Gå til innhold

Argumenter for/mot at bibelen er sann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Du er kanskje ikke den store tillskueren av bøker, men jeg anbefaler deg og les (en samtale med gud) .

Jeg vil bare ha det sakt jeg leser ikke slike bøker til vanlig... men var en nær venn av som hadde lest den og anbefalte den, den er en serie av 3. mye rare teorier . og en utrolig spesiel bok. anbefales. selv om du ikke er kristen eller har noen tro til noe større en oss selv.

Jeg elsker bøker, men da jeg har begrenset med tid så er jeg selektiv til hva jeg leser. Ettersom jeg har vært sterkt kristen i 16 år av mitt voksne liv så føler jeg at jeg vet hva det er å vite om den siden. Folks opplevelser er farget av troen deres, og dette gjelder også for kristne.

 

Men tilbake til miraklene dine. Hva slags mirakler er det som skjer daglig, som du skrev? Kan du gi meg noen eksempler? Og hvordan definerer du hva et mirakel er?

 

(går og legger meg nå, men skal sjekke innom og svare i morgen formiddag)

 

Hmm Mirakler....

 

Mirakler kan være litt vannskelig og forklare.

Det som kan virke som mirakler for noen, kan kankje virke som noe ant for andre...

 

Men en ting du kan knege litt på og prøv og kom med en "vitenskaplig" årsak til.... faktisk heil årsaken til at min tro er så sterk som den er i dag....

 

Da jeg var 15 år og var på ferie oss noen slektninger av meg, vart jeg skjent med noen jenter av samme alderne som meg.

 

De ville ha meg med på et spill, et spill som kalles "Ånden i glasse", veit ikke om du har hørt om det men du kan jo altid google det.

 

Det fungerer slik at man tar bake papir og fyller det med sirkler hvor man legger inn alfabete, så fortsetter spillet med at man skal stille en del spørmål og at glasset skal bevege seg og stave svaret for deg.

 

Da jeg fikk høre dette så tenkte dette er bare piss, dette tror jeg ingen ting på.

 

Da spillet started så holde alle jentene fingeren oppå glasset da det bevegde seg, så jeg var jo overbevist av at det var dem som bevegde glasset.

 

Da jeg komfronterte dem med at jeg trodde det var dem som bevegde glasset så fjernet dem fingrene fra glasset.

 

Og til min skrekkelige overaskelse, så sluttet ikke glasse og flytte på seg.... det fortsatte til det var ferdig med det det hadde started og stave.

 

Jeg ble forferdelig redd av denne episoden og har ikke hverken prøvd eller snakked med noen om det siden.

 

Skulle gjerne høre din vitenskapelige mening om dette, for jeg kan ikke se hvordan 3 jenter på 15 år kan få et glass til og bevege seg på et flatt kjøkkenbord av seg selv(på mitt kjøkkenbord)....

 

Og med dette, så tror jeg på at det finns mye meir mellom himmel og gjord som vi ikke skjønner oss så mye på.

 

Om folk velger og tro på det jeg skriver gir jeg meg egentlig blanke f... på .

Jeg veit hva jeg har sett med minne egene øyner , og det er nok bevis for meg.

Lenke til kommentar
Men en ting du kan knege litt på og prøv og kom med en "vitenskaplig" årsak til.... faktisk heil årsaken til at min tro er så sterk som den er i dag....

 

Da jeg var 15 år og var på ferie oss noen slektninger av meg, vart jeg skjent med noen jenter av samme alderne som meg.

 

De ville ha meg med på et spill, et spill som kalles "Ånden i glasse", veit ikke om du har hørt om det men du kan jo altid google det.

 

Det fungerer slik at man tar bake papir og fyller det med sirkler hvor man legger inn alfabete, så fortsetter spillet med at man skal stille en del spørmål og at glasset skal bevege seg og stave svaret for deg.

 

Da jeg fikk høre dette så tenkte dette er bare piss, dette tror jeg ingen ting på.

 

Da spillet started så holde alle jentene fingeren oppå glasset da det bevegde seg, så jeg var jo overbevist av at det var dem som bevegde glasset.

 

Da jeg komfronterte dem med at jeg trodde det var dem som bevegde glasset så fjernet dem fingrene fra glasset.

 

Og til min skrekkelige overaskelse, så sluttet ikke glasse og flytte på seg.... det fortsatte til det var ferdig med det det hadde started og stave.

 

Jeg ble forferdelig redd av denne episoden og har ikke hverken prøvd eller snakked med noen om det siden.

 

Skulle gjerne høre din vitenskapelige mening om dette, for jeg kan ikke se hvordan 3 jenter på 15 år kan få et glass til og bevege seg på et flatt kjøkkenbord av seg selv(på mitt kjøkkenbord)....

 

Og med dette, så tror jeg på at det finns mye meir mellom himmel og gjord som vi ikke skjønner oss så mye på.

 

Om folk velger og tro på det jeg skriver gir jeg meg egentlig blanke f... på .

Jeg veit hva jeg har sett med minne egene øyner , og det er nok bevis for meg.

Har hørt om og prøvd lignende selv. "Ouija-board" hette det.

Og det kan være en ganske intens aktivitet, med all mystikken rundt det.

 

Jeg tror på historien din, at du beskriver det slik du oppfattet det, selv om jeg ikke tror din konklusjon er riktig.

Du skriver ikke om hvor mye som ble stavet etter at de fjernet fingrene, men tenk over dette.

 

Enten...var du så sugd inn i aktiviteten at du ubevisst bidro til å stave ordet ferdig.

Eller...det var en usynlig, overnaturlig kraft som gjorde det.

 

Med tanke på hvor påvirkelig vår hjerne kan være så er ikke alternativ 1 utenkelig, er du med på den?

 

Om nr.2 er riktig, hvordan går du fra det til den troen du har i dag?

Innen religion har man et utall retninger, hvorfor den du valgte?

 

Som sagt, dette er skrevet med en minimal kjennskap til situasjonen, hvor lenge det er siden det hendte, om du har gjenfortalt den korrekt, osv...

Mener ikke at du lyver, men mennesker har en tendens til å ikke huske alle detaljer, ubevisst legge til litt, osv.

Lenke til kommentar

Om nr.2 er riktig, hvordan går du fra det til den troen du har i dag?

Innen religion har man et utall retninger, hvorfor den du valgte?

 

 

 

 

Vell etter denne opplevelsen, så vart jeg veldig nyskjerig om saken og søkt opp info på nette osv...

 

Slik jeg har skjønt det i dette spillet, så har man ikke lov til og spørre om fremtiden fortiden djevelen eller personen som vi da har kontakt med.

Ellers kan det få dødelige konsikvenser om man skal tru det som er skrevet.

 

Jeg har hørt mye om folk som har klikket fullstendig etter dette spillet, båstår at de ikke kan se i noen speil for de at de ser Djevelen bak seg og slik...

 

Djevelen eller ikke , jeg veit at jeg ikke hadde ilusjoner om at glasset flyttet seg.

 

da jeg konfronterte jentene og jeg ikke trodde på dette sludre, så tok jeg opp glasset og bare bablet drit inn i det.

Glasset stavet da "4 Øks" ikke at det har noen mening eller noen som jeg heilt skjønner meg av.... men syns ikke det var noe koselig... for å si det mildt.

 

Jeg har tro i at det var noen andre en bare oss i det rommet som bevegde det glasset, jeg har troen for at det ikke altid ender godt.

 

Jeg har troen på at det finns mye vondt som vi ikke ser eller tror på og ergo jeg tror også det finns noe godt.

 

Og dette om dama som ser djevelen i speilet, jeg veit dette fordi det er tanten til en av mine x kjærester.

Hun sier at hun er tvungen til og spille spillet vær dag ellers vill noe grusomt skje med henne, hun har fått beskjed at om ungene hennes forlater hagen utenfor huset og beveger seg bort til veien skulle de bli på kjørt. hun spiller kunn spillet i kjelleren og har bibelpapir på veggene golvene og alle vinuene.

 

Nu jeg er LANGT fra så ille, jeg syns det var ekkelt å være på besøk der.

 

 

Men om dette spillet virkelig gir deg kontakt med "Ånder" og om det virkelig finns en Djevel.

Hvorfor skulle det ikke finns en Gud...

 

Endret av cLoNsouL
Lenke til kommentar
Vell etter denne opplevelsen, så vart jeg veldig nyskjerig om saken og søkt opp info på nette osv...

 

Slik jeg har skjønt det i dette spillet, så har man ikke lov til og spørre om fremtiden fortiden djevelen eller personen som vi da har kontakt med.

Ellers kan det få dødelige konsikvenser om man skal tru det som er skrevet.

Det er ingen regler i dette "spillet" annet enn de reglene folk lager for seg selv. Hele greia er bare tull.

 

Jeg har hørt mye om folk som har klikket fullstendig etter dette spillet, båstår at de ikke kan se i noen speil for de at de ser Djevelen bak seg og slik...

Er det noe jeg har lært fra ungdomstiden, så er det at man ikke kan tro på alt folk sier.

Se Djevelen i speil? Kom igjen, om du bruker litt kritisk tenkning så ser du hvor teit det høres ut.

 

Djevelen eller ikke , jeg veit at jeg ikke hadde ilusjoner om at glasset flyttet seg.

Jeg sier ikke at det var en illusjon, men at du kan ha flyttet på det ubevisst.

 

da jeg konfronterte jentene og jeg ikke trodde på dette sludre, så tok jeg opp glasset og bare bablet drit inn i det.

Glasset stavet da "4 Øks" ikke at det har noen mening eller noen som jeg heilt skjønner meg av.... men syns ikke det var noe koselig... for å si det mildt.

4 øks er jo bare meningsløst sludder. Om det var en djevel eller gud som flyttet glasset, ville den ikke da skrevet noe meningsfullt?

 

Jeg har tro i at det var noen andre en bare oss i det rommet som bevegde det glasset, jeg har troen for at det ikke altid ender godt.

Tilbake til hva som er mest sannsynlig. At det var et usynlig vesen, som man kan se i speil, i rommet. Eller at du ubevisst flyttet på glasset.

 

Jeg har troen på at det finns mye vondt som vi ikke ser eller tror på og ergo jeg tror også det finns noe godt.

Jeg tror også på at det fins godt og ondt, men ikke som usynlige vesen. Det er et lang sprang mellom de to.

 

Og dette om dama som ser djevelen i speilet, jeg veit dette fordi det er tanten til en av mine x kjærester.

Hun sier at hun er tvungen til og spille spillet vær dag ellers vill noe grusomt skje med henne, hun har fått beskjed at om ungene hennes forlater hagen utenfor huset og beveger seg bort til veien skulle de bli på kjørt. hun spiller kunn spillet i kjelleren og har bibelpapir på veggene golvene og alle vinuene.

Denne dama har problemer, og er et eksempel på hvor skadelig religion kan være for enkeltpersoner. Hun trenger hjelp!

 

Nu jeg er LANGT fra så ille, jeg syns det var ekkelt å være på besøk der.

Bra, og jeg vil anbefale deg å holde deg langt unna.

 

Men om dette spillet virkelig gir deg kontakt med "Ånder" og om det virkelig finns en Djevel.

Hvorfor skulle det ikke finns en Gud...

Jeg tror ikke spillet gir deg kontakt med "Ånder".

Se her for Penn & Teller's syn på dette.

Morsomt, men også til ettertanke.

Del 1:

http://www.youtube.com/watch?v=eG4wTZuT3wM

Del 2:

http://www.youtube.com/watch?v=JA5uYhXpa-E...feature=related

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...