Gå til innhold

hvor rask 80 mm vifte tilsier en 5200 rpm 60 mm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk av adapter skal gå helt bra. Du må også prøve å vende vifteretningen for å se hva som kjøler mest. Jeg bruker selv en Pal 8492 og fant ut at det beste var å blåse luft inn mot kjøleren. En grunn til at det fungerer best er at jeg har en kabinettvifte på sideveggen som blåser luft inn og samtidig en vifte bak og enda en vifte på sideveggen som trekker luften ut.

Lenke til kommentar
Dette blir litt for enkelt.

 

Skal du vite svaret, så må du vite mottrykket viftene utsettes for og gå inn viftenes mottrykk/luft diagram og lese av verdien. Først da kan du sammenligne..

 

En saktegående aksialvifte har generelt dårlige mottrykks egenskaper.. :D

 

Eller gjøre det überenkelt å få vifta til å suge luften ut...

Lenke til kommentar

Uansett så fant jeg ut at min kjøler med IceHole 60mm til 80mm adapter og en Enermax @ max kjølte CPU dårligere enn standardviften som fulgte med kjøleren. Har en Aero Cool Deep Impact High Speed og den kjøler med den 70mm vifta som er med CPU ned til 30ºC IDLE @ normal romtemt. Litt kaldt i rommet og den blir lett 25ºC IDLE, LOAD blir uten overklokking aldri over 32ºC og temperaturen var 1-2 grader høyere med Enermax viften. Goop = Artic Silver III, 5 kabinettvifter @ max (2 av de er tempstyrt) Og dette er noe av det mest imponerende jeg har sett av luftkjølere. Den er ganske rå faktisk, med heatpipe fyllt med kjøleveske, og mulighet for 60 eller 70mm vifte! Jeg har BTW en XP2400+ og den blir 40ºC om jeg kjører den på full LOAD på 2400MHz (400MHz OC)

 

Kjøleren skal kunne fjærne 95W, Vappochill klarer 160W. Så størrelsen er ikke alltid alt! Taper litt i en tunell (adapter)

 

-Chief- :woot: @ TG03

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...