Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor skal menn ha negler?


Ståle

Anbefalte innlegg

Jeg har vært en neglebiter så lenge jeg kan huske. Men så sluttet jeg nylig. Litt på grunn av år med masing, og mest på grunn av at jeg kjedet meg (førstegangstjeneste)

 

Så nå har jeg lange negler.

 

Men, hverdagen min har bare blitt værre. Ikke går det an å plukke opp små skruer, siden jeg ikke kan ta dem med fingrene lenger, men må fange den i hulrommet mellom fingeren og neglen. Og jeg er redd for å skrape opp tastaturet og pcen siden neglene som oftest kommer først i kontakt med tastene.

Eneste positive er at det går an å bruke touchtelefonene uten pinne da :p Men touchpadden på laptoppene er vanskelig.

Og jeg er redd for å knekke dem.

 

Nå har jeg så lange negler at de akuratt går utenfor fingeren. Er det for langt? Kan det være derfor jeg har problemer?

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine er som på bilde 3. Er neglebiter som jeg alltid har vært. Pleier ofte å bite på huden også, den som er liksom rett ved siden av neglen jeg nettopp har gnagd bort.

 

Vet ikke om det er så bra helsemessig, så har vurdert å gå i innkjøp av et slikt middel som smøres på fingrene, som smaker drit når fingrene kommer i munnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Neglebiting er uhygienisk og gir ikke akkurat et særlig pent resultat. Ser virkelig ikke problemet med å klippe/file neglene en gang i blant for å få dem til å se litt anstendige ut. :)

 

Syns forøvring at neglebiterfingre ser mye styggere ut enn fingre med stelte negler.

Lenke til kommentar

Jeg og sliter med naglebiting. Har gjort det så lenge jeg kan huske. Har prøvd og slutte mange ganger og, men får det aldri til.

Testet og smurt på sån ting du får kjøpt på apotek, men det gjorde meg ingenting, biter de lell. :p

 

Jeg har ikke noe mot å bite negler, men jeg biter så langt ned at jeg får så vondt at jeg ikke klare og klemme, eller ta på noe.. :p

 

Jeg klarer og spare i noen dager, men vist jeg f.eks ser på en spennende film eller noe, så biter jeg helt uten at jeg merker det selv. Veldig irriterende. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...