Gå til innhold

Hvorfor har alle Chieftec?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chieftec er egentlig ganske greit designmessig, er bare de stygge rillene i fronten som ødelegger alt! Har sett en "kopi" av et Chieftec tower (tror det var Avantec) hvor rillene i fronten var fjernet, det var myyyye penere.

 

PS: Gidder ikke lese hele posten, så om dette er sagt før så drit i å klag.

Lenke til kommentar

:grumpy: til alle dere som mener at chieftec er så j**** tungt. :grumpy:

 

Jeg hadde også det for meg at chieftec'en som gjorde at maskina var tung,men det var til i går, da jeg for schkøs skyld skrudde sammen datorn, og i min forskrekkelse oppdaget at kabinettet var jo lett som f***, det var jo alle de j**** delene, og modene som hadde en vekt ikke ulikt bly

Lenke til kommentar

tenkt på de som gikk på warpzone med store forhåpninger om å ha et skamrått kabinett som ingen hadde, et chiftech kabinett med glassdør og led lys

 

http://www.colorcase.se/img/datorlador_img/114_1c.jpg

spør du meg må dette kabinettet være sinnsykt tøft så lenge bilde ikje lyge så mye

hakke sett det i virkelig heten og vet ikke koss modde mulighetene er men det ser skam bra ut

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til alt så mange har Chieftech er at når det ble introdusert på markede så var det et av de best kabinettene som var å få kjøp (uten at du måtte gi bort alle pengene dine). Sammenlignet med AOpen og mange andre merker fra den perioden så var det ikke spørsmål. Chieftech hadde bedre løsninger på både montering av hardware og kjøling. jeg er enig i at de er litt vel tunge men det kan jeg leve med (har bare godt av litt trening).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
<<Offtopic: Noen som vet hva den avlange plast tingen som er neders (innfordi vifteplassen) i Chieftech dragon kabinettene er for no ? >>

 

Du mener den lilla greia med alle de firkantede åpningene i, nederst og innerst foran?

 

Jeg antar at det er til å strekke kablene gjennom for å få et ryddig oppsett vekk fra disker, hovedkort og PCI-slotene. Det er i alle fall det jeg har benyttet "plast tingen" til :)

Lenke til kommentar

Tungt kabinett:

 

Jeg har ingen betenkeligheter med å ha det som gjerne kan oppfattes som et tungt kabinett. Jeg har støpt dekke som tåler tonnevis per kvm, så jeg er slett ikke redd for den bærende konstruksjonen i huset mitt.

 

Når det er sagt så ser jeg heller ingen grunn til å ha et Grethe Roede-kabinett ettersom jeg aldri kommer til å flytte på PCen. Kabinettet mitt (Big Tower) er flyttet en gang, og det er fra postkontoret og inn til kontoret mitt hjemme. Ettersom jeg er overmåte fornøyd med kabinettet ser jeg det likefullt som usannsynlig at det vil bli flyttet i løpet av de neste 5-6 årene (i alle fall ikke ut av kontoret).

 

Jeg har valgt å gå stikk motsatt vei av Grethe Roede - jeg har nå bestilt Weight Gain til mitt Big Tower :smile:

 

Tungt - og stille!

Lenke til kommentar

jeg likte chieftec når de kom, men nå da alle har dem er det jo ikke noe unikt i det lengre...

ville egentlig ha et chieftec når jeg skulle ha ny pc, men så fant jeg ut at hos microplex får man lian-li til under tusenlappen...

ble ikke lian-li heller på meg da...

bestilte deler til ny pc i går, og kabinettet var et Sky Hawk :D nice det også :D

 

Men hvis jeg hadde hatt et chieftec hadde det ikke ligna så mye på et chieftec så altfor lenge...

Ville blitt et zyptec etter kort tid :D

 

PS: Ikke mobb meg for at jeg kjøper kabinett med ferdig vindu!!! Likte det kabinettet med en gang jeg fikk øye på det, dessuten selger de ikke lian-li på komplett...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
vet du om et kabinett som er så stabilt.

Skal du ha et stabilt tower, så hvertfall ikke kjøp et av uranium. Den fella gikk jeg på. En dag kom jeg hjem, og så var det pokkermeg borte.

Bortsett fra at det heter uran, var det morsomt :lol:

 

Uansett, serveren min har Chieftec-kabinett, men bare fordi jeg fikk det gratis av en kar. Det er tungt og stort og lite pent, og egner seg nok dårlig for LAN når man er vant til en liten Raidmax å bære på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...