Gå til innhold

[AoC]Noen som har aksjer i Funcom?


Raggamuffin

Anbefalte innlegg

My point proven - det er ansatte som deg jeg håper jeg slipper å få..

 

Hvis bedriften du jobber i gir faen i deg, så gjør du en dårlig jobb.

Så det du mener er at ALLE bedriftsledere er perfekte og behandler de arbeiderne dårlig er det arbeideren sin feil i alle situasjoner, hmmmm.

 

Kan du bekrefte den påstanden, bare for å være sikker på ditt standpunkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte i mars til en inngang på 25.50,- Er med på nedturen uten sure miner. Jeg elsker spillet, og det veier opp for ett tap i kroner...

Å kjøpe aksjer er som å spille bingo, man er ALDRI sikker, men man kan håpe. Det er kun en ting som gjelder, ikke hør på hva andre sier, kjenn på magefølelsen og ha for guds skyld litt is i magen...

 

Det som senket FC skuta (ja, den er rimelig skutt for baugen nå) på Oslo børs var gamerne selv... Investorer uten en peiling på hva AoC eller et MMO spill var, overvåket gamer forum for å se mottakelsen blant spillerne. Det de fanget opp var den ulidelige whiningen fra fjortissa om at "vi vil ha det og det, for sånn er det i WoW. bibibaaabaaabuu". Så klart får man med seg whiningen, for det er de som roper høyest på et forum. De som liker spillet holder kjeft og spiller... Forståelig nok egentlig. Hvor skal de ellers finne info om et produkt de ikke har en anelse om, alt de ser etter er blå tall. Når de ser noen klage så skaper det frykt, SELG!

 

Et av mange eksempel på hvor enkelt det er å skremme FC aksjonærer:

Forrige fredag kunne man i denne(den er slettet nå) artikkelen fra HO, med overskriften: "Dette burde skremme Funcom-aksjonærer" lese at AoC hadde lik 0 spiller. Hvorfor? Jo, HO's analytikere hadde sett på Xfire(!!??) at AoC hadde falt fra en 54 plass til 84 plass på en dag. Hadde de bare gjort 2 min research, så hadde de funnet ut at dette var dagen etter servermergen og at serverne hadde vært nede ett døgn...

3 timer senere var artikkelen heldigvis fjernet og en ny artikkel kom: HegnarOnline tok feil

 

Neste gang kursen synker eller stiger, kan det være du på andre siden av skjermen som har påvirket kursen. For så jumpy er en dresskledd dude som tror AoC er noe alla Super Mario Bros.

 

 

At småsnæksne jenter med penger har troen på AOC er i det minste bra: Celina Midelfart ny storeier i Funcom

 

 

Og til slutt. Er det 2 ting du _aldri_ skal undergrave så er det din egen arbeidsgiver og eks kona di. Da er det kun deg selv du undergraver. For det er du som har gjort valget...

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
Så det du mener er at ALLE bedriftsledere er perfekte og behandler de arbeiderne dårlig er det arbeideren sin feil i alle situasjoner, hmmmm.

 

Kan du bekrefte den påstanden, bare for å være sikker på ditt standpunkt?

 

Selvfølgelig er det ikke det jeg sier. Bruk huet.

Lenke til kommentar
Mener det var Funcom som "tvang" arbeiderne til å arbeide overtid UTEN betaling noe som tyder på at økonomien er på grensen så å satse Funcom aksjer hadde jeg ikke gjort. Tror jeg heller hadde kjøpt en haug med flakslodd, heldigvis er jeg ikke tvunget til å gjøre noe av delene.

 

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/articl...92.ece?jgo=r2_l

 

Du skal bare vite hvor mange andre arbeidsplasser som gjør lignende ting. Funcom er langt fra unike der skal du vite.

Lenke til kommentar
Kjøpte i mars til en inngang på 25.50,- Er med på nedturen uten sure miner. Jeg elsker spillet, og det veier opp for ett tap i kroner...

Å kjøpe aksjer er som å spille bingo, man er ALDRI sikker, men man kan håpe. Det er kun en ting som gjelder, ikke hør på hva andre sier, kjenn på magefølelsen og ha for guds skyld litt is i magen...

 

Det som senket FC skuta (ja, den er rimelig skutt for baugen nå) på Oslo børs var gamerne selv... Investorer uten en peiling på hva AoC eller et MMO spill var, overvåket gamer forum for å se mottakelsen blant spillerne. Det de fanget opp var den ulidelige whiningen fra fjortissa om at "vi vil ha det og det, for sånn er det i WoW. bibibaaabaaabuu". Så klart får man med seg whiningen, for det er de som roper høyest på et forum. De som liker spillet holder kjeft og spiller... Forståelig nok egentlig. Hvor skal de ellers finne info om et produkt de ikke har en anelse om, alt de ser etter er blå tall. Når de ser noen klage så skaper det frykt, SELG!

 

Et av mange eksempel på hvor enkelt det er å skremme FC aksjonærer:

Forrige fredag kunne man i denne(den er slettet nå) artikkelen fra HO, med overskriften: "Dette burde skremme Funcom-aksjonærer" lese at AoC hadde lik 0 spiller. Hvorfor? Jo, HO's analytikere hadde sett på Xfire(!!??) at AoC hadde falt fra en 54 plass til 84 plass på en dag. Hadde de bare gjort 2 min research, så hadde de funnet ut at dette var dagen etter servermergen og at serverne hadde vært nede ett døgn...

3 timer senere var artikkelen heldigvis fjernet og en ny artikkel kom: HegnarOnline tok feil

 

Neste gang kursen synker eller stiger, kan det være du på andre siden av skjermen som har påvirket kursen. For så jumpy er en dresskledd dude som tror AoC er noe alla Super Mario Bros.

 

 

At småsnæksne jenter med penger har troen på AOC er i det minste bra: Celina Midelfart ny storeier i Funcom

 

 

Og til slutt. Er det 2 ting du _aldri_ skal undergrave så er det din egen arbeidsgiver og eks kona di. Da er det kun deg selv du undergraver. For det er du som har gjort valget...

 

 

Hvis du har blitt med fra 25 og ned håper jeg du realiserte før nyttår. Husk du får 28% av tapet tilbake på skatt. Hvis du ikke gjorde det er det fremdeles mulig å selge/kjøpe tilbake på samme dag nå, da får du en fin "bonus" neste år. Hvis du treffer riktig kan du også få noen ekstra aksjer. Selg f.eks en dag hovedindeksen peker rød pil ned fra start.

 

Det virker forsåvidt at noen utenlands liker Funcom, den får ofte en liten boost rundt fire tiden.

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper Funcom aksjer nå mens det ennå er billig så er det en sjanse for at kursen går opp, det vil si: jo færre aksjer som er i omløp jo høyere er prisen.

 

Dessuten taper man ikke stort på å bruke penger på Funcom nå, enn da ved release...

 

Og Funcom er ikke det eneste spill firmaet som ligger dårlig ann på børsen, det har gått ned 3-4 MMOs siden release, Rosa Nebula for eksempel...

 

Og en ting til: Børs er ikke 100% garantert fortjeneste, det er et spill med dine egne penger, så spill det du har råd til å tape om du ikke har råd så ikke ta sjanser eller i det heletatt gå inn i aksje markedet i det heletatt...

Lenke til kommentar

9 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det offtopic som er slettet.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en del aksjer i Funcom på nyåret og lurer på om det er noen likesinnede som har investert i det samme. Tråden passer kanskje bedre på et økonomiforum, men jeg vil heller dele synspunkter med de som spiller MMO, hvis det er noen i samme båt her inne.

 

Dette er på ingen måte en anbefaling på å satse på børs, men et ønske om å dele synspunkter om fremtiden til Funcom (hvis det er noen som er interessert).

 

Har lest litt på DN sitt forum, men det er bare vås. Jeg håper at folk på gamer forum er mer seriøse en på DN :) lol

 

Kort oppsummering av dagens status.

Etter en rimelig massiv spillerflukt jobber Funcom med å tilføye nytt innhold og finpusse AOC. De har en del andre prosjekter på gang, men det er AOC som er mannen i huset og har som oppgave i hente inn kronene. Serverne er fusjonert og det virker som spillerne er mer tilfredse med spillopplevelsen. Det er en del nye patcher og innhold rundt svingen, men klarer de å opparbeide en sunn spillermasse?

 

Pr 23/1-09 lå kursen på en aksje 2,95 kr

 

Gleder i 2009:

I løper av februar kommer forhåpentligvis støtte for Dx10 som pimper opp grafikken.

 

Det kommer mer innhold og noen spennende grotter o.l som man kan utforske.

 

På slutten av 2009 kommer en utvidelsespakke med en ny asiatisk verden i Hyborea.

 

Forhåpentligvis kommer det litt mer diverse godbiter fortløpende.

 

Det er planlagt en Xbox versjon, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå. Hvordan i all verden skal xbox`en min klare å kjøre AOC?? Den bråker som en støvsuger når jeg spiller Red alert. Så jeg syntes litt synd på den box`en som skal kjøre Conan... Passer ikke spillet bedre til PS3?

 

Ellers er det positivt at spillet er installert på en snau million pc`er, hvor folk enkelt kan aktivisere kontoen sin. Det er også planlagt en "Winback" kampanje for å sjarmere spillerne tilbake med gratis spilletid. På en annen side virker det som mange har lagt Funcom for hat og heller vil brenne ned sjappa enn å betale dem penger.

 

Er det noen som vet hvor mange abonenter de trenger for å gå i pluss? Det kimer 100.000 i hodet mitt, men det er ikke til å stole på..

 

Har noen interesse for dette eller var det drit kjedelig lesestoff?

 

 

 

 

hør:

folk spiller ikke spill fordi det har bra grafikk, folk spiller spill fordi det er kult. ta 1.6 f eks. google cs 1.6 og se hvordan grafikken er, verdens mest populære spill, med værdens enkleste grafikk.

også kan du ta WoW, WoW grafikken er grei nok, men folk spiller ikke WoW pga grafikken, spillet i seg selv må være gøy, grafikken har ikke en dritt å si, de fleste vil ikke greie å spille AoC engang pga det skal være så utrolig bra grafikk, den gjennomsnittlige spiller som selskap tjener flesteparten av pengene sine på har en pc som scorer 10k i 06, hvis ikke mindre.

 

det er utrolig idioti av funcom, en møkka-ræva-ledelse uten peiling på hvordan man skal nå folk der ute.

 

spillet i seg selv er "gay" nok, men når man i tilegg skal ha urimelige krav til pcens presentasjon så er du blast i hue. mange vil si at det jeg skriver er totalt vås, may you think, men det er en grunn til at så utrolig simple spill som 1.6, source, wc3, starcraft, wow er verdens absolutt mest spilte spill. Enkelt, kult, nivå for alle, frihet i spillet.

 

nå er wow og 1.6 helt motsatt på mange måter, man kan ikke "vinne wow" men cs vinner man på 1 min 45 seks + eventuelt 30 secs bomb time. +/-

men det de har til felles, er at "alle" pcer kan de spilles på, og de er simple, samt spillet er designet på en kul måte, i motsetning til aoc der man får følelsen av at man er på homoparty og fusj...

Lenke til kommentar

Per dags dato er funcom priset til at fremtidige spill kommer til å ha nettotap. Morsomste som jeg dreiv på med var å hausse opp aksjekursen før AoC ble sluppet ut. AoC er en tapt sak men spillet gjør at Funcom overlever finanskrisen og har nok til å prosjektere samt å utvikle nye spill (Ellers måtte dette blitt dekket av lån noe som vi vet er vanskelig å få tak i).

 

Skal mye til for at Funcom går konkurs og Dermed setter jeg kursmål på 8 kr (12 mnd forward).

 

Mvh

 

Kungen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...