Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Dell Studio XPS 13

 

Førsteklasses design med ekte skinndetaljer, eloksert aluminium, kant til kant-skjerm og tastatur med bakgrunnsbelysning

De nyeste Intel® CoreTM 2 Duo-prosessorene som gir lynrask ytelse

NVIDIA® Hybrid SLI-grafikk som tilleggsutstyr gir utrolig naturtro videoer, filmer og spill

Automatisk HD-konvertering som gjør at du kan se alle DVD-filmene dine i krystallklar HD

 

img59111fx1.jpg

img59041vl4.jpg

img59171yk0.jpg

 

 

 

 

Dell Studio XPS13 Notebook (S510118MY) [Click here to start your customization]

 

 

CPU: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor P8400 (2,20 GHz, 1066 MHz, 3 MB)

Windows: Genuine Windows Vista® Home Premium 32 bit SP1 Edition (Norsk)

Software: Microsoft® Works 9.0 (Does Not Include Microsoft® Office 2003/2007 Software)

Garanti: 3 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet [inkludert i prisen]

Skjerm: 13,3-tommers WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm med TrueLife (tynnere og skarpere) 

Minne: 4096 MB 1067 MHz to-kanals DDR3 SDRAM [2x 2048] 

Hardisk: 320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive 

Optisk(e) stasjon(er): Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software 

Skjermkort: 256 MB nVidia® 9500m-grafikkort 

Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio Software

Trådløs tilkobling: Dell Wireless 1515 halvt minikort (802.11n)

Bluetooth: Dell Wireless 370 Bluetooth Module

Primærbatteri: Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 W/t)

Backup: Dell Online Backup 2GB

 

 

Noe jeg fant på en side:

After some searching, I found out that 256MB NVIDIA® GeForce® 9500M-GE with Hybrid SLI® Technology = NVIDIA GeForce 9200M GS + NVIDIA GeForce 9400M G

 

Tester / Linker:

 

Test 1

 

Test 2 (16" ver, men nesten samme pc'en)

 

Forum 1

 

 

 

Lurer på å bestille denne selv snart. lurer på om det er andre som har sett litt på denne eller som har kjøpt den. Kunne tenkt meg litt mer info om hvordan tastaturet, touchpad, byggkvaliteten osv er. 

 

 

 

Har enda ikke lest så mye om den for ville lage en post her før jeg stakk på jobb (håper jeg får litt mer å lese på jobb på denne måten :p )

 

Koster fra 9500 og oppover, kommer litt ann på hva du velger å putte inn i pcen. har selv sotte sammen en som koster 11500, eneste jeg bytta var skjermen (tynnere og skarpere) og 3 år garanti istedenfor 1 år. 

 

 

 

så la oss diskutere litt :)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du følgende kode kan du 15% rabatt på total prisen:)

 

Kode - PQ1SGPZ38J4S2B

 

takker og bukker:)

 

Oi, det er en helsikes dyr laptop.

 

koster når det skal være "bærbart" denne pc'en er syl tyn og har ganske så ok innhold.

Samt fin design.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Hvorfor velger du å betale for 3års garanti? Det har du jo uansett pluss en reklamasjonsrett på 5år.

 

Det har du rett i, men hvis du har opplevd Dells utvidede support så hadde du hatt en annen oppfatning. Hvis du har et problem (defekt ditt eller datt), så stiller de opp på døra morgenen etter du ringte og bytter delen som sviktet uten å mukke. Herlig. Man kan selvfølgelig diskutere om den økte prisen er verdt det. For noen er det det. Det kan skje mye på tre år, og det er et kjent faktum at elektronikk blir utslitt og tilsynelatende svikter uten grunn.

 

Tilbake til temaet. Ser bra ut den PC-en der, men jeg synes ikke akkurat den frister når jeg har en M1330 allerede. Synes fortsatt M1330-en er penere.

 

 

Hva er dimensjonene på den? Den så ikke akkurat syltynn ut, som du så fint sa det.

Lenke til kommentar

vel, skal nevnes at jeg fikk 3år for prisen på 2år.

 

så var enten 1 år garanti, eller 3 år på hjemme hos deg garanti, så valget var lett. Har selv ikke funnet noen dimensjoner enda, men skal poste de så fort jeg finner de. Har bare lest at den skal være like tynn elelr tynnere enn macbook air.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en dell pc selv, hører at de er gode på service. men er dell bra når det kommer til kvalitet ellers?

 

Hvordan tror dere at denne pc'en vil klare spill? skal ikke være en spill pc, men kan hende at jeg får lyst til å "kose" meg litt på jobb av og til.

 

Snakker om Warhammer online og CS i første omg. forventer ikke full grafikk og best ytelse.

Lenke til kommentar

Da gikk jeg tom for tolmodighet og pc'en er bestilt, håper bare at jeg får den raskere enn de 3 ukene.

 

Vart ikke så ille som jeg trudde, isteden for ca 11500kr kom den på 9875kr og fri frakt :)

 

Hjalp godt på avgjørelsen når jeg fikk 15% rabbat, 1000kr rabatt og 300kr rabatt samt fri frakt :)

 

Godt første inntrykk :)

 

Edit: litt skummelt, har ikke kjøpt noe såpass dyr elektrisk dings uten å lese en god del mer om produktet enn hva jeg har gjordt :s kun 1 test og litt forum.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Hvorfor velger du å betale for 3års garanti? Det har du jo uansett pluss en reklamasjonsrett på 5år.

 

Det har du rett i, men hvis du har opplevd Dells utvidede support så hadde du hatt en annen oppfatning. Hvis du har et problem (defekt ditt eller datt), så stiller de opp på døra morgenen etter du ringte og bytter delen som sviktet uten å mukke. Herlig. Man kan selvfølgelig diskutere om den økte prisen er verdt det. For noen er det det. Det kan skje mye på tre år, og det er et kjent faktum at elektronikk blir utslitt og tilsynelatende svikter uten grunn.

 

Tilbake til temaet. Ser bra ut den PC-en der, men jeg synes ikke akkurat den frister når jeg har en M1330 allerede. Synes fortsatt M1330-en er penere.

 

 

Hva er dimensjonene på den? Den så ikke akkurat syltynn ut, som du så fint sa det.

Jeg har den ordinære garantien. Hadde problemer med at min Dell Vostro ikke startet operativsystemet. Snakket med kundeservice og det ble konkludert at det var en harddisk feil. Jeg fikk velge om de skulle sende en harddisk og at jeg byttet harddisk selv eller om det skulle en tekniker å gjøre det. Så jeg ser ikke poenget foreløpig med den utvidede garantien/supporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...