Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser etter krigsifilmer..

 

de jeg har er

apocalypse now

the thin red line

full metal jacked

SPR

tae guk gi (TIDENES beste krigsfilm, myee bedre en SPR)

 

ser etter filmer som ikke er bare pisspreik, altså, god handling og gode krigscener, skuespiellere er ikke viktig så lenge de gjør jobben sin

 

helst 1970 og oppover

 

 

også ser jeg etter filmer som det er masse politi fbi swat osv.

Endret av Lolipop123
Lenke til kommentar

Når vi er inne på Film Noir hadde det vært fett om folk anbefalte de 5-10 beste innenfor sjangeren.

 

 

Shadow of a Doubt (1943)

Notorious (1946)

The Third Man (1949)

The Maltese Falcon (1941)

Night and the City (1950)

Double Indemnity (1944)

Sunset Blvd. (1950)

 

Noen av disse kan/bør falle i smak. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikke vil bli kalt troll så får du slutte og oppføre deg som et troll. Å si at jeg vil kjede meg fordi filmer er for gamle er trolling. Det er bare tull og tøys, og du fremstår gang på gang som et troll. Om du vil bli tatt seriøst her kan det være greit og bidra med noe positivt en gang i blant, og ikke bare tulle og tøyse. Inntil da vil du bli sett på som et troll av de fleste.

 

Og nei, i motsetning til deg dømmer jeg ikke filmer pga. idiotiske ting som når den ble produsert, hvilket land den er i fra og ting som det. God film er god film uavhening av tilbakestående ting som det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om du ikke vil bli kalt troll så får du slutte og oppføre deg som et troll. Å si at jeg vil kjede meg fordi filmer er for gamle er trolling. Det er bare tull og tøys, og du fremstår gang på gang som et troll. Om du vil bli tatt seriøst her kan det være greit og bidra med noe positivt en gang i blant, og ikke bare tulle og tøyse. Inntil da vil du bli sett på som et troll av de fleste.

 

Og nei, i motsetning til deg dømmer jeg ikke filmer pga. idiotiske ting som når den ble produsert, hvilket land den er i fra og ting som det. God film er god film uavhening av tilbakestående ting som det.

ok har postiv spørsmål til deg

 

hvis du feks ser på en film fra 1925 og en fra 2010, dømmer du filmen hvor bra den er iforhold til årstallet eller spiller det ingen rolle når den er produsert

Lenke til kommentar

Nei, årstallet spiller ikke inn i det hele tatt. En dårlig film fra 1925 er en dårlig film, og en dårlig film fra 2010 er en dårlig film. En bra fil fra 1925 er en bra film, og en bra film fra 2010 er en bra film.

Men så har man jo ting som taler til fordel eldre filmer i mine øyne, og da spesielt horror. Jeg synes det er så utrolig mye mer sjel og stemning å spore i de eldre filmene, gjerne fra 70-tallet og bakover. Det er ikke no' sjelløst CGI-tull, noe jeg ofte synes CGI er. Kjedelig, sjarmløst og stusselig, og ofte ufrivilig komisk. Et eksempel er jo Viy, en Russisk horrorfilm fra 1967. Det er de mest imponerende, creepy og fete spesialleffektene jeg noensinne har sett i en horrorfilm. Sjarm til tusen, og man ser at de virkelig har lagt sjelen sin i det, og at det er gjennomtenkt og herlig. Sånt liker jeg.

Endret av Sex Raptor
Lenke til kommentar

Sjekk ut filmene Cypheron anbefalte og. Som sagt, Film Noir er tingen du burde sjekke ut. Ikke at jeg vet så mye om L.A. Noir, men ejg ser for meg at spillet har tatt en del inspirasjoner fra nettopp Film Noir. Men igjen, det kan hende jeg er langt utpå vidda her.

Lenke til kommentar

Trenger nye filmer. Jeg liker Godfather, The Good, The Bad and The Ugly, 12 angry men, The Brotherhood of War.

 

Vil helst ha filmer som det skjer noe heletiden som gjør sånn at jeg ikke kjeder meg. Må ikke tilfeldigvis være Fast Five/The Expendables aktig, 12 Angry Men var eks. bra, selvom alt skjedde i et lite rom og bare prat som faktisk ga mening.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Har tenkt til å se noe horror/skrekk ikveld, men har ingen anelse om hvilken. :hmm:

Jeg liker filmer som skal, med vilje, være amatør-filmet (mockumentary?) slik som Blair Witch Project og Rec (Remake av samme film: Quarantine). Filmen trenger nødvendigvis ikke å være slik.

 

Hvordan er "ATM" ? (http://www.imdb.com/title/tt1603257/) Etter å a sett ratingen på IMDb så tviler jeg litt. Husker å ha sett traileren for en stund tilbake, og den virker jo litt spennende.

Vil gjerne se på en skrekkfilm fra de siste kanskje 5 årene.

 

Hvis jeg skal anbefale noe akkurat nå, så vil det bli "The Strangers" (http://www.imdb.com/title/tt0482606/). Basert på en sann historie.

 

Håper hvertfall på svar hvis noen har noe å anbefale! :cool:

 

 

 

- Marius

Endret av wergz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...