Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringer Dell og kjøper XPS 13 idag jeg:) Gleder meg til å prøve. HAr lest mange tester for xps 13, og alle sier at cpu'n er kraftig, vet ikke hva forskjllen er mellom 3 mb og 6 mb cache men på en liten tass som denne trur jeg ikke trenger så mye mer...

 

Jeg velger den til rundt 10,000 og det enste jeg skifter på er skjermen med LED greiene, og et annet OS, 64 bit... Så da blir prisen rundt 10,800 så bruker jeg rabattkupong med 10% avslag så blir det samme prisen som den begynte på...

Lenke til kommentar
Ringer Dell og kjøper XPS 13 idag jeg:) Gleder meg til å prøve. HAr lest mange tester for xps 13, og alle sier at cpu'n er kraftig, vet ikke hva forskjllen er mellom 3 mb og 6 mb cache men på en liten tass som denne trur jeg ikke trenger så mye mer...

 

Jeg velger den til rundt 10,000 og det enste jeg skifter på er skjermen med LED greiene, og et annet OS, 64 bit... Så da blir prisen rundt 10,800 så bruker jeg rabattkupong med 10% avslag så blir det samme prisen som den begynte på...

Vær så snill å kom tilbake med en solskinnshistorie når du har mottatt og prøvd den :)

Lenke til kommentar

Vet dere hva? Problemet var borte idag når jeg sjekket nettsiden deres så har ikke ringt, bare bestillte på nettet. Den er betalt og forhåpentlighvis hjemme hos meg snart :) Skal komme tilbake og si diverse ting som jeg syntes er bra-dårlig etc når jeg har fått den. Gled dere! Trur den er drit bra jeg, det varme problemene er no drit da...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man velger de laveste spesifikasjonene, som i og for seg ikke er så ille uansett, om det kan hjelpe på varmeutviklingen? Om man bare har integrert grafikk og 2,4 ghz cpu? Jeg har jo lyst på bedre specs, men trenger dem egentlig ikke :p Så om det er løsningen på problemet, så er jo saken klar :)

Endret av jello
Lenke til kommentar

*Sinna*

 

har hatt problemer med at systemet fryser når jeg setter skjermkortet på High Performance, i går frøs det også da jeg koblet til en ekstern skjerm. Ringte support i dag, snakket med en inder som etter mye om og men forklarte meg at skjermkortet er designet slik at det kun fungerer med OEM-versjoner av operativsystemet. Dvs. at jeg ikke kan kjøre Vista Business engelsk som jeg har lisens på, ikke Linux, bare Dells egen Vista Home Premium på norsk som jeg fikk med maskinen dersom jeg vil at grafikkortet skal funke skikkelig.

 

Skal ringe norsk support når de åpner, dersom dette stemmer, synes jeg det er skandale. Er HARDWAREN designet slik at ikke skal fungere med Retail OS med vilje? Slik at det skal være umulig å bruke Linux? Eller en kjøpt retail upgrade til Windows 7? wtf!?

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Bestilte i forrige uke en Dell Studio 1555, altså ikke XPSen. Det er jo en ny versjon av Studio 1535, så håper at de har lært av litt av problemene som tydeligvis har vært med Studio XPS 13. Den har jo bla. mediaknapper istedet for touchknapper, siden det har vært så mye kødd med disse.

 

Har fått beregnet leveringstid den 30/06, håper den kommer før da jeg bestilte den 09/06!

Lenke til kommentar
Er det et utbredt problem at touchpanelet har en tendens til og ikke fungere? Har en i familien som har en slik M1340 som det panelet ofte ikke fungerer på, fra allerede før operativsystemet booter. Noen ganger kommer det opp en feilmelding angående Quickset (som styrer panelet) som har sluttet å fungere. Virker som et maskinvareproblem da det er der så fort maskinen starter. Det optiske drevet er også litt kresent på hva det leser og ikke. Ellers har maskinen fryst et fåtall ganger, og ellers er litt i overkant varm, selv om den har fått litt høyere føtter. Noen som opplever samme problemer? Og er det noe å gjøre for å få ned varmen?

Etter å ha hatt besøk av tekniker to ganger fungerer nå maskinen strålende. Første gangen ble hele panelet rundt tastaturet byttet, samt kjølesystemet ble byttet. Touchtastene fungerte fremdeles ikke alltid, men maskinen ble merkbart en god del kjøligere, så byttingen av kjølesystemet gjorde susen på varmefronten. Andre gang tekniker var innom ble hovedkortet byttet, og nå fungerer maskinen strålende. Virker som det kan ha vært en serie hovedkort som det kan ha vært feil med, siden fettern min opplever samme problemet med touchtastene. Ellers er det ikke noe å utsette på servicen. Kommer som lovet dagen deretter og prøver ikke å vri seg unna på noen måte. veldig bra! :)

 

 

Haha, bestilte min å¨sa,,e dato og får min den 24/06... synes at det er litt for lenge å vente, 3 uker for å bygge den, teste og sende er vell litt vell mye, eller hva? har noen andre kjøpt hos dell hvor man får utrolig segn leveringstid?

Dell setter datoen langt frem i tid ved bestilling. Dette er for å slippe å love noe de kanskje ikke klarer å holde. Denne datoen kan dog forandres underveis, og det går normalt èn uke fra den er bestilt til den kommer på døra.

Lenke til kommentar

Jeg venter heller litt lengre på en maskin som er velbygget og skikkelig testet, enn en maskin som er produsert i hopetall av kun maskiner, pakket inn i esker og pumpet rundt til varelagre rundt om i verden.

 

Jeg har også funnet ut at "estimert leveringsdato" er maskinsatt, og som jonas sier sitter de nok den et stykke ut for å ikke love noe de ikke kan holde. Du kan jo trace produksjonen på dell sine sider, min maskin er ihvertfall "i produksjon" nå :)

Lenke til kommentar
Virker som det kan ha vært en serie hovedkort som det kan ha vært feil med, siden fettern min opplever samme problemet med touchtastene. Ellers er det ikke noe å utsette på servicen. Kommer som lovet dagen deretter og prøver ikke å vri seg unna på noen måte. veldig bra! :)

En skulle jo tro at dersom dette er et problem som er gjenganger over hele linja så tar Dell dette til seg og forbedrer denne maskinen snart. Håper ikke at det blir en mye dyrere versjon da denne maskinen er dyr nok fra før av.

 

XPS har jo hjemme service 1. året inkl i prisen (ser ut til an trenger det) så da er det vel ikke så spooky å bestille for jeg regner med at de fleste problem med hardware skulle været løst i løpet av ett år :)

Endret av jello
Lenke til kommentar
...

Etter å ha hatt besøk av tekniker to ganger fungerer nå maskinen strålende. Første gangen ble hele panelet rundt tastaturet byttet, samt kjølesystemet ble byttet. Touchtastene fungerte fremdeles ikke alltid, men maskinen ble merkbart en god del kjøligere, så byttingen av kjølesystemet gjorde susen på varmefronten. Andre gang tekniker var innom ble hovedkortet byttet, og nå fungerer maskinen strålende. Virker som det kan ha vært en serie hovedkort som det kan ha vært feil med, siden fettern min opplever samme problemet med touchtastene. Ellers er det ikke noe å utsette på servicen. Kommer som lovet dagen deretter og prøver ikke å vri seg unna på noen måte. veldig bra! :)

 

 

...

...

 

Hvilket nummer ringer man for å få tak i en mekaniker til studio XPS 13? Det eneste nummeret jeg finner er et nummer der kundeservicen bare er på engelsk. Er dette det riktige nummeret?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke mer tvil og luring nå og har nå bestilt meg en xps 13. Det som avgjorde saken var 14 dagers angrerett og 1 års premium service inkludert i prisen. Trodde tidligere at en måtte ut med 1600 kroner for å få hjemmeservice, og etter alle negative innlegg her så hørtes det ut som man trenger hjemmeservice, men jeg har sett på xps og studio maskiner om en annen og studio har bare hente og bringe som standar service inkludert.

Ble litt håpefull etter at Jonas sier at varmeproblemene ble løst etter å ha skiftet kjølesystemet. Kanskje det verste som kan skje er at en må skifte endel hardware og vips maskina fungerer "som den skal"

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har Studio XPS 13 utrolig dårlig nettverkskort? Får knapt inn internett (2 av 5 streker) når jeg sitter og jokker ruteren. Har sammenlignet med en annen Dell pc (skolepc) og den får jammen meg full signal i tredje etasje!! Når jeg er hos en venn får alle inn internet utenom meg. Jeg bør vel ta å ringe en mekaniker og be dem fikse det.

 

PS! Så jeg må ringe og snakke på engelsk og si hva problemet er, for at de sender en norske mekaniker hjem til meg? Hvorfor så komplisert;)

Lenke til kommentar

min xps får bedre signaler enn min stasjonære når begge står i samme rom på samme pult.

 

PS! Så jeg må ringe og snakke på engelsk og si hva problemet er, for at de sender en norske mekaniker hjem til meg? Hvorfor så komplisert;)

 

Du må ikke ringe å snakke engelsk. Vist du ringer mellom 0800 - 1700 (?) så kommer du til norsk kunde service. Men hvorfor gjør du det så komplisert? jeg har hatt 3 problemer med min xp3, først var det bytting av vifter, så bytting av hd og no snart bytting av skjerm. All komunikasjon har gått gjennom mail og det har ikke vært noen problem.

 

De er veldig raske på å svare mail. last ned dell diagnostic 32b tool og kjør en full system test. de kommer helt sikker til å be om det i første mailen, så vist du tar med at du har gjordt det og eventuelt tar med feil meldingene du får går det enda raskere.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hei

 

har noen funnet ut noe nytt om de varme greiene??? har dell gjort noe for å få fiksa dette problemet? går det ann å spille cs på denne pcen uten at det hacker ?

 

plzzzzzzzz, svar om dere veit noe nytt ..... jeg har så lyst på denne maskinen, men blir så redd for å kjøpe den, når jeg hører så mange som klager......

 

OFF TOPIC:

 

OG JEG VIL ANBEFALE ALLE MED Å VENTE Å KJØPE DELL PC FØR 26.06.2009.... fordi hvis du kjøper en maskin med vista etter denne datoen, for du GRATIS oppgradering til windows 7 da den kommer ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...