Gå til innhold

Amobil ikke til MWC 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kulturo ble avsluttet, Gamer.no forsvant og nå ikke deltakelse på en av de største mobilmessene for amobil... Tek.no nettverket til Edda er virkelig i forandring. Om dog ikke til det bedre for tiden!

 

EDIT: Dere får lage en facebook gruppe for at amobil skal delta på messen ;) Er jo facebook for ALT folk ikke er fornøyd med for tiden...

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Årsaken til at vi ikke stiller på Mobile World Congress er i stor grad dårlig timing, og dette er innsparinger som rammer flere enn bare Amobil. Vi forventer at mangel på reisebudsjett er veldig midlertidig, men det er svært synd at dette traff tidspunktet for Mobile World Congress. Alle i Amobil-redaksjonen har et stort ønske om å rapportere fra årets største mobilhappening, men det er dessverre ingenting vi kan gjøre med saken.

 

Vi vil dekke det som skjer i Barcelona hjemmefra i størst mulig grad. Nyhetene fra Barcelona skrives uansett ut ifra pressemeldinger som vi får tilgang til her hjemme. Vi skal også prøve å få gjort sniktitter på så mange som mulig av de spennende produktene så snart som mulig blant annet gjennom presseevents her i Norge. Vi gjør alt for at innsparinga ikke skal føre til for store ulemper :)

 

Når det gjelder å være utbrendt og ligger til sengs, er ikke det tilfelle. Vi har blant annet en T-mobile G1 (HTCs Android-mobil) som vi holder på å teste, og vi tester fortsatt nær sagt som kommer på markedet i like stor stil som før. Men som alltid er strømmen av testprodukter litt ujevn.

Lenke til kommentar
EDDA er en svær aktør som ikke kan ta hensyn til grasrota. Amobil vil nå som diverse andre oversette artikler og sniktitter. Problemet med det er at man ikke får Amobil sitt syn på ting siden det i utgangspunktet er andre som presenterer det. Nyheten er ferdigtygd. EDDA handler utelukkende om penger, og alle som er avhengig av det lider. Dette er helt vanlig når idealistiske ideèr blir kjøpt opp. Da forsvinenr intergritet til fordel for tabloide saker og innsparinger.

Indeed. Da skjønner jeg ikke hva vitsen er med å kjøpe opp slike selskaper. Brukte amobil flere ganger daglig før i tiden, nå er det bare et par ganger i uka.

 

Edda @ fail...

Lenke til kommentar

Fok som har over "flertall-av-tusen" poster i forumet, hvoran 1/4 av disse er kommentarer til artikler, virker litt dobbeltmoralistisk når de snakker ned om amobil.no´s arbeid. De bruker tydeligvis nok av tid her, så noe må det vel være verdt for dem.

 

Ang saken...synd og alt det der, men det viktigste er at amobil.no klarer seg økonomisk og består. Så får vi heller nyte godt av det i oppgangstider. Dere gjør nok det dere kan!

Lenke til kommentar

Dette opplever jeg som dårlig. Så det var noen som snakket om bedre innhold/dekning på andre sider, jeg har ikke følt noe behov for å se på andre sider tidligere. Er det den veien jeg må gå nå?

 

Jeg har vært leser av amobil.no og hw.no nå i en del år. Syntes ikke det er noen synlig nedgang i annonseringen på sidene deres, det er vel heller en betydelig økning på annonseringen siden oppstarten.

 

Feil måte å sikre inntektene på såpass tidlig dette året?

 

Som leverandør av innhold som skal trekke lesere til sidene deres er det vel andre områder enn mindre innhold som burde være fokuset for Edda & co?

 

Mvh

Alexander

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å slå tilbake advarslene om Amobils dekningskrise med litt humor: Mad at MWC? You Do Realise It Means Nothing. :whistle:

 

Vel, jeg har i alle fall fulgt med på MWC og synes egentlig dette var en positiv messe. Om vi tar noen av høydepunktene fra det siste halve året fram til MWC, så synes jeg smarttelefonene har hatt et kjempeår.

 

- Prisfall. Før HP iPAQ Voice Messenger 51x, lå billigste smarttelefon med Wi-Fi på ca. 4000. Tilsvarende telefon nå ligger vel på ca. 2000, kanskje mindre når de nye modellene får "street price".

 

- Wi-Fi og A2DP finnes nå nesten på alle smarttelefoner. Da jeg skulle ha en A2DP-telefon i fjor, var det nesten umulig å finne informasjon om en telefon hadde stereo bluetooth. Og disse featurene kostet ekstra. Ikke så mye nå lengre.

 

- GPS. Nokia har slengt inn GPS på nesten alt. Uten at det vises noe særlig på prisen.

 

- 800x480. Etter at HTC Touch HD gjorde det, skal nå alle gjøre det. For de som ikke har prøvd denne oppløsningen, kan jeg fortelle at det er samme som jeg har på min Nokia N810. Den er perfekt for å bruke som ebok-leser, det blir omtrent som å se halve arket fra en pocketbok i full bredde. Den er også god for nettlesere, da særdeles mange nettsider er tilpasset 800 pixler. Telefonene blir nødvendigvis noe store med en slik skjerm, men siden alle helst vil lage touchskjermer nå likevel, så er det gjennomførbart. Og disse skjermene vil være krystallklare sammenlignet med mange skjermer fra "forrige sesong".

 

- Symbian med touch. Personlig har jeg ikke så veldig positivt forhold til totaltouchifiseringen av mobiltelefoner men det er mange som har ventet på dette.

 

Jeg synes det er mange spennende nye produkter på smarttelefonmarkedet nå. Og det virker som om denne generasjonen samtidig får større spredning i prisen. Nokia 5630 Xpressmusic har en veiledende pris på 2200 kroner, og har vel stort sett "alt" untatt GPS. 5800 ligger nå på ca. 3300 og mangler lite annet enn QWERTY i forhold til N97... Og HTC Touch Pro2, en lekker sak bortsett fra krumkanten, kan raskt vise seg å bli den dyreste telefonen på lista, ser for meg at den kan passere 7000. I alle fall vil det bli langt mer å velge i mellom i prisklassen 2000 - 3000, og dersom man velger å leve uten WiFi kan man nå finne smarttelefoner ned i ca. 1000 kroner.

 

Features/price-ratioen blir mange ganger bedre fra sommer 2008 til sommer 2009, og noen av disse featurene utgjør forskjellen på "nesten brukelig" til "brukelig". Jeg skal i alle fall oppgradere i løpet av de neste månedene. Jeg vil få bedre musikkavspilling over blåtann, jeg vil få høyere båndbredde, jeg vil få større skjerm og bedre nettleser, og jeg vil få dette til samme lave prisen som jeg betalte for den forrige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...