Gå til innhold

Ny trykkskjermmobil med 12 megapiksler


Anbefalte innlegg

Sony Ericsson lanserer en ny mobil med S60 og fokus på underholdning.

 

 

 

Les mer

 

Tror dere bommer når dere skriver S60. Det er snakk om next generation of Symban, og ikke Nokia sitt S60. Dette er vel et OS med åpen kildekode, slik at enhver produsent kan tilpasse os-et til sin modell. Symbians svar på android?

 

BMW: Vil vi se neste Xperia snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trist at de velger S60 i denne, kunne ha blitt min neste mobil. Vel, min KU990 får holde noen måneder til :)

Hva mener du telefonen skulle ha kjørt fremfor S60?

 

Flere bilder av telefonen. :)

 

 

idou-eyes-014.jpg

idou-eyes-015.jpg

idou-eyes-010.jpg

idou-eyes-011.jpg

idou-eyes-002.jpg

Se flere

 

 

Android hadde ikke vært å forakte :) Vel, den største grunnen er vel at S60 er det jævligste OS'et jeg noen gang har prøvd, makan til tungvint. Selv Windows hadde vært bedre.

 

SF (symbian foundation) OS kan skreddersyes i stor grad, så det vil ligne endel på SE A*** OS i stor grad.

Så ikke trekk ned lua over hodet får du har satt deg litt mer inn i hva dette dreier seg om.

Samsung gjør det samme fremover.

Jeg vet, men det endrer ikke min mening ;)

Lenke til kommentar
*

Tror dere bommer når dere skriver S60. Det er snakk om next generation of Symban, og ikke Nokia sitt S60. Dette er vel et OS med åpen kildekode, slik at enhver produsent kan tilpasse os-et til sin modell. Symbians svar på android?

*

Når du sier, "Next generation of Symban" snakker vi da om S60 5th Edition? Er da ikke kun Nokia som kjører S60 på telefonene sine, selv om de har flest telefoner med S60, de var også først ute med og ta i bruk S60 5th Edition på sin 5800, men flere andre merker har også brukt S60 (LG,Samsung..) Og nå også S60 5th Edition som denne bruker.

 

Edit: s60.com/s60phones/

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
*

Tror dere bommer når dere skriver S60. Det er snakk om next generation of Symban, og ikke Nokia sitt S60. Dette er vel et OS med åpen kildekode, slik at enhver produsent kan tilpasse os-et til sin modell. Symbians svar på android?

*

Når du sier, "Next generation of Symban" snakker vi da om S60 5th Edition? Er da ikke kun Nokia som kjører S60 på telefonene sine, selv om de har flest telefoner med S60, de var også først ute med og ta i bruk S60 5th Edition på sin 5800, men flere andre merker har også brukt S60 (LG,Samsung..) Og nå også S60 5th Edition som denne bruker.

 

Edit: s60.com/s60phones/

 

Tror ikke dette er S60 men det nye Symbian touch.

Lenke til kommentar

Tja, har egentlig aldri sett problemene med at du må gå via adapter, da har du i alle fall muligheten til å fjernstyre en del funksjoner på telefonen.

 

Men, jeg fikk inntrykket av at skjermen ikke hadde så veldig god oppløsning, men det kan godt være det kun er bildet som har lav kvalitet.

 

640x480 burde jo være en grei oppløsning, men er det noe poeng med feks 800x600 på en slik skjerm?

Lenke til kommentar

Hm. Allaboutsymbian.com har som vanlig en del oppklarende info.

 

Sony Ericsson has just unveiled 'Idou', a 'concept' Symbian Foundation Platform phone with a 12.1 megapixel camera, Xenon flash and 16:9 aspect ratio, 3.5" touchscreen. The Idou will go on to become a device, but it is considered a concept because it is at an early stage in its development. Sony Ericsson will release more details, and a launch date in the summer. Read on for more details and our first hands-on impressions.

...

Sony Ericsson say they will announce more details, including specifications and a release, this summer. This would point towards a release date in the early part of 2010. Idou is the concept name, not the name of the final device.

...

The device will run the Symbian Foundation Platform, the first release of which is due in Q2 of this year. In effect this means it will be running a descendant of S60 5th Edition. Given the timescales involved it might be analogous to S60 5th Edition Feature Pack 1. However the naming conventions of the software platform will likely not include S60.

 

http://www.allaboutsymbian.com/news/item/8...nnounce_the.php

Lenke til kommentar
Når du sier, "Next generation of Symban" snakker vi da om S60 5th Edition?
S60v5 er bare et "vente-OS".

Nettopp!

 

Det er altså ca. året til telefonen kommer, folkens..

Nja, releasedatoen er særdeles ambisiøs på denne modellen.

Det er på en måte SEMC sitt svar på kritikk og dårlige tall, rykter om oppløsning av SEMC osv.

Klarer de å time det riktig, vil denne være oppsiktsvekkende, klarer de det ikke, er dette kun en av flere modeller.

Oktober skal være release for denne.

 

For de av dere som nevner megapxl, se for dere kontinuiteten i dette racet, 2 megapxl var bedre enn 1.3, 3.2 bedre enn 2, osv.

Hva tror dere da 12 megapxl gjør, vil det gjøre ting ennå bedre enn 8 megapxl... nettopp!

Det er ikke kun antall pixler som har noe å si, men kvaliteten på linsene, og her vil det skje endel.

P.S.

Idag kommer HTC med sin Android.

Lenke til kommentar
Klarer de å time det riktig, vil denne være oppsiktsvekkende, klarer de det ikke, er dette kun en av flere modeller.

Selvfølgelig. Er ikke akkurat eneste trykkskjermsmodell på vei. Jeg tror, som med X1i, at når produktet når markedet vil det være konkurransedyktig, men langt ifra uten konkurranse.

 

Det er på en måte SEMC sitt svar på kritikk og dårlige tall, rykter om oppløsning av SEMC osv.

En ny X1, med andre ord. Det positive her er at dette ikke bare er et innleid produkt for å redde masken sin, men en ny plattform. Forhåpentligvis kommer det fler slike modeller på rekke og rad, med kortere ventetid.

 

Det er ikke kun antall pixler som har noe å si, men kvaliteten på linsene, og her vil det skje endel.

Nettopp! Derfor burde nok denne modellen hatt 5 megapiksel, eller kaaanskje opp mot 8.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig. Er ikke akkurat eneste trykkskjermsmodell på vei. Jeg tror, som med X1i, at når produktet når markedet vil det være konkurransedyktig, men langt ifra uten konkurranse.

Det er vel ikke "bare" touch som er greia med denne...

:whistle:

Hva med en ny HW (la meg tilegge, unik pr idag), helt nytt OS fra SF, 12 megapxl osv osv...

 

En ny X1, med andre ord. Det positive her er at dette ikke bare er et innleid produkt for å redde masken sin, men en ny plattform. Forhåpentligvis kommer det fler slike modeller på rekke og rad, med kortere ventetid.

Nei, det er ikke en "ny" X1.

Så Idou er ikke en OEM?

 

 

Nettopp! Derfor burde nok denne modellen hatt 5 megapiksel, eller kaaanskje opp mot 8.

Jeg ser du enten ikke leste det jeg skrev, eller skjønte innholdet, derfor - prøv igjen...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke "bare" touch som er greia med denne...

 

Hva med en ny HW (la meg tilegge, unik pr idag), helt nytt OS fra SF, 12 megapxl osv osv...

Neida, ikke "bare" touch. Men for å si det slik, det er en relativt standard multimediedings med fancy antall megapiksler og et per nå ikke ferdig grensesnitt. Telefonen er ikke så veldig unik i forhold til hva den leverer til brukeren, men den er absolutt spennende nettopp med tanke på dette nye grensesnittet.

 

Nei, det er ikke en "ny" X1.

Du sier selv at denne presentasjonen er for å holde liv i oppmerksomheten rundt og troen på SE. Mye det samme kan sies om X1.

 

Så Idou er ikke en OEM?

Ikke spør meg :) Er det det? Selv håper jeg SE kommer med egenproduserte smarttelefoner snart og håpet dette var begynnelsen.

 

Jeg ser du enten ikke leste det jeg skrev, eller skjønte innholdet, derfor - prøv igjen...

Jeg både leste og forsto hva du skrev, men vi er nok bare uenige. Det jeg mener er at selv med den nye og forbedrede optikken fortjener neppe kameraet mer enn 8 megapiksler..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ser ikke poenget med 12MP... Det halve hadde vært nok.

Ånei du! Denne kommer til å bli populær! Alle skriver jo ut bildene sine i A2-størrelse så 12 megapiksler er absolutt nødvendig. :dribble:

 

[/ironi]

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Neida, ikke "bare" touch. Men for å si det slik, det er en relativt standard multimediedings med fancy antall megapiksler og et per nå ikke ferdig grensesnitt. Telefonen er ikke så veldig unik i forhold til hva den leverer til brukeren, men den er absolutt spennende nettopp med tanke på dette nye grensesnittet.

Jeg ser det er relativ stor avstand mht kunnskapsnivået mellom oss, så jeg tror ikke vi skal dra dette noe lenger.

 

 

Du sier selv at denne presentasjonen er for å holde liv i oppmerksomheten rundt og troen på SE. Mye det samme kan sies om X1.

Det er grunnleggende feil.

 

Så Idou er ikke en OEM?
Ikke spør meg :) Er det det? Selv håper jeg SE kommer med egenproduserte smarttelefoner snart og håpet dette var begynnelsen.

Jeg spurte ikke deg, du bare datt ut med en uttalelse - igjen, ikke uttal deg om ting du ikke aner noe om.

 

 

Jeg ser du enten ikke leste det jeg skrev, eller skjønte innholdet, derfor - prøv igjen...
Jeg både leste og forsto hva du skrev, men vi er nok bare uenige. Det jeg mener er at selv med den nye og forbedrede optikken fortjener neppe kameraet mer enn 8 megapiksler..

Fortjener har vel neppe noe i denne sammenhengen å gjøre...

Poenget er at dette kamerat hever nivået ennå et hakk, ja faktisk til nivået over 8 megapxl også, snedig det der...

Det er ikke ensbetydene med dårligre bilder jo høyere megapxl det står på kameraet...

Lenke til kommentar
Det er grunnleggende feil.

Det er grunnleggende feil at SE ønsker å få oppmerksomhet? Det er grunnleggende feil at de ønsker at vi mobilentusiaster ikke skal utelukke dem? Høres veldig rart ut om de ikke skulle ønske nettopp dette, men forklar gjerne hva du mener.

 

Slik ståa var per 2-3 dager siden var veldig mange skuffet over SE og deres utvikling. De har i langt tid lagt lite vekt på komplette medietelefoner, og det er jo nettopp deres Entertainment Unlimited beviset på. Det SE har gjort med presentasjonen av Idou er å si at "ikke gi oss opp, det _skal_ komme noe bra fra oss om dere bare venter!". Og nettopp der er det en likhet til formålet med X1i.

 

Jeg spurte ikke deg, du bare datt ut med en uttalelse

Du siterer meg og stiller et spørsmål, men greit, det var sikkert ment til noen andre. Uansett, om noen vet svaret er i hvert fall både bmwm3 og jeg interessert i å vite om SE selv skal produsere Idou eller ikke. :)

 

Poenget er at dette kamerat hever nivået ennå et hakk, ja faktisk til nivået over 8 megapxl også, snedig det der...

If you say so. Mitt speilreflekskamera tar bilder på 7mp. Tviler på at Idou's bilder selv på 8mp kan måle seg med komptaktkamera, men vi får se. Rart du går imot alle "lærde" angående dette megapixelracet.

 

Jeg ser det er relativ stor avstand mht kunnskapsnivået mellom oss

...

igjen, ikke uttal deg om ting du ikke aner noe om.

Det er leit du bringer slikt inn i dette. Jeg ønsket konstruktiv informasjon angående Idou og den nye plattformen, men du viser til at jeg ikke aner noe om dette og at mitt kunnskapsnivå er for lavt.

 

Jeg tror du mister et ellers seriøst inntrykk når du ser deg nødt til å angripe meg sånn. La oss nå heller fokusere på SonyEricsson, Symbian-Foundation og Idou enn deg og meg :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...