Gå til innhold

Bygging av kabinett - Prosjekt 1:40 - Komentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har vurdert å bruke vannkjøling, men må se litt på priser osv først.

Selv har jeg null peiling på vannkjøling, så jeg lurer på om noen kunne satt opp et (gjerne flere) forslag til et vannkjølingssett. Skal da evt vannkjøle CPU og GPU (9800GTX+). Radiatoren skal (hvis det blir plass) plaseres innvendig .. :)

Lenke til kommentar

Bra prosjekt, og mye bra informasjon i kommentar tråden, driver selv å prøver å designe nytt serverkabinett til filservern.

Holder på å bli litt gal av alt som må på plass før jeg kan starte med selve jobben med å lage den, føler det er endel jeg ikke vet hvordan jeg skal løse før jeg har andre ting på plass.

Hvordan gjorde du det når du startet? Hadde du en modell i papp, eller bare kjøpte du treverk og gikk på med mot og sag bare ut ifra tegningen din?

Lenke til kommentar

Finfint prosjekt, håper du oppnår ønsket resultat.

 

Om du kunne ville hvertfall jeg satt pris på litt mer action bilder. F.eks. under oppmerking, bearbeiding og slikt. Jeg ville hvertfall funnet det mer interessant med et tillegg til de bildene du tar av ferdig utført oppgave.

 

Stå på videre :thumbup:

Lenke til kommentar

lain

- Hyggelig å høre :) Hadde akkurat samme problemet med mitt forige prosjekt (og litt dette prosjektet).. hehe

Jeg syntes det er greit å bare kutte ut platene ut ifra tegninger, så setter jeg det sammen til en kasse og jobber videre utifra den :)

 

CoreTEC

- Takk, håper på et fint resultat selv :p

Skal huske til neste gang at jeg legger ut noen flere action bilder :)

Takk for tipset :D

Lenke til kommentar

Jeg skal få kuttet opp plater på 1x2meter med 1mm stål (ja vet det blir tungt :p), så er endel jeg må ha i orden før jeg får det bestilt inn.

Men ja, satser på å få orden på ramme+vegger først, så løse problemer med innmat i etterkant, skal blant annet ha det hovedkort opphenget ifra microplex som du bruker (fant via denne tråden), så takk for den ;)

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men kan legge opp fra 2 vinkler av hva jeg per i dag har kommet frem til. Har flere ideer, og har i utgangspunktet en plan, men er ny til sketchup.

 

 

Hovedkort i midten, psu og cd/dvd brenner på topp. Reserveutstyr i bunn (til jeg evt finner noe nyttig å bruke den plassen på, f.eks hovedkort nr2 ved utbygging).

post-86587-1236202303_thumb.png

 

 

stordelen er for disker og evt annet jeg finner på trengs. Som du ser så er det ingenting der som er tegnet, enkelt og greit fordi jeg ikke har helt funnet patenten jeg skal bruke for bra luft kjøling av disk grupper på 4 disker. Har et par ideer, men de må prøves ut i papp eller no først. Skal jeg først få lagd noe ala tegningen, skal det lages for å vare, og for å kunne bygges ut.

post-86587-1236202317_thumb.png

 

Dimensjon er 50x50x100cm. Så det blir ganske høyt og firkantet, men siden det ikke skal konkurrere i frøken kabinett 2009, er det mest det praktiske jeg ser på. Får evt se på om jeg får det pulverlakkert sort eller no når det en dag står ferdig. Vektet blir (m/hardware) fort koselige 60-70kg, men nå er det ikke et kabinett som skal bli flyttet på heller, men ser på muligheten for forsterket ramme og låsbare hjul, for de gangene det må flyttes.

Lenke til kommentar

Er det som er grunnlaget for ønsket om å bygge det. Et sted for alt jeg ønsker å sette inn i en server, uten å gå for rack løsning.

Får se hvordan det går, om jeg går inn for å lage den, vil det nok bli en arbeidslog her, om ikke annet for å vise prosessen og resultatet i etterkant.

 

Likte forresten ideen din med å gjemme kabler bak hk platen, burde bli noe mer ryddig av det, selv vurdert hvordan jeg skal gjøre det, og det er i det minste en løsning for endel kabler.

 

Edit: Litt vanskelig å se på bildet, hvor stort rom er det bak hkplaten? 0.5cm avstand ca?

 

Edit2: Er hvor langt ut ifra bakveggen selve platen ligger jeg tenker på, bilde nr2 i updaten din viser det bra, men vanskelig å si om det er snakk om 0.5cm, 1cm eller mer.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...