Gå til innhold

Age of Empires 2 vs 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker og kjøpe AoE3 Gold men har sett mange som sier at det "suger".

Jeg var en aktiv AoE2 spiller før.

Hvorfor er AoE3 dårlig/dårligere enn 2ern?

Hva har 3 som 2 ikke har?

Hva mangler 3ern?

Hva er bedre i 3 enn i 2?

Andre gode AoE lignende spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å si at det "suger" er vel å overdrive.

3 er fortsatt et bra spill som har fått bra kritikk generelt, men "mange" vil nok si at 2 (og AoM) er bedre.

Personlig synes jeg 2 er mye bedre.

Hovedgrunnen er at jeg likte settingen i 2 mye bedre, og at spillet var bedre balansert. Har ikke spillt nok 3 til å kommentere mye mer.

Lignede spill kan være Age of Mythology (meget bra spill) som også er fra samme utvikler (laget mellom AoE 2 og 3) som omhandler mytologier. Rise of Nations og Empire Earth er også andre spill som jeg vil anbefale. Ligner delvis.

Skrevet

Kan høres patetisk ut, men når grafikk kommer til AoE3 nivået synes jeg at en hær på 20 men blir sturslig. i allefall fra epoken spillet er plassert. Jeg synes AoE2 var enormt bra, mens AoE3 var langt mindre bra, men alikevel et duganes spill.

Skrevet (endret)

Det er veldig vanskeleg å forklare, men AoE 2 var (og er) berre mykje kjekkare over lan enn AoE 3. 3'en vert for ubalasert og grafikken passar etter mitt syn ikkje heilt med spelet (les gameplay), men for all del det er eit ganske bra spel med bra grafikk som ikkje passar til eit så "dårleg" gameplay. Problemet er berre at 2'en er betre. Har ein spelt seg lei av 2'en som underteikna er det kanskje eit forsøk å prøva 3'en.

Endret av tosha0007
Skrevet

2rn er vell bedre, men 3rn er også bra. Det som er bra/best med 3rn er graffikken og fysikken, ser ganske bra ut + at man kan smadre hus i biter, folka flyr ut fra kanten og ned i vannet hvis man skyter med dem med kanon, det er morro :)

Gjest Slettet+132
Skrevet

jeg liker age of empries 2 best fordi det er flere folk å velge i

oxo er det mest tactick!!

Skrevet
Enig i at 2'ern er bedre, selv om jeg liker settingen i 3'ern godt. Gameplayet i 3'ern holder enkelt og greit ikke mål.

Synes det ser veldig likt ut 2'ern jeg da (youtube gameplay videoer).

Men hva er det som ikke holder mål i det?

PS. jeg spiller KUN Skirmish i RTS spill så jeg bryr meg ikke om storyline.

Skrevet

Det er vel grafikken og fysikken som er betre i 3'en. Det er også friere kamera (har høyrt at det skal gå å endre på innstillingar så kameraet kan rotere 360 grader). Har sjølv begge spela, liker vel best 3'en på grunn av bedre grafikk. Men spillbarheten i 2'en er betre.

Skrevet

2'ern er jo kanskje tidenes beste spill. 3'ern er bra, men ganske ubalansert. Jeg spilte ottoman og hadde en rush taktikk som gjorde at jeg hadde 97 winning% etter 100 kamper på nettet. Eneste gangen jeg tapte med den taktikken var hvis jeg spilte 3v3 og begge de to andre disconnecta. 3'ern har bra grafikk, fysikkmotor osv. men kan ikke måle seg med Aoe 1, 2 eller AoM når det kommer til gameplay.

Skrevet

Jeg spiller 3'eren mye. Har mange kamper bak meg på nettet og mange mener at 3'eren ikke er så godt balansert, men jeg synes ikke det.

Viss du har litt peiling klarer du å spille med alle landene og samtidig ha en sjanse.

Uansett siden Ensembles Studios ble lagt ned har en gruppe med spillere fra http://agesanctuary.com holdt på med å lage fanpatch til spillet som gjør det mer balansert. Jeg har testet versjon 1.0 og det lover bra. Ved neste patch skal de balansere alle landene mot hverandre.

Skrevet
hva mener du

The Conquerors, tilleggspakke.

---

Jeg liker nummer 2 mye bedre enn nummer 3, fordi nummer to er mye enklere (Ikke lettere, mindre avansert tull man ikke trenger). 3ern er bra den og, men toern er bedre. Den har ikke så bra grafikk, men det har perfekt grafikk til et rts spill av den sjangeren. Nummer tre har bedre champains, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...