Cpt Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Gakks får frem veldig mange gode poeng, og jeg er enig veldig mye av det han sier. Spessielt denne biten: Konklusjonen i videoen din er altså at spillet ikke lenger er hva det var i vanilla, og man kan jo spørre om det er til det bedre eller det verre. Et MMO vil såklart forandre seg, om det er til det bedre eller verre er jo ganske individuelt svar på - sålenge spillet ikke blir totalt radbrekket ala hva som visstnok skjedde med Star Wars Galaxies, og jeg tror nå de fleste som spiller WoW er ganske fornøyd med tingenes tilstand. --- Men uansett, det med epics. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med FAREN på et item? Man bør vel heller være mye mer optatt av om itemet passer for din class og din specc, enn at det er lilla og ikke blått? Kan du bare ikke fatte at det er fåtall som equipper gear på grunnlag av fargen? Poenget med den uendelige klagingen over epics er ordets betydning, det er jo et spill, og epic gear skal jo være noe sjeldent å vanskelig å få tak i, man skal sloss med store å farlige fiender for å kanskje klare å røve skattekammeret. Nå får man epic for å tulle litt i en vanlig instance mot en middelmådig kjedelig boss.
KompleX Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Netopp, husker jeg pleide å sjekke ut gutta i T3 på lvl 60 og syns de var faen så tøffe som fikk til sånt Nå er det ikke sånn, alle valser rundt i det samme gearet og ser ganske like ut, og det er jo litt kjipt. Ellers syns jeg wotlk er sånn passe greit, men har liksom ikke noe særlig å gjøre når det ikke er raid på gang, og eneste vi ikke har fått til så langt er sarth + 3.
Ajaco Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Gakks får frem veldig mange gode poeng, og jeg er enig veldig mye av det han sier. Spessielt denne biten: Konklusjonen i videoen din er altså at spillet ikke lenger er hva det var i vanilla, og man kan jo spørre om det er til det bedre eller det verre. Et MMO vil såklart forandre seg, om det er til det bedre eller verre er jo ganske individuelt svar på - sålenge spillet ikke blir totalt radbrekket ala hva som visstnok skjedde med Star Wars Galaxies, og jeg tror nå de fleste som spiller WoW er ganske fornøyd med tingenes tilstand. --- Men uansett, det med epics. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med FARGEN på et item? Man bør vel heller være mye mer optatt av om itemet passer for din class og din specc, enn at det er lilla og ikke blått? Kan du bare ikke fatte at det er fåtall som equipper gear på grunnlag av fargen? Poenget med den uendelige klagingen over epics er ordets betydning, det er jo et spill, og epic gear skal jo være noe sjeldent å vanskelig å få tak i, man skal sloss med store å farlige fiender for å kanskje klare å røve skattekammeret. Nå får man epic for å tulle litt i en vanlig instance mot en middelmådig kjedelig boss. Det du gjør der, er vel å backe opp det jeg sa?
Christeven Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Gakks får frem veldig mange gode poeng, og jeg er enig veldig mye av det han sier. Spessielt denne biten: Konklusjonen i videoen din er altså at spillet ikke lenger er hva det var i vanilla, og man kan jo spørre om det er til det bedre eller det verre. Et MMO vil såklart forandre seg, om det er til det bedre eller verre er jo ganske individuelt svar på - sålenge spillet ikke blir totalt radbrekket ala hva som visstnok skjedde med Star Wars Galaxies, og jeg tror nå de fleste som spiller WoW er ganske fornøyd med tingenes tilstand. --- Men uansett, det med epics. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med FARGEN på et item? Man bør vel heller være mye mer optatt av om itemet passer for din class og din specc, enn at det er lilla og ikke blått? Kan du bare ikke fatte at det er fåtall som equipper gear på grunnlag av fargen? Poenget med den uendelige klagingen over epics er ordets betydning, det er jo et spill, og epic gear skal jo være noe sjeldent å vanskelig å få tak i, man skal sloss med store å farlige fiender for å kanskje klare å røve skattekammeret. Nå får man epic for å tulle litt i en vanlig instance mot en middelmådig kjedelig boss. Det du gjør der, er vel å backe opp det jeg sa? Ikke helt du, såfremt du ikke mente noe annet enn det du skrev.
Cpt Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Gakks får frem veldig mange gode poeng, og jeg er enig veldig mye av det han sier. Spessielt denne biten: Konklusjonen i videoen din er altså at spillet ikke lenger er hva det var i vanilla, og man kan jo spørre om det er til det bedre eller det verre. Et MMO vil såklart forandre seg, om det er til det bedre eller verre er jo ganske individuelt svar på - sålenge spillet ikke blir totalt radbrekket ala hva som visstnok skjedde med Star Wars Galaxies, og jeg tror nå de fleste som spiller WoW er ganske fornøyd med tingenes tilstand. --- Men uansett, det med epics. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med FARGEN på et item? Man bør vel heller være mye mer optatt av om itemet passer for din class og din specc, enn at det er lilla og ikke blått? Kan du bare ikke fatte at det er fåtall som equipper gear på grunnlag av fargen? Poenget med den uendelige klagingen over epics er ordets betydning, det er jo et spill, og epic gear skal jo være noe sjeldent å vanskelig å få tak i, man skal sloss med store å farlige fiender for å kanskje klare å røve skattekammeret. Nå får man epic for å tulle litt i en vanlig instance mot en middelmådig kjedelig boss. Det du gjør der, er vel å backe opp det jeg sa? Nei, det er bare du som er vanskelig.
Matsemann Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Bra laget film, men er uenig med den på veldig mange punkter. På meg virker det som om folk helt har glemt hvordan vanilla var, men skryter på seg at de ihvertfall er "oldschool".
Bear^ Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 (endret) I mine øyne har spillet endret fokuset til en mer positiv opplevelse. Du tilbringer ikke 200 døde timer for å farme dritt du normalt sett ville solgt eller latt vær å plukke opp, de 200 timene bruker du heller til å oppleve andre sider av spillet. Hva er mest morsomt, vandre rundt i forskjellige instanser og se dem eller så bom fast på 1 flekk og knote knapper til mannen med ljåen danser samba fremfor deg iført en blå tanga? Dette med at utstyr er ikke "epic" lengere er bare noe tull, fargen har ikke noe å si. Mange såkalte "epics" ligger på rundt itemlevel 187-200, dvs de du får fra emblems og heroic drops. Om du får disse itemene på alle slots rekker dette til "superior" achivementen. Om du derimot skal bli "epic" trenger du utstyr som ligger på itemlevel 213 eller mer. Så fargen har ingen ting å si, men noen har fått det for seg at fargen er alt. Og dermed ender det opp med mer ost og kjeks fra begge parter enn strengt tatt nødvendig. Derimot har man en subjektiv side rundt debatten, en side man ikke blir helt enig rundt, og det er raids og heroics og at dette da er for lett. Denne delen forblir subjektiv uansett hvordan du snur og vender på det. Personelig synes jeg det ikke er for lett men nå sitter jeg på en palatank med 563 defense (og mangler 1 item til superior, C'mon Titanium earthguard Ring) og ser at skadeomfanget jeg motar er meget betydelig lite. Jeg fikk en liten DC i Nexus heroic og logget inn med det at hele gruppen var død og der sto jeg, med 2 tre og en dryad som forsøkte å banke meg. Uten problemer, dog litt tid, knertet jeg de alle 3 og resset gruppen tilbake til liv. Så slik sett kan jeg forstå at folk synes det blir for lett. Men jeg tror vi skal vente med å konkludere for mye, dette kan være en innløper til det som kommer og når man får de raidene som kommer innser man at dette oppløpet kanskje var verd det, at det var litt lett i starten for deretter å hoppe opp i vanskelighetsgrad. For de som synes det er for lett får man håpe at de føler de får mer for pengene. Jeg synes jeg får nok for pengene som det er og koser meg, men subjektiv mening er ikke det samme som objektiv så jeg skjønner den andre siden og, ingen ting er så irriterende som å kjede seg i et spill man har likt før. Endret 30. januar 2009 av Bear^
nagina Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Vanilla wow og wow per dags dato kan sammenlignes med gamle nintendo spill, de var fitte vanskelig, mens nu kan du runde et spill på en kveld.
Christeven Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 (endret) Dette med at utstyr er ikke "epic" lengere er bare noe tull, fargen har ikke noe å si. Det er kansje det som er poenget du? At de ikke betyr noe lenger. Forresten, ble du lv 60 før TBC? Endret 30. januar 2009 av Christeven
Bear^ Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Begynte med WoW i 2005, dog på en US server av merksnodige grunner (erm, lastet ned feil klient og oppdaget ikke feilen før jeg tenkte "rart at det er mørkt her når det er lyst ute") men uansett. Det jeg mente var at fargen ikke har noe å si om ting er "epic" kunne jeg strengt tatt kanskje presisert litt bedre. Du har "epics" som du får i heroics, dette er slik sett ikke vanskelig å få tak i og jeg ville heller mer klassifisert dem som "superior" fremfor "epic", slik som achivementen. Du får bedre ustyr enn dette gjennom raids og heroic raids, så at "epic" blir for lett synes jeg blir feil. Kanskje man burde heller vurdere å endre fargene på utstyret og få en item mellom blue og epic, superior, som gjennspeiler dette utstyret.
nagina Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Er jo også at ting er blitt så tilgjengelig på internet nu for tiden, er bare å søke etter det man vil så får du svar. Husker før internett satt jeg på text-tv til TV2 å så på tips osv, men det er jo ikke noe, før i nintendo tiden venetet man på magasinet i år og dager og når man først fikk den varte den i evigheter. Altså, alt er bare blitt så tilgjengelig at ting blir bare for lett, WOW i gamle dager var ... hva skal man si, blizzard var mer fokusert på gaming enn penger? som i gamle dager, der hadde man fokus at spillet var bra men nå er det liksom penger som står i spill. Bra teknikk er det jo for pengenes skyld men om de ultra hardcore er fornøyde er annen ting.
Bear^ Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Husker jeg strebet med Forest Tempel i Ocarina of Time (dette er nå utrolige 11 år siden) og ventet vel og lenge på neste Nintendo magasin med mulige løsninger på problemet i tips seksjonen. Så kan være tilbøyelig at ting er litt for enkelt å finne frem på nette. Men igjen, er glad man har nettet og slik sett, er mange ganger jeg har irritert meg grønn over at jeg ikke har fått til en ting i et oppdrag fordi teksten var litt misvisende. Da er det mye bedre å ha svaret for hand fremfor å måtte vente 2 uker på neste magasin som kanskje kunne gi svaret på problemet.
nagina Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Joda men hadde ikke noe dette funnet (internett) så hadde man klart seg, som i old days? Man jobber til man kommer til svaret. Jeg føler meg slikt at, bruker jeg litt for lang tid på noe som egentlig skal være lett så bruker jeg internett. I wow tilfellet så bruker jeg thootbot før jeg leste questen (var i TBH det da men likevel, litt drøyt)
Bear^ Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Ja ser godt hva du mener, fant jo ikke noe svar i Nintendo Magasinet som kom så ble pent nødt å presse de små grå til jeg fant ut hvordan det skulle gjøres. Husker og jeg hadde små problemer i A link to the Past, spesielt når man kom til punktet at man måtte skifte mellom 2 verdener for å få ting til. Da ble de små grå virkelig grå mange ganger. Så jeg skjønner hva du mener og er slik sett enig, men er mer fokusert på å levle for og raskt opp og dermed kanskje t.o.m går glipp av mange morsomme og interesange quester. Levlet i Northrend mer eller mindre uten questhelper, var faktisk ufattelig morsomt, men de kunne kanskje gjort oppdragene enda mer varierte. Dog, var morsomt å fly rundt på dragen og spise scourge for deretter å kjøre stridsvogn for å sprenge scourge (og redde Horde soldater). Så variasjon er nøkkelen. Sukk, å snakke om slike nostalgiske dager som da pek&klikk eventyr var i vinden gjør mer mer lysten nå på å komme meg hjem, finne frem noen gamle floppier som har samlet støv alt for lenge og fyre disse opp.
Andre88no Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 -jeg savner også sånne episke ting som drager og sånn som det var før -40 mans raid -alt for lett å få epics -horde fått palladin og motsatt, synes dette ødela mye dette med horde versus alliance -alt er generelt blitt lett og blitt for casual, jeg synes det var mye kulere får når de som brukte mye tid på spillet satt igjen med noe unikt som ingen andre hadde. no kan alle se pimpe ut etter noen få timer -synes alle classene blir mer og mer like, for eksempel synes jeg druid var noe helt spessielt før men no har jo druids fått vanlig ressurection og heals osv... synes det bare var bra før når alle classene var mer unike og ubalanserte i noen tilfeller
Robinvi Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Jeg savner veldig mye, men noen av hovedtingene er: -Jeg savner å være en "newbie" som løp rundt i en stor åpen verden med Trogg's og ulver i hælene, uten å vite veldig mye om hvor ting var eller lignede. Ingen addons som viste deg veien til alt og gjorde hele opplevelsen mer seriøs og enkel. Jeg savner den tiden når ingen kalte deg nub fordi om du ikke visste for Auction house var. Dette punktet har for min del forandret seg helt utrolig, og jeg savner virkelig den følelsen av å være ny. Mitt første MMO "feelingen" er helt spesiell, og den får du aldri tilbake. - Jeg savner den tiden folk flest spillte fordi det var noe nytt og spennede, og folk faktisk spillte for at det var gøy, ikke fordi "jeg har venner som spiller", eller "trenger bare 2 epics til, og enchants". -Jeg savner den tiden folk spillte PvP fordi det var gøy og spennede. Den tiden folk faktisk konkurerte i battlegrounds og i World PvP og ikka ga opp fordi om det ikke helt gikk veien. Nå dreier alt seg om å få mest mulig honor på kortest tid, for så å slutte med pvp når du endelig har det du trenger. PvP er ikke lenger morro, det er en grind, som starter på nytt og på nytt for hver sesong. -Jeg savner den tiden der folk ikke brukte all tiden sin på kalkulasjoner av gear og specs, buffs og enchants for å finne og bare bruke det beste av det beste, samtidig som guilds ikke krevde en lang søknad med mye erfaring og lignende. -Jeg savner den tiden epic var epic og blue var blue. Den tiden du kunne føle at du har oppnådd noe nytt hver gang du fikk et epic item. Den gang du kanskje ble lagt merke til om du hadde noe spesielt. Nå er Epic mer vanlig en greens og blues tilsammen. Epic er blitt common, og samtidig kjedelig. -Jeg savner den tiden spillet ga deg en utfordring med tanke på instancer, quests og raids. Den gangen det faktisk føltest fantastisk å ta ned en ny boss. -Jeg savner den tiden når ikke halvparten var elitist jerks som tror de vet bedre. Den tiden hvor folk hadde respekt for folks valg av gear, spec og enchant selv om det ikke var det beste. -Jeg saver tiden der ikke healing og damage meters hadde noe å si. Den tiden når du ikke fikk alle fights inn me teskje via såkalte "bossmods" som sier alt som skjer i en fight. Den tiden du faktisk måtte holde øye med ting selv. Addons var uvesentlig, og ikke et krav for alle sammen. -Jeg savner den tiden hvor det uoffisielle server forumet var fyllt med nyttige og fine tråder, den tiden det føltes som et skikkelig community, med drama og alt. Nå er det bare en plass hvor folk spammer alt mulig tull. -Jeg savner veldig det lukkede community som fantes før Crossrealm Battlegrounds. Det var noe helt annet å gå inn i en BG og møte han du ville ta hevn på for forrige gang. Møte det teamet du så veldig vil slå. -Jeg savner den tiden når guildene var et korslig sted med mye god prat om alt mulig, ikke bare snakk om gear og enchants hele tiden. -Jeg savner veldig mye mer som jeg ikke orker å skrive ned nå, men alt i alt savner jeg den "feelingen" jeg hadde før. Når spillet fortsatt var morro, og folk spillte for å ha det gøy, ikke for å få nye items. Jeg savner skikkelig pvp veldig mye. -Jeg savner VELDIG den tiden ikke alt dreide seg om Gear, Enchants og Talent specs. Kunne som sagt skrevet mye mer, men dette er nok det viktigste. Endret 31. januar 2009 av Robinvi
missilecatcher Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg gikk lei av å løpe rundt i Northrend i samme utstyr som alle andre, så jeg startet en ny figur. Vips var jeg tilbake i Elwynn Forest mens jeg løp rundt og gjenoppdaget alt det fine med WoW. Jeg håper de lager nytt innhold til Azeroth i neste utvidelsespakke, om ikke før.
Tazic Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Hele denne oppdateringen som kom har bare ødelagt wow (syns jeg). TBC det var den beste oppdateringen i hele Wow (2.4.3) Det er så drit enkelt å få ting. ja også i pvp så er det 3 eller 5 slag så er man jo død det er så (FAENS) irriterende at alle har blitt så jævligt Overpowered det går jo ikke ann å spille normalt lengre, ikke Lange Kamper heller, Kamper som varer noen sekunder DET ER Idiotisk at dueller ikke varer lengre Har ikke lyst til å si dette men jeg tar Private wow servere som er på 2.4.3 foran then nye wow
mad_arab Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Man kan godt være uenig i retningen ting har tatt, men jeg synes fremdeles mye av kritikken er tøvene. Du vil aldri få tilbake følelsen av ditt første MMO. Du vil heller aldri få tilbake følelsen av å ikke vite hvordan klassen din funker. Abilities vil aldri ha overraskelsesmomenter når du vet hvordan de fungerer. Du vil ha testet talent builds, og du vil finne ut hva som er best, fordi du ønsker å være bedre. Uansett hvor mye du ønsker deg tilbake så vil du aldri klare det selv engang, fordi alle utvikler seg og lærer og forbedrer seg. Er du i et guild og går raids så ønsker du selvsagt at alle forbedrer seg gradvis slik at man ikke blir sittende bom fast i 2 år frem til neste expansion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå