Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!

Xanman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Først og fremst, flott tråd, og folk har bra smak! (Y)

Det jeg lurte på var, kan noe anbefale meg film med forskjellige sjangere + handling som er noen lunde samme?

Action;

Skal være spennende og se på, og at jeg ikke kjeder meg. For eksempel var Fast Five god film i mine øyne.

Drama;

Liker film som handler om gutt på 14-18 år har problemer hjemme, og ender opp med at han havner i dårlige miljøer (liker ikke at vedkommende begynner å f.eks kutte seg.. Kan selvfølgelig være f.eks at gutten har problemer andre steder eller no sånt..

Komedie;

Filmer som man garantert får en god latter av, for eksempel Life of Brian og Paul.

Krig;

Likte spesielt Band of Brothers, og filmer som Platoon, likte ikke Jarhead og Letter from Iwo Jima, da det er overdrevet med sextanker på den først nevnte, og kjedelig med den andre jeg nevnte.

Andre filmer dere syns jeg burde se? F.eks figthing og sånt? Kom med tips, og jeg gidder ikke å se på filmer som er VELDIG lite kjent og at filmen er laget i f.eks 1960 tallet..

Filmen må være laget i 1970 tallet og oppover.

Takk for meg.

Action;

Taken, Unknown, The Rock, Face/Off, Speed, True Lies, The Fugitive, Training Day

Drama;

Boy A, Paranoid Park, This is Britain, The Dreamers, The Reader

Komedie;

Date Night, Knocked Up, Superbad, Pineapple Express, Tropic Thunder, Monty Python and the Holy Grail, Easy A, Dinner for Schmucks, Shaun of the Dead, Hot Fuzz

Krig;

The Pacific, Saving Private Ryan, We Were Soldiers, Windtalkers, The Hurt Locker, Apocalypse Now, The Deer Hunter, Life is Beautiful, Defiance, Valkyrie, Enemy at the Gates, Rescue Dawn.

Takker.

Et par er notert! :)

Kom på den ene er This is England og ikke Britain, sykt god film.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sett alle de og.

Forresten, kom gjerne med noen fete tips til bra horrorfilmer. Er da først og fremst ute etter spøkelsesfilmer. Gjerne noen gamle asiatiske horrorfilmer.

Endret av Sex Raptor
Skrevet

Ehhm... Masters of the Universe (1987)? :p

Når jeg tenker meg om er Mind Game (2004) ganske adventurous, temmelig fantasifull og sykt god. Men må bestilles fra Japan på DVD og er vanskelig å finne på torrent (Sist jeg sjekket i hvert fall).

Den er ikke så ekstrem som traileren skal ha den til å være:

Skrevet

Masters of the Universe har jeg selvfølgelig sett. Fet sak!

Mind Game virka som noe jeg kan like, så den skal sjekkes ut. Så sjarmerende ut. Takk!

Skrevet

Sett alle de og.

Forresten, kom gjerne med noen fete tips til bra horrorfilmer. Er da først og fremst ute etter spøkelsesfilmer. Gjerne noen gamle asiatiske horrorfilmer.

Sett The Changeling (1980)? - http://www.imdb.com/title/tt0080516/

Noen drit bra zombie filmer?

Dawn of the Dead (1978)

Day of the Dead (1985)

Land of the Dead (2005)

Cemetery Man (1994)

Re-Animator (1985)

Zombie (1979)

The Beyond (1981)

City of the Living Dead (1980)

Braindead (1992)

[Rec] (2007)

The Return of the Living Dead (1985)

Skrevet

Trenger tips til nyere film som er verdt å se i kveld.

Mulige kategorier: Skrekk (men den må være med handling og ikke splatter :green: ), Thriller, Action, Komedie

Skrevet

Er ute etter gode filmer som setter en tanker i deg. Motiverende filmer som setter en støkk i deg, og som får deg til å undre hvorfor du ikke har gjort mer med livet. Tenker i samme sjanger som Good Will Hunting, Pursuit of happyness og Rudy. Gjerne lagd i senere tid :)

(filmer som forrest gump, shawsank redemption, remember the titans, coach carter og rocky filmene har jeg sett). Noen som har noen ideer til lignende filmer?

Skrevet

synes into the wild er skikkelig overrated. skjer jo absolutt ingenting gjennom hele filmen. se på Gattaca

Hvilken film så du? :hm: Vil også anbefale denne til Krølle.

Soundtracken til filmen er også helt fantastisk.

Skrevet

synes into the wild er skikkelig overrated. skjer jo absolutt ingenting gjennom hele filmen. se på Gattaca

Det handler vell ikke om at alt skjer, men heller , "F*** jeg sitter jo bare her i sofaen, kanskje jeg burde gjøre noe?"

• Liker 1
Skrevet

Trenger film anbefalinger.. Helst fra 2007 og oppover.. Likte spesielt Taken og Inception, også Avatar falt i smak.. Filmer/serier som band of brothers kan jeg også se på..

Altså med andre ord fjortiss action film, 2 verdenskrig og oppover krigsfilm.. VELDIG morsom komedie, drama som handler om en GUTT som har problemer hjemme som gjør sånn at han begynner med farlige ting.. også selfølgelig Zombie film der en gjeng på 2-5 stk med maskingevær skal drepe zombier som den filmen som ble produsert i 2004..

Skrevet

Tips til bra dokumentarer / filmer / serier om Alcatraz?

(Jeg har allerede Escape from Alcatraz filmen).

Birdman of Alcatraz, The Rock og Murder in the First.

Skrevet (endret)

Trenger film anbefalinger.. Helst fra 2007 og oppover.. Likte spesielt Taken og Inception, også Avatar falt i smak.. Filmer/serier som band of brothers kan jeg også se på..

Altså med andre ord fjortiss action film, 2 verdenskrig og oppover krigsfilm.. VELDIG morsom komedie, drama som handler om en GUTT som har problemer hjemme som gjør sånn at han begynner med farlige ting.. også selfølgelig Zombie film der en gjeng på 2-5 stk med maskingevær skal drepe zombier som den filmen som ble produsert i 2004..

Her er en fin liste til deg:

Limitless

Source Code

Eagle Eye

Drive Angry

Star Trek

The Lincoln Lawyer

Super 8

Real Steel

Colombiana

In Time

Immortals

Cowboys & Aliens

Unknown

Centurion

Legion

Priest

Ironclad

Hobo with a Shotgun

The Adjustment Bureau

Warrior

Drive

Så X-Men: First Class igjen i går, var bare enda bedre enn første visning.

Noen som kan anbefale filmer med temaer som ligner American Beauty?

Revolutionary Road

Little Miss Sunshine

The Virgin Suicides

Donnie Darko

Kan nevne The Dreamers her også, veldig god film.

Endret av Cortese
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...