Gå til innhold

Diskusjonstråd for Dell Studio XPS 13.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Fikk min på fredag, og pc-en er krem, men jeg er ikke fornøyd. Den slo seg av, antakeligvis på grunn av varme, første kvelden. Den låser seg helt innimellom, må bare slå den av og på, og da tar det som regel ikke mer enn en halvtime før det skjer igjen. Den mistet også den trådløse forbindelsen i stad, virker som om det er borte nå, men tror jeg må ta en telefon til Dell i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man vil beholde ansiktgjennkjennings funksjonen og muligheten for mobilt bredbånd må man for all del ikkje formatere denne maskina. Programvaren finnes ikkje på dell sine sider og kundeservice nektar å sende det.

Da mistet jeg den muligheten til å bruker mer av den funksjonen.

 

Kan ikke si jeg får til å installere kameraet heller. Kan noen sende meg en link til drivere?

Lenke til kommentar
Her er linken til drivere

 

Webkameraer ligg under Mus og tastatur.

 

Men kamerakontrollen med effektar og innstillingar går med i formatering-dragsuget.

Takk skal du ha. Visste ikke helt hvor jeg skulle lete.

 

Hvorfor er Dell så sære som ikke lar oss forbrukere installere ting vi faktisk har betalt for?

 

Edit: Har nå installert driveren, og slått av pc'en. Hvor blir det av programmet?

 

Edit: Har nå installert driveren, og slått av pc'en. Hvor blir det av programmet?

Endret av LadyKatie
Lenke til kommentar
Er bare ein driver. Gjør at f.eks. MSN Messenger kan kommuniserer med kameraet.

 

Programmet som eg trur du ser etter er det programmet Dell ikkje vil gje deg.

Det er nok det programmet Dell ikke vil gi oss. Har noen der ute snakket med Dell sin support som visst nok skal være så bra, og fått beskjed om at de ikke ville gi driverene?

Lenke til kommentar
Om man vil beholde ansiktgjennkjennings funksjonen og muligheten for mobilt bredbånd må man for all del ikkje formatere denne maskina. Programvaren finnes ikkje på dell sine sider og kundeservice nektar å sende det.

 

hehe, det var det første jeg gjorde når jeg fikk pc'en.. ville ha engelsk windows og forskjellige partisjoner.

 

Edit: sendt mail og bedt om programmet til kamera, skal pina med ha det jeg betaler for.. men noen som har hørt noe nytt ang vårt lille varme problem? Og er det andre enn meg som har en liten pc klut i sekken for finger merker? :p

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jupp, var det første eg gjorde også. Innstallerte Windows7.

Har snakka mykje med kundeservice og slik eg forstod det så står det i ordren vi har betalt for programmet, men ikkje media(cd). Så om vi ikkje har tatt backup eller brukar dell sin backup funksjon så kan ikkje dei hjelpe oss.

 

Dell sin kundeservice er ikkje verdt fluelorten dei er fôra med.

Lenke til kommentar

Har pratet litt med et par teknikere, kjørt noen diagnosetester og litt sånn. Får byttet harddisk i morgen, så skal jeg si ifra om det hjelper. Den ene testen feilet under harddisk-testingen, så forhåpentligvis hjelper det. Kommer tilbake med mer info når den er oppe og kjører igjen.

Endret av nest0r
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt besøk av en tekniker fra dell som skrudde litt på pc'en min. Han byttet vifte, underlag og skjelletet i pc'en (det hovedkortet og resten av HW er skrudd fast i). Fikk han til å bruke "sikkerlig" kjølepasta når han byttet til nye deler siden vi begge trudde at det som kom med delene var dårligere.

 

Gleder meg til å teste litt no :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått byttet harddisk, siden jeg bor et stykke unna Oslo sentrum, så tok det litt tid før teknikeren kom hit, men alt virker mye bedre nå. Varmeproblemet er ikke like åpenbart, men viktigst av alt, den har ikke fryst en gang siden jeg slo den på i går kveld. Har uansett et lite problem, for jeg får ikke webcam central til å fungere, webcamet lystrer på msn, men ikke hvis jeg bare skal ha et snapshot. Har ingen planer om å posere, men jeg vil jo gjerne ha et fungerende webcam. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått byttet harddisk, siden jeg bor et stykke unna Oslo sentrum, så tok det litt tid før teknikeren kom hit, men alt virker mye bedre nå. Varmeproblemet er ikke like åpenbart, men viktigst av alt, den har ikke fryst en gang siden jeg slo den på i går kveld. Har uansett et lite problem, for jeg får ikke webcam central til å fungere, webcamet lystrer på msn, men ikke hvis jeg bare skal ha et snapshot. Har ingen planer om å posere, men jeg vil jo gjerne ha et fungerende webcam. Noen som kan hjelpe?

 

Ny hardisk: innstallert windows på nytt? Om den nye harddisken ikkje var noko på har du heller ikkje webcam central. Og som tidlegare nemnt er ikkje Dell kundeservice så villige til å gi det fra seg.

 

Men snakk med kundeservice. Du må fortelje korleis det går.

Endret av MustDo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...