Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man får tastet inn tall-valg under en telefonsamtale? F.eks menyvalg 1 når man ringer offentlige tjenester.

Finner bare oppringing der jeg kan taste inn telefonnummer og starte ny samtale

 

Når jeg ringer min nettbank gjør jeg følgende:

1. aktiver høytaler

2. trykk valg

3. trykk åpne oppringning

4. slå inn ønsket kode

 

Funker som snus for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte min tv kabel hos Convena. Convena

<a href="http://www.convena.no/MKTP/TradePoint/B2C/...ntryno=27341024" target="_blank" rel="nofollow">http://www.convena.no/MKTP/TradePoint/B2C/...ntryno=27341024</a>

 

Er det denne?Har du prøvd den,og sett at den virker?

 

Edit:

Nei,ser jo at den har en jack-kontakt og ikke usb i ene enden. Så da passer den vel ikke.

 

Har du link til den kabelen du har kjøpt?

 

Ja det er den kabelen jeg har kjøpt og den virker. Den har "jack" kabel ut fordi det er composite signal du får ut av telefonen. Du putter den inn på samme sted som du setter inn handsfree.

Endret av buundi
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får tastet inn tall-valg under en telefonsamtale? F.eks menyvalg 1 når man ringer offentlige tjenester.

Finner bare oppringing der jeg kan taste inn telefonnummer og starte ny samtale

 

Slettet!!

 

Edit: iamgod skrev allerede framgangsmåten.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opera mini beta 2 er ute. Opera mini er generelt mye kjappere enn opera mobile. Bedre kvalitet på bilder også ikke minst. Mye bra nytt med versjon 2. Bortsett fra at den crasher akkurat som opera mini 5 beta. Men problemet ligger i selve java'en fremdeles. Skulle hatt den nyeste java versjonen. Det har kommet en ny firmware med oppdatert java versjon, men selvsagt ikke i vårt land. Gammel nytt det sånn sett:(

Lenke til kommentar
Bruk Opera Mobile 10 Beta istedenfor, du finner den her...

brukt den siden dag 1. bruker begge to no. opera mobile 10 er stabil men faen so treig a laste ned netsider

 

 

Gaa inn i settings og aktiver "Opera Turbo" , da bruker den samme komprimerings teknikk gjennom Operas server som Opera Mini bruker.

 

NB. NB Opera Mobile 10 har akkurat nlig lansert i Beta 2 , saa har du Beta 1 saa er det anbelt og gaa over til Beta 2.

Lenke til kommentar
Bruk Opera Mobile 10 Beta istedenfor, du finner den her...

brukt den siden dag 1. bruker begge to no. opera mobile 10 er stabil men faen so treig a laste ned netsider

 

 

Gaa inn i settings og aktiver "Opera Turbo" , da bruker den samme komprimerings teknikk gjennom Operas server som Opera Mini bruker.

 

NB. NB Opera Mobile 10 har akkurat nlig lansert i Beta 2 , saa har du Beta 1 saa er det anbelt og gaa over til Beta 2.

 

 

kjenner til turbomode, min gode mann, men realiteten er at opera mobile 10 beta 1 eller 2 suger BIG time i forhold til opera mini 5 beta 1 eller 2 når det kommer til hastigheten av netsider. Selve hastigheten inne på programmet er mye bedre på opera mobile 10, men ka faen hjelper det?

Lenke til kommentar
hvorfor er opera mini bedre dersom de benytter samme teknikk..?

 

Litt fakta hentet fra Opera sine hjemmesider;

 

Om Opera Mini:

"Web pages are compressed by up to 90% of their original size, saving your time and money."

 

Om Opera Mobil:

"Opera Turbo uses compression technology which compress Web pages up to 70%, greatly reducing the amount of data used while browsing."

 

Opera Mini er mye raskere siden nettsidene blir mer komprimert, og dermed trenger ikke mobilen å bruke særlig prosessorkraft til å tegne opp nettsiden. Opera Mobile derimot må tegne opp en god del av nettsiden og dermed blir den tregere.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Da ligger min omnia hd i en skuff.. Kjøpte meg en n97 pga elendig lyd på omnian. Lurer bare på om jeg skal sende den i retur til Samsung... Elendig support på ett produkt som ikke går an å prate med. De er tross alt en telefon. Skulle gått an å ha en 15min samtale uten å måtte skru på høytaler.

 

Dette fikset seg for min del ved å oppgradere firmware. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar

Omnia HD har en rimelig grei lydkvalitet. Den har en karakter av litt rom og en litt metallisk klang, målt mot 'snakkis'telefoner. Det er flere telefoner som er bedre, spesielt på hvor livlig stemmen høres ut på motsatt side. Tale er likevel klart og fullt hørbart. Jeg har null problem med å føre lengre samtaler i telefonen.

 

Jeg hadde dog en ubehagelig opplevelse første telefonsamtale. Når jeg skulle ringe første gang, var det en merkbart høy egenstøy i høyttaleren, og tale på motsatt side var uklar. Jeg tenkte at "å nei, denne telefonen har virkelig kommet på bekostning av ringekvalitet" Det er jo en telefon : ) Jeg ble positivt overrasket da jeg skulle ringe neste samtale, for å finne ut at talekvaliteten plutselig var mye bedre..! En rar førstegangsfeil. Det var kun den ene gangen, etter det har kvaliteten vært god, men helt klart ikke best.

 

Har du fått av- eller bekreftet om telefonen din kan være defekt på noe vis?

---

Jeg lurer på... Hvorfor N97? De har fått tilsvarende omtale som i8910 hva angår telefonikvalitet. Et lite utdrag fra phonearena.com - n97:

The second touch sensitive screen device of Nokia makes for a passable high ranking smart phone, but except for the hardware QWERTY, it is by no means better than its major rival - the Samsung OMNIA HD i8910. It´s hyped as the N-Series flagship device, but the title is not well earned, because the differences from the much cheaper 5800 XpressMusic are not that significant. We feel completely ready to jack the QWERTY keyboard in order to get a larger display, the same functionality and multimedia capabilities that times better and ultimately go for the Samsung OMNIA HD i8910.
Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Da ligger min omnia hd i en skuff.. Kjøpte meg en n97 pga elendig lyd på omnian. Lurer bare på om jeg skal sende den i retur til Samsung... Elendig support på ett produkt som ikke går an å prate med. De er tross alt en telefon. Skulle gått an å ha en 15min samtale uten å måtte skru på høytaler.

 

Dette fikset seg for min del ved å oppgradere firmware. Har du prøvd det?

 

Har prøvd mange forskjellige. Fra de nyeste italienske til russisk , hong kong og selvfølgelig de nordiske gjennom pcsuite... Samme greia med alle.....

 

Ikke noe spesiell grunn til n97.... det bare ble slik ut ifra tidligere erfaringer med programmer og oppdateringer fra min gamle n82....

Lenke til kommentar
Med tanke på bruk av omnia HD i jobbsammenheng; får man kjørt windows office på denne tlf på symbian OS? Eller er det evt tilsvarende programmer som er tilgjengelige? Hvis ikke blir det nok HTC HD2 for min del. Takker for svar!

 

En "lite" version av Quickoffice er inkludert denne lar deg lese office dokumenter.

 

Hvis du ogsaa vil kunne lage og editere dokumenter saa maa du kjope en oppgradering til "pro" versionen.

 

Info om Quickoffice

Lenke til kommentar
Noen som husker hva den koden for å komme inn på options for camera og mic?

 

Og hva den helt burde stå på?

 

For det skurrer fælt etter opptak mange ganger :)

 

 

Folk lurer stadig vekk på denne koden. Sikkert 4 gangen eg nevner den:) Men det går så fint så:)

Tips: Lagr koden inne på notater. Anyway.

 

*#0002*28346#

 

 

Har testet alle mulige instillinger. DB 18/18 til vanlig bruk. DB 6/6 under konserter. Er min konklusjon ihvertfall. Lykke til

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...