Gå til innhold

Test: Toshiba Qosmio X300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 tommer store skjermen med 1440x900-pikslers oppløsning.
Dette var elendig og de burde hatt minst 1680*1050 og helst 1920*1200 på en slik satsning.

 

Personlig syns jeg den så mer ut som en saftblander enn en laptop. Til den prisen må man være gal om man ikke heller kjøper den nye 17" MBP selv om den har litt dårligere skjermkortløsning men vesentlig bedre på absolutt alt annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmmm... Interessant test, har ventet en stund på denne, med tanke på at jeg, som en over meg her, sitter med 11W :-) Det virker som om de to store ankepunktene generelt er design og skjermoppløsning. Og min 11W har jo da i det minste 1680 x 1050 :-) Designen har jeg stort sett valgt å se bort ifra, fordi det er fantastisk lyd i høytalerene, digg ytelse og generelt alle positive ting bortsett fra selve fargene :-)

 

Jeg må også si meg uenig i omtalen av tastaturet. Jeg er meget fornøyd med det :-)

Men mitt store ankepunkt imot denne, som ikke en gang er nevnt, er at til denne prisen bør man jo ha slengt med en en Blu-Ray-spiller.

Og batteriet har kort levetid, ja, men nå er dette i utgangspunktet ikke den PCen du kjøper fordi du er veldig masse på farten og trenger god batterilevetid, da. Dersom man gjør dèt, har man liksom bommet litt.

 

Jeg sier meg i det store og det hele kjempefornøyd med PCen jeg har! :-) Og den fungerer utmerket med Windows 7 på også! :-)

Lenke til kommentar
Tja, synes tastaturet er mye bedre enn mange andre bærbare.

Da har du ikke prøvd bærbare Apple datamaskiner.

... eller ThinkPad, for den saks skyld.

 

Latterlig skjerm, latterlig design, latterlig batteri og latterlig pris. Utover det, sikkert helt grei.

Åja, det glemte jeg nesten.

 

For meg personlig er det nok bare Macbook Pro som duger, om det blir Windows PC så er jo selvfølgelig ThinkPad på topp, det er skikkelige maskiner i motsetning til disse engangsmaskinene som holder med i det kjøp-kast-medengang opplegget.

 

17 tommer store skjermen med 1440x900-pikslers oppløsning.
Dette var elendig og de burde hatt minst 1680*1050 og helst 1920*1200 på en slik satsning.

 

Personlig syns jeg den så mer ut som en saftblander enn en laptop. Til den prisen må man være gal om man ikke heller kjøper den nye 17" MBP selv om den har litt dårligere skjermkortløsning men vesentlig bedre på absolutt alt annet.

Tror en litt bedre spesifisert Macbook Pro til bittelitt mer frister mer enn dette monsteret.

Lenke til kommentar

Slepbar maskin ja, og dersom denne skal være en erstatter for stasjonære maskiner så er det maskiner som koster halvparten til 1/3 av hva denne gjør... En budsjett-bevisst AMD maskin med quadcore, 8GB ram, og radeon 45xx/46xx skjermkort får man høyere ytelse til veldig mye mindre. Men da er den ikke slepbar slik som denne da.

 

Med sin meget lovende innmat, gjenstår det balre å se hvordan maskinen oppfører seg på pinebenken...

Hva er en balre? :p

Jeg kjent med trykkleif, men jeg skjønner ikke hvor den L'en kommer fra, ingen andre bokstaver i ordet i nærigheten, og heller ingen ord med L i i nærigheten :p

Dessuten trodde jeg at alle artikler her ble kontroll-lest før de ble postet. :ph34r:

Lenke til kommentar
Hva er en balre? :p

Jeg kjent med trykkleif, men jeg skjønner ikke hvor den L'en kommer fra, ingen andre bokstaver i ordet i nærigheten, og heller ingen ord med L i i nærigheten :p

Dessuten trodde jeg at alle artikler her ble kontroll-lest før de ble postet. :ph34r:

 

Haha, det lurer jeg også på! Alle artikler blir lest igjennom, lest igjennom en gang til, og lest igjennom én siste gang av artikkelforfatterne. Dessverre har det seg slik at man ofte blir litt immun mot egne skrivleifer, da man ikke leser avsnittene bokstav for bokstav, men ord for ord, eller setning for setning.

 

I tillegg til dette kjører vi automatisk stavekontroll, samt at en redaktør/avdelingsleder ser igjennom alt før publisering.

 

Svaret på hvordan skrivleifer klarer å lure seg forbi denne ugjennomtrengelige muren av sikkerhet og kontroller ligger i et kjent sitat av en kjent person; "Teknologi er ingen match mot menneskelig feil" ;)

Lenke til kommentar

Synes designet er helt greit, men forventet bedre da jeg mottok den. Hadde sett bilder forfra (som er vinkelen den ser best ut fra) og syntes den var fin fin. Liker at folk våger seg uten får "grå/svart/hvit" sonen, da det er disse fargene som nesten utelukkende blir brukt på dagens bærbare maskiner. Når jeg fikk den syntes jeg ikke at rødfargen på ryggen var like fin som forventet, men det dreit jeg i, det var innmaten jeg kjøpte for. Var skeptisk først, men når jeg fikk den splitter ny for 9000kr, da klarte jeg ikke si nei. Og det var i høst, da maskinen var helt ny på markedet.

 

Jeg bærer forresten denne i en koffert som gir en samlet vekt på rundt 8kg hver dag, og jeg klager ikke.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan være enig i at den ser billig ut, men den er langt unna billig på hverken ytelse eller selve prisen :-P

Og at den ikke er verdt prisen? Vel, kommer an på hva du sammenligner med... Fordi den kan ikke sammenlignes med en stasjonær PC. Det er tross alt en stasjonær, du plukker ut delene selv, kjøper del for del og dessuten er stasjonære PCer generelt mye billigere enn tilsvarende bærbar.

At det er lite for pengene sammenlignet med en PC til 10.000 gir ytelse for pengene? Ja, selvfølgelig, det er slik hele markedet er bygget opp, det. Hvis du vil ha mest mulig for pengene legger du ikke inn 20.000 i en PC, stasjonær eller bærbar. Og å kalle den slepbar er... Vel, hvis det er flere enn meg her som har gått på skole, så kan du jo prøve å sammenligne det med skoledagen den dagen du gjerne har matte, fysikk, kjemi og tysk :-P Dette var heldigvis en dag med bare dobbeltimer, så du slapp å ta med resten av bøkene dine :-P Det var ingen som løp rundt og pratet om at sekken var umulig å få med seg, og burde bare stå på et bord hjemme, fordi den veide mer enn fem kilo :-P Jeg synes det er useriøst å kalle den for slepbar, egentlig. Jada, sammenlignet med en ultraportabel er den hele fem ganger så tung!!! :-O Men så er ikke fem ganger så mye som ingenting, veldig masse heller... Sammenligner du den med kabinettet til den stasjonære PCen min, er den faktisk ultraportabel :-) OK, jeg har et tungt kabinett, men allikevel. Den er lettere enn de fleste kabinett, og du får med skjermen, den tar liten plass og krever ingenting ekstra. Og som jeg tidligere har sagt, er ikke dette PCen du kjøper fordi du vil ha en PC du kan ha i lomma over alt :-) En vil sannsynligvis spille krevende spill og slikt, og om du en gang iblant tar den med deg til annet formål, holder strømmen til du er framme :-)

Jeg har ikke noe problem med å ta bussen med denne, men jeg foretrekker min mindre PC som er til mer den slags bruk :-)

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en spillbærbare så er høye oppløsninger definitivt en ulempe og ADT sa at det å spille i ikke-native oppløsning (lavere enn skjermen sin) ikke var noe farlig? nei det er ikke farlig, men det er stygt. Og anti-aliasing er der når du spiller i native oppløsning og kan ikke hjelpe noe med den latterlig dårlig skaleringen til skjermen. Du kan slå av skalering og spille med mindre rute (endre i driverkontrollpanelet) men da får du jo sorte kanter rundt som sikkert ikke er så festlig heller.

Skal du ha kontor PC så skjøp kontor PC. Ikke en GAMING Bærbar som dette ser ut som (alt med denne maskinen tilsier jo at det er markedet de sikter mot).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...