Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vet jeg, den er en av favorittfilmene mine. Har sett den fire-fem ganger. :) "Multiple storylines"-filmer kan funke ekstremt bra når de er godt gjennomført, noe den og Babel beviser best etter min mening, uten at jeg har sett alt selvfølgelig.

 

En liten avsporing mens vi er inne på Crash: Noen som har sett noe annet av Paul Haggis, f eks "Red Hot" eller"The Next Three Days"? Er det evt noe å anbefale? Når jeg ser at han har regissert In the Valley of Elah og vært screenwriter til Million Dollar Baby og Iwo Jima-filmene er det jo åpenbart ingen amatør vi snakker om. :p

Lenke til kommentar

Jeg har nylig sett Touching the Void, Nordwand og Discovery-serien Everest: Beyond the Limit, og nå er jeg desperat etter mer klatrestoff!

Ingenting?

 

Jeg har nå også sett Nanga Parbat og The Beckoning Silence, uten at noen av dem kan anbefales. K2 er neste, og jeg er fortsatt på utkikk etter andre anbefalinger. Fjellklatring er rett og slett jævlig fascinerende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Trenger filmanbefalinger til filmer som inneholder et tema om f.eks hvordan mediene fungerer eller der historien handler om hvordan et land blir styrt. Så langt tenker jeg på V for vendetta, men trenger en til.

 

Og, har man rettigheter til å utgi bilder/screenshots av en film? Det vil si, kan jeg skrive en offentlig anmeldelse og den inneholder bilder av filmen som jeg selv har tatt?

Lenke til kommentar

Jeg har nylig sett Touching the Void, Nordwand og Discovery-serien Everest: Beyond the Limit, og nå er jeg desperat etter mer klatrestoff!

Ingenting?

 

Jeg har nå også sett Nanga Parbat og The Beckoning Silence, uten at noen av dem kan anbefales. K2 er neste, og jeg er fortsatt på utkikk etter andre anbefalinger. Fjellklatring er rett og slett jævlig fascinerende.

Du kan jo prøve noen andre på dennelista, siden den har noen av de samme filmene du har sett/skal se.

 

Ellers kan jeg personlig anbefale "Everest - the Death Zone", hvis du er ute etter en dokumentar. Enig i at fjellklatring er veldig interessant. Lurer på om jeg skal få sett noen av de filmene selv. Hvilken kan du anbefale mest?

 

Forøvrig pleier jeg selv å se dokumentarer på bl a NRK Nett-tv og National Geographic TV, du kan jo prøve å søke litt der (og på andre sider).

Lenke til kommentar

Flotters, da blir The Death Zone neste.

 

Lurer på om jeg skal få sett noen av de filmene selv. Hvilken kan du anbefale mest?

Definitivt Touching the Void. Historien er legendarisk i klatremiljøet, med god grunn, og kombinasjonen av dokumentar og dramatisering fungerer utrolig bra. Det er en bedre skrekkfilm enn noen skrekkfilm, som Ebert skrev.

 

Nordwand er litt irriterende. Det kunne vært et regelrett mesterstykke, for klatrescenene er noe av det mest spektakulære jeg har sett på film, men den lider under vekten av en fullstendig unødvendig og uinteressant kjærlighetshistorien som har blitt slengt med. Fortsatt verdt å se.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for High Fidelity. Svært lenge siden jeg har sett den faktisk.

 

Personlig synes jeg at High Fidelity var en stor skuffelse med tanke på at boka er så UTROLIG bra. Den skulle vært filmet i Storbritania istedenfor! Se heller en av de andre Nick Hornby filmatiseringene som f eks Fever Pitch eller About a boy (BEST!)

Lenke til kommentar

Noen tips til komediefilmer som er bra? Eller bare feelgoodfilmer generelt. Trenger ett par filmer i samlingen som gir humør!

 

 

Feelgood? Har en LAAAANG liste! Must love dogs, The full monty, The boat that rocked, Still crazy, Brassed of, I love you man, Role Models

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...