Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Er det et utbredt problem at touchpanelet har en tendens til og ikke fungere? Har en i familien som har en slik M1340 som det panelet ofte ikke fungerer på, fra allerede før operativsystemet booter. Noen ganger kommer det opp en feilmelding angående Quickset (som styrer panelet) som har sluttet å fungere. Virker som et maskinvareproblem da det er der så fort maskinen starter. Det optiske drevet er også litt kresent på hva det leser og ikke. Ellers har maskinen fryst et fåtall ganger, og ellers er litt i overkant varm, selv om den har fått litt høyere føtter. Noen som opplever samme problemer? Og er det noe å gjøre for å få ned varmen?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Considering the troubleshooting steps results you performed we can localize the defect to the hard drive.

I may send you the new hard drive via courier and it will arrive within the next two workdays.

 

DELL PC?s are very user friendly configured, the replacement is therefore very easy. To have an idea how to replace the part, please visit our homepage under this link, I prepared for you?

 

http://support.dell.com/support/edocs/syst...d.htm#wp1109848

 

You don?t have to be worry, with opening the System and performing

these steps I asked you to do, you won?t lose the warranty. For

 every potential damage that could appear, we are taking the fully

responsibility.

 

 

 

hmm.. rart at jeg mått "gjøre jobben selv".

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe denne pcen jeg også... Finns det bedre laptopper til denne prisen (den til rundt 10k) som er like mobile og raske? Ville gjerne hatt en liten data som kjører vanlige program lett og WoW helt greit uten hacking på medium grafikk men en data som fullfører disse kravene er så vanskelig å finne, er denne best da tru?

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøpe meg Dell xps 13, men jeg får litt kalde føtter når jeg leser at varmen blir så intens at maskina stopper opp. Alle tester sier jo at varme er et problem, men jeg trodde det var snakk om et problem i forhold til å ta på maskina eller ha den i fangen, ikke så stor problem at maskina ikke fungerer. Det er jo tåplig å lage maskiner som ikke takler seg sine egne arbeidsoppgaver. Høres jo nesten ut som man BØR velge hjemme-service avtalen til 1600 kroner da en kan forvente at maskinen bugger seg. Hmm..litt nedtur egentlig da jeg hadde bestemt meg for å bruke feriepenger på denne og har gledet meg i ukesvis allerede..

 

Er det noe her som overhode ikke har hatt problemer med maskina? (de leser vel gjerne ikke dette forumet?)

Lenke til kommentar

Skulle kjøpt en slik igår jeg... Men Dell sin nettside er litt skrullete må jeg si! De selger en laptop (Dell XPS 13) som kommer med en 65W adapter når man trenger en 90W adapter for å kunne lade den siden gpu'n trenger 90W adapter. Så får derfor ikke kjøpt, vet ikke hvordan man skifter på det som mkommer med i pakken så må vente til imorra for å ringe, har noen, noen ideer eller erfaringer angående dette?

 

:S

Lenke til kommentar
Skulle kjøpt en slik igår jeg... Men Dell sin nettside er litt skrullete må jeg si! De selger en laptop (Dell XPS 13) som kommer med en 65W adapter når man trenger en 90W adapter for å kunne lade den siden gpu'n trenger 90W adapter. Så får derfor ikke kjøpt, vet ikke hvordan man skifter på det som mkommer med i pakken så må vente til imorra for å ringe, har noen, noen ideer eller erfaringer angående dette?

 

:S

Huh? Lade grafikkortet? Eller mener du at gpu trenger 90W for å kjøre ordentlig? I så tilfelle er jo det nesten ikke vits å kjøpe gpu om den ikke får strøm nok til å kjøre optimalt?

 

Ahh gikk gjennom oppsettet med den maskinvareb jeg ønsker og fikk denne 90W feilmeldingen. Har satt sammen maskinen med samme oppsettet mange mange ganger før og det er første gangen jeg har fått opp denne feilmeldingen - og ja, der er ikke noe valgmulighet for 90W - om ikke de mener at man skal kjøpe dette separat som tilleggsutstyr - noe som virker urimlig.

Endret av jello
Lenke til kommentar
" The graphics card you have selected requires a 90W power adapter. To fix this issue please select the 90W power adapter. "er meldingen jeg får når jeg skal trykke på "legg til i handlekurv"

Er det lov å håpe at med sterkere strøm så jobber gpu bedre og genererer mindre varme - eller er det ulogisk?

Lenke til kommentar
" The graphics card you have selected requires a 90W power adapter. To fix this issue please select the 90W power adapter. "er meldingen jeg får når jeg skal trykke på "legg til i handlekurv"

Er det lov å håpe at med sterkere strøm så jobber gpu bedre og genererer mindre varme - eller er det ulogisk?

 

er ingen data ekspert så kan ikke si så mye akkurat :p skjønner ikke feilen jeg, men den kom på lørdag (igår) men hvorfor var den der ikke tidligere...

Lenke til kommentar
er ingen data ekspert så kan ikke si så mye akkurat :p skjønner ikke feilen jeg, men den kom på lørdag (igår) men hvorfor var den der ikke tidligere...

Kanskje de har fått så mange klager og reperasjoner på varmeutvikling at de bestemmer seg for å bytte ut adapteret? :D Jeg håper i alle fall at det kan ha en sammenheng selv om jeg ikke har peiling. Det at varmen gjør at maskinen stopper opp et mitt ankepunkt for IKKE å kjøpe den og siden jeg har veldig lyst på den, håper jeg at de kan gjøre noe som fjerner all tvil om kjøp :)

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe meg Dell xps 13, men jeg får litt kalde føtter når jeg leser at varmen blir så intens at maskina stopper opp. Alle tester sier jo at varme er et problem, men jeg trodde det var snakk om et problem i forhold til å ta på maskina eller ha den i fangen, ikke så stor problem at maskina ikke fungerer. Det er jo tåplig å lage maskiner som ikke takler seg sine egne arbeidsoppgaver. Høres jo nesten ut som man BØR velge hjemme-service avtalen til 1600 kroner da en kan forvente at maskinen bugger seg. Hmm..litt nedtur egentlig da jeg hadde bestemt meg for å bruke feriepenger på denne og har gledet meg i ukesvis allerede..

 

Er det noe her som overhode ikke har hatt problemer med maskina? (de leser vel gjerne ikke dette forumet?)

 

vel.. jeg har hatt mine problemer, men varmen har aldri blitt så intens at maskinen har slått seg av eller fått andre "sykdommer". Dell sin support har også fått meg til å innse at min neste stasjonære pc mest sansynelig blir en Dell pc.

 

 

Det er en hærlig pc, men ikke en spill maskin selv om det takler en del spill og jeg spiller litt på min ville jeg heller valgt XPS 16 for en spill maskin. Valgte selv 5 år hjemme service og angrer ikke på det.

 

Vist du skal bruke pc'en til film, surfing og litt spilling er dette en fin fin pc, men ikke forvent at du kan sitte med den på fanget å spille. Den trenger den luften den kan få når det er spilling det er snakk om.

Lenke til kommentar
" The graphics card you have selected requires a 90W power adapter. To fix this issue please select the 90W power adapter. "er meldingen jeg får når jeg skal trykke på "legg til i handlekurv"

For meg hørest dette ut som en feil, som nevt over er det urimelig at den laderen som følger med ikke er kraftig nokk til å gi den strømmen pc'en trenger. Når jeg kjøpte pc'en fikk jeg ikke denne meldingen og har heller ikke hørt om noen andre som har fått den før i dag.

Lenke til kommentar

Pcen funker vel bra til wow? det er jo et spill som krever drit lite har jeg hørt... hvis jeg bruker den til arbeid (word document powerpoint etc.) plus litt spilling (men bare wow of cs-css) og nettet... trur ikke varmen burde være noe stort problem for meg. Om den blir for varm gir jeg den en pause, kanskje den roer seg ned da?

Lenke til kommentar

Jeg titter også på denne pc'en, det eneste jeg er bekymret for er varmen og eventuelt at den ikke er "kraftig nokk". Har lest testene av denne og XPS 16 modellen, de får omtrent samme FPS i crysis, farcry, doom osv, bare noen få FPS bedre på 16" modellen. Men lurer fortsatt på hvilken jeg skal kjøpe! Driver også litt med google sketchup, greier denne pc'en å takle sketchup?

 

Dette er en oversikt over mange Grafikkort til bærbare og hvor "bra" de er, XPS 13 bruker nVidia 9500m og det er rankert som "good for most games"...

grafiques-portatils.png

 

Hva varme angår leste jeg et sted om noe som heter undervolting, dvs at vi stiller pc'en til å ikke gi like mye strøm til cpu/gpu som den pleier, dette skal visst nokk ikke forandre ytelsen, som de fleste tror, men baterilevetid og varmeutvikling skal bli forbedret. Les guide her. Noen sier dette løste varmeproblemet helt! I følge guiden kan varmen bli senket med 5-20*C, som regel rundt 10*C.

 

Lurer også på fps i WoW, greier den spillet med høy grafikk?

Lenke til kommentar
Pcen funker vel bra til wow? det er jo et spill som krever drit lite har jeg hørt... hvis jeg bruker den til arbeid (word document powerpoint etc.) plus litt spilling (men bare wow of cs-css) og nettet... trur ikke varmen burde være noe stort problem for meg. Om den blir for varm gir jeg den en pause, kanskje den roer seg ned da?

 

vil tro at wow går bra, jeg har selv spillt en del WaR og vil tro at de 2 spillene krever mye av det samme. Gikk fint så lenge jeg ikke var med i RvR (pvp men mye action og players)

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som verdt å prøve, men for min del er nok dette for avansert tror jeg. Lurer på om Dells garanti forsatt gjelder om maskinen krasjer pga jusering av strømtilførsel? Må i alle fall sjekket dette FØR jeg begynner å prøve da jeg vil være på gyngende grunn.

 

Jeg spiller også WOW har har hatt de samme spørsmålene om maskinen er bra nok for dette spillet, men har egentlig kommet frem til at jeg sitter nok ikke å spiller så mye wow på en 13" skjerm. Jeg har stasjonær maskin til spilling og velger heller bort muligheten for spilling om jeg finner en god laptop som ikke er alt for stor å dra med seg.

 

Dell studio xps 16 er ikke så mye dyrere med samme spesifikasjoner så er det spillelaptop jeg vil ha og skal ha Dell, blir det heller xps 16. For de med bedre råd er jo xps M1730 eller alienware m17x å foretrekke :p

Endret av jello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...