengst, derfor leverer de skademelding.

 

Ikke noe problem å vurdere dette her, enkel og grei sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...