Gå til innhold

Moonlight 1.0 er klar


Anbefalte innlegg

Html er crap. Javascript er crap. Browserene er crap. Utvikling innen dette er crap.

 

Html5 er ikke ferdig før ... vi er døde. Det hjelper ikke at "noe" er implementert, og "noe" kommer antagelig til å fungere slik w3c vil.

 

Regelen er ganske grei. De skal lage en standard, inkludert hvordan dom modellen skal være. De skal lage tester for å verifisere at tingene fungerer etter intensjon. Standarden er godkjent når minst 2 implementasjoner foreligger som oppfører seg likt.

 

Ingenting av html5 er i IE7 som man må forholde seg til idag = glem det.

 

Flash flex, Silverlight, javafx kommer til å ta over for applikajsoner på nett. Har allerede sett et par i flash flex, og resultatet ser overraskende bra ut. Flash har gjort mye riktig.

 

Silverlight kommer til å bli bra. Det har en bedre knyttning mellom .net kode, slik at man kan lage ganske avanserte ting.

 

Fordi html5 er for sent ute, og vil bli for sent ute, og javascript vil suge i mange år - så tipper jeg at html vil forsvinne sakte men sikkert. Er MS smarte nå, så bør de pumpe inn masse energi i open source avspiller (samme med adobe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Html er crap. Javascript er crap. Browserene er crap. Utvikling innen dette er crap.
Vær så vennlig å heve nivået litt. Du forsøpler tråden, og det er slitsomt å rydde opp etter deg.
Html5 er ikke ferdig før ... vi er døde. Det hjelper ikke at "noe" er implementert, og "noe" kommer antagelig til å fungere slik w3c vil.
.Net, Silverlight og alt det andre blir heller aldri ferdig, det er i kontinuerlig utvikling. Jeg foreslår at du forklarer hva det er du savner i html5 istedet.
Ingenting av html5 er i IE7 som man må forholde seg til idag = glem det.
Interessant holdning. Hvis alle hadde vært som deg, så ville nettet kun vært tilgjengelig via windows. Samtidig klager du over at html5 utvikles for sent? Heldigvis er du på jordet.
Silverlight kommer til å bli bra. Det har en bedre knyttning mellom .net kode, slik at man kan lage ganske avanserte ting.
Så koselig å se din tillit til MS. Akkurat hvilke ting er det du ser for deg å gjøre i .Net som Java ikke duger til?
Fordi html5 er for sent ute, og vil bli for sent ute, og javascript vil suge i mange år - så tipper jeg at html vil forsvinne sakte men sikkert. Er MS smarte nå, så bør de pumpe inn masse energi i open source avspiller (samme med adobe).
Tror du dette handler om å spille av video? Da er jeg redd du har misforstått fundamentalt. Dette handler om den berømte skyen, Internett og applikasjoner glir sammen. Dette er ikke noe nytt, det har tross alt vært tilgjengelig for nettlesere gjennom Java lenge, så ro ned halleluja stemningen din. Personlig er jeg av den oppfatning at alle disse utvidelsene bør brukes i minst mulig grad, html og php dekker de fleste behov på en god måte. Hvis man først skal bruke utvidelser er Java i dag helt klart den beste løsningen, og den brukes med varierende hell. Sun har sluppet Java for alle, og det begynner å bli en god åpen verdikjede tilgjengelig for utviklere (les: utviklere er ikke bundet på hender og føtter til en dominerende aktør som bare er ute etter å beholde markedsdominans). Endret av Del
Lenke til kommentar
Noen som skjønner hva jeg gjør feil? Vil veldig gjerne få til dette :cry:
Ja, du bruker ikke x86.

 

EDIT:

I følge dette innlegget skal det være en uoffisiell PPC-versjon tilgjengelig, men jeg fant den ikke. Du kan jo laste ned kildekoden og prøve å kompilere sjøl.

 

EDIT2:

Men du vil nok ikke få spilt av noe video, da codecene garantert ikke er tilgjengelige for PPC.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Du tenkte altså å installere Silverlight/Moonlight for å se Flash-innhold!? Isåfall er du på bærtur for de er overhodet ikke kompatible med hverandre.

 

Gode distroer som Ubuntu guider deg rett til Flash, men problemet ditt er at Flash kun (mobil-versjoner med ARM hjelper ikke her) finnes til x86 (Intel og AMD-prosessorer), ikke til PowerPC, som du trenger her.

 

Det finnes en alternativ Flash-avspiller kalt Gnash, som er fri programvare og tilgjengelig for PowerPC. Den er langt fra noe fullverdig alternativ, men fungerer på enkelte sider, med YouTube i spissen.

 

Fungerer ikke dette for deg er det bare å bite i gresset, og konkludere med at du er rammet av en de mange problemene med web-innhold basert på proprietær teknologi.

 

Hvordan du kan installere Gnash er fullstendig offtopic her og får tas et annet sted, men regner med at det gjelder Yellow Dog Linux på en Playstation 3, så Gnash bør være tilgjengelig i pakkearkivet.

Så som sagt: feil forum.

Endret av PHPdude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...