Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Hvor ofte ser dere film ? Jeg selv ser ganske sjelden film, kanskje 1, maks 2 ganger i året på kino og kjøper aldri film til meg selv. Nyter gjerne en god film men synes det er så mange filmer som ikke er helt min type, liker best blanding av humor og action, eller hver for seg, som "Hunt to Kill" og "Eagle Eye", ikke særlig morsom men utrolig spennende.

 

Beklager om det er off-topic men er litt spent på hvor mye folk ser film :)

Ligger mellom 20-40 filmer måneden, det meste 29 filmer på 7 dager :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte ser dere film ? Jeg selv ser ganske sjelden film, kanskje 1, maks 2 ganger i året på kino og kjøper aldri film til meg selv. Nyter gjerne en god film men synes det er så mange filmer som ikke er helt min type, liker best blanding av humor og action, eller hver for seg, som "Hunt to Kill" og "Eagle Eye", ikke særlig morsom men utrolig spennende.

 

Beklager om det er off-topic men er litt spent på hvor mye folk ser film :)

 

Selv ser jeg film ca. en gang i uka og da som oftest med venner. Ser en del filmer når jeg er ute og reiser, spesielt nå som jeg har iPad som er lett å ta med seg og legge inn filmer på (bruker Avi Player HD og da slipper jeg å konvertere filmene).

 

Går på kino når de større og mer kjente titlene kommer ut eller evt. bare se et par trailere for så å se dem på kino med venner en helg.

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

Jeg trenger noen filmanbefalinger!

Først litt om min smak og hva jeg liker.

 

Liker best Sci-Fi, herunder tidsreising, dyster fremtid, men også gode thrillere og drama. Liker stort sett alt så lenge jeg greier å se hele filmen uten å tenke "Hva i helvete? Hva faen er det for en logikk? Ah, den skuespilleren irriterer vettet av meg"

 

Trenger også at filmen gir meg noe å tenke på og ikke serverer alt på et sølvfat, men ikke den grad at jeg blir irritert. Som f.eks Inception. Hater måten den slutter på, sånn " jaaa, nå skal du tenke ut selv bla bla, for vi greide ikke å ta en avgjørelse"

Er også veldig glad i når historien blir fortalt fra flere synspunkt og til slutt så blander alt seg i et herlig kaos. Dette er dog sjelden jeg ser blir gjort på en tilfredstillende måte

 

Noen filmer jeg liker godt er:

Primer

Frequently asked questions about time travel

Donnie Darko

Memento

The man from earth

Snatch

Fear & Lothing

A Scanner Darkly

 

 

Noen som har noen tips så tas de gladelig i mot :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen filmanbefalinger!

Først litt om min smak og hva jeg liker.

 

Liker best Sci-Fi, herunder tidsreising, dyster fremtid, men også gode thrillere og drama. Liker stort sett alt så lenge jeg greier å se hele filmen uten å tenke "Hva i helvete? Hva faen er det for en logikk? Ah, den skuespilleren irriterer vettet av meg"

 

Trenger også at filmen gir meg noe å tenke på og ikke serverer alt på et sølvfat, men ikke den grad at jeg blir irritert. Som f.eks Inception. Hater måten den slutter på, sånn " jaaa, nå skal du tenke ut selv bla bla, for vi greide ikke å ta en avgjørelse"

Er også veldig glad i når historien blir fortalt fra flere synspunkt og til slutt så blander alt seg i et herlig kaos. Dette er dog sjelden jeg ser blir gjort på en tilfredstillende måte

 

 

Noen filmer jeg liker godt er:

Primer

Frequently asked questions about time travel

Donnie Darko

Memento

The man from earth

Snatch

Fear & Lothing

A Scanner Darkly

 

 

 

Noen som har noen tips så tas de gladelig i mot :)

Lucky Number Slevin

Crash

Sin City

Magnolia

Pulp Fiction

Requiem for A Dream

Fight Club

American Beauty

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen filmanbefalinger!

Først litt om min smak og hva jeg liker.

 

Liker best Sci-Fi, herunder tidsreising, dyster fremtid, men også gode thrillere og drama. Liker stort sett alt så lenge jeg greier å se hele filmen uten å tenke "Hva i helvete? Hva faen er det for en logikk? Ah, den skuespilleren irriterer vettet av meg"

 

Trenger også at filmen gir meg noe å tenke på og ikke serverer alt på et sølvfat, men ikke den grad at jeg blir irritert. Som f.eks Inception. Hater måten den slutter på, sånn " jaaa, nå skal du tenke ut selv bla bla, for vi greide ikke å ta en avgjørelse"

Er også veldig glad i når historien blir fortalt fra flere synspunkt og til slutt så blander alt seg i et herlig kaos. Dette er dog sjelden jeg ser blir gjort på en tilfredstillende måte

 

 

Noen filmer jeg liker godt er:

Primer

Frequently asked questions about time travel

Donnie Darko

Memento

The man from earth

Snatch

Fear & Lothing

A Scanner Darkly

 

 

 

Noen som har noen tips så tas de gladelig i mot :)

Lucky Number Slevin

Crash

Sin City

Magnolia

Pulp Fiction

Requiem for A Dream

Fight Club

American Beauty

 

Tenkte mer på om noen vet om noen indie filmer som jeg ikke har sett eller hørt om. Kniz

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen filmanbefalinger!

Først litt om min smak og hva jeg liker.

 

Liker best Sci-Fi, herunder tidsreising, dyster fremtid, men også gode thrillere og drama. Liker stort sett alt så lenge jeg greier å se hele filmen uten å tenke "Hva i helvete? Hva faen er det for en logikk? Ah, den skuespilleren irriterer vettet av meg"

 

Trenger også at filmen gir meg noe å tenke på og ikke serverer alt på et sølvfat, men ikke den grad at jeg blir irritert. Som f.eks Inception. Hater måten den slutter på, sånn " jaaa, nå skal du tenke ut selv bla bla, for vi greide ikke å ta en avgjørelse"

Er også veldig glad i når historien blir fortalt fra flere synspunkt og til slutt så blander alt seg i et herlig kaos. Dette er dog sjelden jeg ser blir gjort på en tilfredstillende måte

 

 

Noen filmer jeg liker godt er:

Primer

Frequently asked questions about time travel

Donnie Darko

Memento

The man from earth

Snatch

Fear & Lothing

A Scanner Darkly

 

 

 

Noen som har noen tips så tas de gladelig i mot :)

Lucky Number Slevin

Crash

Sin City

Magnolia

Pulp Fiction

Requiem for A Dream

Fight Club

American Beauty

 

Tenkte mer på om noen vet om noen indie filmer som jeg ikke har sett eller hørt om. Kniz

Nå vet ikke jeg hvilke filmer du har hørt om eller ikke.

PI (1998)

Cube (1997)

Mean Streets (1973) Laget et par-tre år før Taxi Driver, god film og begge anbefales.

The Time Machine (1960) Meget god film om du takler litt eldre.

Cargo (2009) Underholdene Sveitsisk Sci-Fi som foregår i fremtiden, anbefales sterkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...