Gå til innhold

Handle ved Datakjeden


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Først og fremst, beklager hvis dette er i feil forum. Så ikke noe bedre sted for dette.

 

Uansett;

 

Jeg ønsker å handle ved Datakjeden, over nett vel og merke. MEN, spørsmålet mitt da:

 

- Er det mulig å hente det jeg har bestilt på nett ved Datakjedens butikk i Oslo? Eller -må- varene bli sendt igjennom posten til meg?

 

Jeg lurer på dette grunnet reisetid med post og sikkerheten ved komponentene jeg ønsker å kjøpe.

 

Takker for svar på forhånd! :wub:

 

 

Mvh,

 

Tony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

LES HER!!!

 

Datakjeden er en useriøs forretning som absolutt bør unngås! Sjekk om noen andre har det du skal ha!!!

Les erfaringer her: https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

 

De har ikke har hørt om kundeservice, de bryr seg minst om kundene og sannsynligvis mest om pengene, noe det dessverre blir mye av da det er mange kunder! 50/50 fornøyd/misfornøyd.

 

Bestillte en vare via nettbutikken nylig. 1 igjen på lager i butikk. Dro til butikken, de fant ikke varen.

Fikk en bekreftelse på bestillingen pr. mail. Der står det at bestillingen er bindende. Har man ikke 14 dagers angrerett ifølge kjøpsloven? Må jeg hente og betale for varen for så å returnere den og vente på å få igjen pengene hvis jeg angrer meg? Det tar tid hos dem!

 

Kjøpte et hovedkort i butikken i Møllergata. I esken lå det en tom, åpnet pose. Innholdet lå løst i esken.

CD-coveret til driverene var revnet, noe som tyder på at de har solgt meg en vare som var returnert/brukt til fullpris. Det virker, bortsett fra det integrerte HD-lydkortet!

 

Kjøpte et lydkort for lenge siden som skulle ha optisk lyd-utgang. Det var ikke noen optisk lyd-utgang på det, dro tilbake til butikken for å få igjen pengene.

DE VILLE SENDE DET TIL SERVICE!!!

Etter diskusjon kunne jeg få en tilgodelapp. Etter mer diskusjon fikk jeg pengene! Det er godt gjort hos dem! Jeg ville ikke ha noen tilgodelapp hos dem!

 

Kjøper minst mulig der nå, kun til nød. Ser alltid om en annen butikk har det jeg skal ha!

 

Virker som de ikke vet hva de selger eller hva de driver med.

Kundeservice heter det når man driver en forretning! Det har Datakjeden luket bort og det jeg har lest av kundeerfaringer om den butikken sier bare: Ikke kjøp noe fra Datakjeden med mindre du ønsker å bli frustrert, irritert og vente flere uker på bestillingen som du kanskje allerede har betalt hvis du ikke har valgt postoppkrav.

Lenke til kommentar

@JohnRagnar:

 

Leit at du har vært såpass uheldig med kundeservice ved dine kjøp hos Datakjeden. Personlig har jeg ennå ikke hatt problemer ved kjøp i Datakjeden sin nettbutikk. Varene har kommet raskt og uten feilleveringer.

 

Men å bruke deg eller meg som sannhetsvitne for at Datakjeden enten er elendig eller meget bra, det blir uansett feil. Ellers er jo erfaringene i prisguiden også sprikende. Selv om noen av de klart viser at man ikke har fått med seg at Datakjeden i stor grad sender direkte fra grossist.

 

Derfor dummer du deg ut med slike utsagn om useriøsitet. Helt greitt å si at din erfaring ikke er helt bra, men så bastante uttrykk som du bruker er ikke helt bra. Du blander også erfaring med nettbutikk og fysisk butikk, noe jeg synes er helt galt. Klart det er samme kjede, men vi alle vet at service avhenger av mennesker, noe som gjør at man kan få glimrende service i butikk A og elendig i butikk B i samme kjede.

 

Og det går ikke å stole på at et lagersystem så 100 % at sier det et stk, så skal det være et stk på lager. Det er en realitet som jeg har opplevd hos flere aktører. Angrerett regnes ellers etter når du mottar varen. Om du ikke mottar varen så er det ellers hevingsgrunn og har intet med angrerett å gjøre.

Lenke til kommentar
- Er det mulig å hente det jeg har bestilt på nett ved Datakjedens butikk i Oslo? Eller -må- varene bli sendt igjennom posten til meg?

Absolutt!! Jeg kjøpte masse utstyr rett før jul, men da bestilte jeg ikke på nett, men via epost. 4 pc'er, printer og server.

Fikk hentet alt i butikken, men det er nesten umulig å finne frem dit, og å parkere!

Mye enveiskjøringer og kollektivfelt rundt der, og adressen "finnes" egentlig ikke...

Måtte lirke meg ned i parkeringskjelleren, forferdelig knotete, tok baklykten, så det hadde vært mye billigere å få det tilsendt... Men jeg måtte ha det til romjula, så...

 

De glemte å sende med en del av utstyret, bl.a. mus og tastatur, og den ene skjermen var defekt, så det ble litt frem og tilbake også. Tok lang tid å få ny skjerm.

 

Men ellers var de veldig behjelpelige med salg og tilbud, har handlet litt der ellers også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...