Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Er ute etter nye Westerns fra 2000 og oppover. Har sett Appaloosa, No Country for Old Men, 3:10 to Yuma og Appaloosa. Ingen andre krav enn at man kan kalle sjangeren for Western, og at den er fra 2000 eller nyere.

 

Open Range

Ren av mine western favoritter er fra 2003

Har en av de råeste shootoutene på film

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter nye Westerns fra 2000 og oppover. Har sett Appaloosa, No Country for Old Men, 3:10 to Yuma og Appaloosa. Ingen andre krav enn at man kan kalle sjangeren for Western, og at den er fra 2000 eller nyere.

 

Dead Man :thumbup:

 

Selv er jeg på utkikk etter biografiske drama som viser hele eller store deler av livet til hovedpersonen. Some Citizen Kane, There Will Be Blood, Shine...

Lenke til kommentar
Selv er jeg på utkikk etter biografiske drama som viser hele eller store deler av livet til hovedpersonen. Some Citizen Kane, There Will Be Blood, Shine...

Utifra min vote history er disse filmer jeg kan så smått linke med de du nevnte:

 

Scaphandre et le papillon, Le (2007) 9

Schindler's List (1993) 9

A Beautiful Mind (2001) 8

Catch Me If You Can (2002) 8

Goodfellas (1990) 8

The Pianist (2002) 8

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) 7

Braveheart (1995) 7

Max Manus (2008) 7

The New World (2005) 7

Der Untergang (2004) 7

Walk the Line (2005) 7

Gandhi (1982) 6

Seven Years in Tibet (1997)

Alexander (2004) 5

Cleopatra (1963) 5

Hamsun (1996) 5

Lenke til kommentar

Finnes det noen filmer som kan minne om Fear and Loathing in Las Vegas?

Tenker på på en stoner film med herlig dialog eller en road movie med spennende karakterer og dialog.

 

EDIT: Ser også etter filmer med onde/kriminelle mesterhjerner. Kan nevne The Dark Knight, Silence of the Lambs som eksempler.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Selv er jeg på utkikk etter biografiske drama som viser hele eller store deler av livet til hovedpersonen. Some Citizen Kane, There Will Be Blood, Shine...

 

Hva med Blow?

 

Finnes det noen filmer som kan minne om Fear and Loathing in Las Vegas?

Tenker på på en stoner film med herlig dialog eller en road movie med spennende karakterer og dialog.

 

Kanskje ikke helt i samme gate, men Easy Rider.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en komedie? Helst en slik som Borat, der det er non-stop fliring. Liker filmer med Will Ferrel og det gjenget der. :D

 

Filmer jeg ler godt av:

- Cannibal! The Musical

- Apatow-filmene

- Kevin Smiths filmer

- Killer Klowns From Outer Space

- BASEketball

- Bad Taste

- Beavis and Butt-Head do America (Når dog ikke heeelt opp til serien)

- Blazing Saddles

Lenke til kommentar
Er ute etter nye Westerns fra 2000 og oppover. Har sett Appaloosa, No Country for Old Men, 3:10 to Yuma og Appaloosa. Ingen andre krav enn at man kan kalle sjangeren for Western, og at den er fra 2000 eller nyere.

 

Open Range

Ren av mine western favoritter er fra 2003

Har en av de råeste shootoutene på film

 

Open Range skal jeg sjekke ut. Den var helt ny for meg.

 

Dead Man :thumbup:

 

Dead Man er fra 1995, men likefullt en veldig bra film likevel som jeg "dessverre" allerede har sett.

 

Vil gjerne ha flere anbefalninger, og strekker meg nå ned til 1990 :)

 

EDIT: Trenger ikke å anbefale Tombstone eller Unforgiven.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Nistelrooy: Apatow-produksjonene 40 Year Old Virgin, Knocked Up, Superbad, Forgetting Sarah Marshall og Pineapple Express anbefaler jeg alle på det sterkeste. Sjekk også ut Kevin Smith.

 

Hvis du er glad i random humor vil jeg også anbefale Hot Rod. Sjekk også ut listen jeg la ut tre innlegg før ditt.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...