Gå til innhold

Februarfest 2009 - tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går tok jeg meg fri fra fotograferingen :ohmy: Da jeg var ferdig med det jeg hadde skulle gjøre, så var lyset borte...

Så i deg er det nytt tema. På og rundt jobben - et sted jeg ikke har vært idag, så da fikk jeg forevige "arbeidsplassen" til noen andre ;)

15. Rydd opp etter deg gutt.

post-126935-1234734380_thumb.jpg

1/80s, f/8, 17mm, ISO 400

EOS 30D + Tamron 17-50mm f/2.8

Tom

Skrevet

Røft og kult. Grått og skittent motiv, men med innslag av karftig gul og grønn - nesten som om du har brukt selektiv farge i etterbehandlingen. Skulle gjerne hatt enda litt større dybdeskarphet, men det funker bra sånn som dette også.

Skrevet

Jeg er litt uenig med meg selv om jeg egentlig skulle hatt større uskarphet i bakgrunnen (lett med f/8 ;) ) eller om hele bildet skulle vært skarpt.

Tom

Skrevet
Jeg er litt uenig med meg selv om jeg egentlig skulle hatt større uskarphet i bakgrunnen (lett med f/8 ;) ) eller om hele bildet skulle vært skarpt.

Tom

Ja, du sier noe...hadde vært fint med litt skarpere bakgrunn også tror jeg...

RandiA

Skrevet
16. Blåmandag.

1/30s, f/5.6, 17mm, ISO 400

EOS 30D + Tamron 1750mm f/2.8

Tom

Uffda...det var i hvert fall klar skrift på blåskjermen, men kanskje ikke det synet man frydes helt over... :dontgetit:

RandiA

Skrevet
16. Blåmandag.

Det var drøy fortegning. Du burde vende deg til lyset og sannheten (Bibble), som har automatisk fortegningskorreksjon.

Skrevet
16. Blåmandag.

Det var drøy fortegning. Du burde vende deg til lyset og sannheten (Bibble), som har automatisk fortegningskorreksjon.

For å være ærlig, så la jeg på ca 5% fortegning (skulle vært -2.5) :) I med at det var blå mandag, så prøvde jeg meg med all slags talentløs bilderedigering her; det å gjøre mest mulig galt. Så lenge blåfargene ikke forsvant ...

Tom

Skrevet

he he, blue screen of death... Jeg likte faktisk fortegningen, fikk det til å se enda kjipere ut :-) Denne kunne jeg se for meg bli brukt som illustrasjonsfoto på dagbladet.no, vg.no og tilsvarende steder i saker om data og nett.

Skrevet

Ikke fullt så kjip dag på jobben idag. Hvis man ser bort ifra at vannet forsvant noen timer*

17. Dagens første kode.

post-126935-1234891568_thumb.jpg

1/320s, f/2.8, 25mm, ISO 100

Olympus E-420 + 25mm f/2.8 pancake

Tom

*) som er hovedingrediensen i kaffe & te ...

Skrevet (endret)
Å mæn! Vi snakker dårlig takisolering... Heftig.

Skremmende lange istapper der ja. Rakk heldigvis å få tatt det bildet i går, idag hadde istappene begynt å brekke.

Tom

edit: litt

Endret av tomsi42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...