Gå til innhold

HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Hei

 

har sett litt på HTC T Diamond. Det eneste jeg er skeptisk til når det gjelder denne tlf er batteritiden.

 

Er det noen av dere der ute som har testet denne og som har noen konkrete tester på hvor lenge en ladning med diamond vil holde?

Vil dere si at batteriet er dårlig?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, batteriet er veldig dårlig.

Telefonen i seg selv er veldig dårlig, og jeg kan ikke anbefale noen å kjøpe en slik.

 

Javel, er det en dårlig telefon? Sitter du med informasjon jeg ikke sitter med?

 

Jeg har selv en HTC Touch Diamond.

 

Det som er negativt med den er at den føles litt treig ikke har mulighet for utvidelse av minnet. Angående batteriet så kan du kjøpe et batteri utenom som er bedre enn det som følger med, men ja den sluker batteriet.

Lenke til kommentar
Ja, batteriet er veldig dårlig.

Telefonen i seg selv er veldig dårlig, og jeg kan ikke anbefale noen å kjøpe en slik.

 

Javel, er det en dårlig telefon? Sitter du med informasjon jeg ikke sitter med?

 

Jeg har selv en HTC Touch Diamond.

 

Det som er negativt med den er at den føles litt treig ikke har mulighet for utvidelse av minnet. Angående batteriet så kan du kjøpe et batteri utenom som er bedre enn det som følger med, men ja den sluker batteriet.

 

Hvor lenge varer batteriet ditt? Hvis du feks sender 15 meld om dagen, ringer en halv time, ellers ligger den standby. Hva ligger din på sånn ca?

Lenke til kommentar
Hvor lenge varer batteriet ditt? Hvis du feks sender 15 meld om dagen, ringer en halv time, ellers ligger den standby. Hva ligger din på sånn ca?

 

Jeg gjetter på at du må lade hver dag med den bruken. Mest på grunn av meldingene, som krever at skjermen lyser en liten stund hver gang du skal skrive.

 

Min må også lades hver dag etter kanskje en halvtime samtaler, 10 sms, noen timer push-mail for exchange og litt nyheter på internett. Synes ikke det er noe stort problem da jeg bare hiver den i laderen når jeg kommer hjem fra jobb, men batteriet _ER_ for lite. Skal du ut å reise i to dager trenger du lader. I mine øyne er telefonen verdt det :)

Lenke til kommentar
Hei

 

har sett litt på HTC T Diamond. Det eneste jeg er skeptisk til når det gjelder denne tlf er batteritiden.

 

Er det noen av dere der ute som har testet denne og som har noen konkrete tester på hvor lenge en ladning med diamond vil holde?

Vil dere si at batteriet er dårlig?

 

Takk for svar!

 

Hei.

 

Touch Diamond er en flott telefon det, og jeg snakker av erfaring, noe vedkommende i innlegg nr. 2 åpenbart ikke gjør.

 

- Batteriet er ja veldig dårlig, men det blir også langt bedre ved kjøp av det større batteriet, noen her nevner.

 

- Jeg bruker telefonen via jobben (har kun denne telefonen). Ringer flere ganger om dagen (ikke spesielt lange samtaler), 5-10 meldinger om dagen, og har konstant activesync tilkobling (Push mail...). Sender også 1-2 mail per dag, fra telefonen, men stort sett bryr jeg meg kun om innkommende mail, og svarer skjelden fra mobilen.

 

- WLAN er stort sett på hele dagen sammen med blåtann, eneste jeg ikke har på, med mindre jeg må er 3g.

 

- Med mitt bruk varer telefonen ca. 1-1,5 dager. Dvs. Om jeg stiller på jobb i morgen kl. 08:00 med fullladet batteri vil den vare hele dagen, men vil sansynligvis være tom for strøm, innen lunsjtider på tirsdag, dersom jeg ikke har ladet i mellomtiden.

 

- Telefonen har veldig dårlig batteri sammenlignet med andre telefoner på samme bruk. Samboeren min har en E66, og hun har veldig likt bruksmønster på sin telefon. Den holder i 1,5-2 dager, ofte mer.

 

Men bare for å poengtere det. Jeg er svært fornøyd med min telefon, og jeg kjenner også flere andre som er det. Men det betyr ikke at telefonen er for alle. Jeg velger å fraråde alle å kjøpe denne telefonen, dersom det kun er gadgetfaktor du bryr deg om. Da bør du se etter en annen telefon. Jeg velger faktisk å gå så langt som å si at, da er ikke Windows Mobile det rette for deg.

 

Merk at selvom jeg bruker mye pushmail, så har jeg endret på tidsintervallene dette sjekkes. Hvert 10 minutt i høytrafikk perioder og halvtime sjekking ellers. Det jeg merker trekker mest strøm er 3G nettverk. Når jeg bruker 3G merker betraktelig nedgang i batterilevetid.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

HTC Touch diamond er ikke noe kjempe telefon nei... Har hatt den lenge nå.

 

-Sluker batteri

-Htc's "Touchflo 3d" er ett minnesluk uten like

-Treig

-Kan ta litt tid før Mic'n slår seg på når en samtale besvares

-Har opplevd at den roter med tida for motatt sms

-Generelt veldig buggete telefon

 

Og ja, jeg har nyeste firmware.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt utdype.

Har hatt telefonen siden september nå. Det skal dog sies at jeg ikke har brukt den fast da jeg heller har benyttet Nokia e51 som jeg mener er en bedre telefon til mitt bruk.

 

Det som irriterer mest med diamanten er når den går i "hvilemodus". Da slår den av wlan og bluetooth. Dette gjør at jeg kan ikke ha den til å laste ned mail automatisk via wlan. Jeg kan heller ikke ha den tilkoblet et bluetooth headsett siden den bryter forbindelsen når den går i "hvilemodus".

At den sluker strøm var jeg klar over, men med mitt noe aktive bruk så må jeg koble den til strøm så ofte jeg har sjangs.

 

GPS er forholdsvis treg til å oppdatere posisjon, samtidig som den blir uhyre varm ved bruk.

Selvfølgelig skriver jeg om min erfaring, ved mitt bruk og da er den tilnærmet ubrukelig. Det eneste positive er at jeg sparer penger siden jeg ikke gidder å sende så mange meldinger som jeg gjør ellers fordi jeg finner det veldig knotete.

Lenke til kommentar

*bruker feil*

 

Har selv diamond, eneste jeg kan klage på er batteriet. Som varer i ca 1.5 dag ved greit bruk. Rundt 100 meldinger og 10 min med samtaler.

Jeg har skrudd av 3g, noe jeg aldri bruker. Dette sluker strøm.

Den nyeste Rom oppdateringen fikser de fleste bugs i telefonen, enorme forbedringer når det gjelder respons. Om du kan litt mer enn en vanlig nordmann kan, så tweaker du telefonen til ditt bruk. Problemer som Riroil nevner kan fikses med 3 parts programmer.

 

Telefonen er genial til sitt bruk. Ikke forlang att du skal skjønne alt innen en uke. Touchskjermen er uvant i starten, men du blir vandt med den. Windows mobile har mange muligheter og er suveren til sitt bruk, men selvfølgelig også ett par ulemper.

 

Att telefonen ikke kan brukes til "lek" er bare tull. Men her må den nok se seg slått av andre telefoner.

 

til en "a4" nordmann ville jeg aldri ha anbefalt en windows mobile telefon. Men til forretnings telefon /gadget/lek så er den konge, så samt man tar seg tid til å lære seg og bruke den.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i en dag nå(ca 32 timer) og jeg har enda 3 i batteri, selv om jeg har lekt meg på nettet osv:) Må bare si at jeg digger diamonden:) den var bedre enn forventet:) Over til noe annet, noen som har noen kjekke tweaks, eller THEMES(lett som en gærning, men finner ikke noe) til tlf?:)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg kjøpte den var fordi jeg så sjangsen til å kvitte meg med min pda.

Så WM er jeg godt vant med og liker diamanten, men det som plager meg mest er at det er så dårlig mottak på den.

Steder hvor jeg har super3G dekning med Nokia'n, har jeg bare Edge med diamanten.

Dette i tillegg til den svake baterikapasiteten gjør at for meg er telefonen ubrukelig til mitt formål.

Lenke til kommentar

Orginal batteriet er på 900mAh. Så hvis du vil ha bedre kapasitet kan du kjøpe et batteri med 1340mAh. Er ikke helt sikker på hvor mye lengre den varer, men skal utgjøre en forskjell. Fåes kjøpt på nettet, bare søk på Diamond batteri 1340 på google ; )

Endret av kebab312
Lenke til kommentar
Den er ikke så dårlig som folk skal ha det til. Problemet er at mange som kjøper denne (og andre smarttelefoner) gjør det kun på grunn av design/gadgetfaktor.

Litt av problemet er jo at f.eks "TV2 hjelper deg" mente det var den beste designtelefonen, uten å si noe mer enn nettopp det. Det samme ser vi her: http://www.amobil.no/artikler/dette_er_aar...meramobil/67759

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...