Gå til innhold

Age of Conan fortsatt 360-aktuell (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig praktisk å sitte i sofaen og bruke mus og tastatur ja...

Men så kan det jo hende at vi skal bruke tastatur og mus til å spille det her på xbox og da xD.

Den dagen man kan bruke tastatur og mus til Xbox360 skal jeg søren meg slutte å oppgradere PCens hardware og begynne å kjøpe FPS på konsoll. Men det blir sikkert ikke med det første... ;)

 

Men ellers, da...

Kan PC- og Xbox-spillerne spille sammen på samme server, eller har de skilt plattformene fullstendig?
Lenke til kommentar
Utrolig praktisk å sitte i sofaen og bruke mus og tastatur ja...

Men så kan det jo hende at vi skal bruke tastatur og mus til å spille det her på xbox og da xD.

Den dagen man kan bruke tastatur og mus til Xbox360 skal jeg søren meg slutte å oppgradere PCens hardware og begynne å kjøpe FPS på konsoll. Men det blir sikkert ikke med det første... ;)

Final Fantasy XI til 360 har støtte for mus og tastatur. Det bør da være et selvfølge at spill som fokuserer så mye på kommunikasjon har støtte for tastatur. Selv Wii-spill(Animal Crossing) støtter tastatur. Man blir nok ikke tvunget til å spille AoC med 360-kontrolleren nei.

Lenke til kommentar
Og hvordan tenker du å spille AoC med joypad?

 

Kjenner ikke så gått til Age of Conen, men jeg har til gode å møte på et spill som ikke kan spilles med joypad, selv om det såklart kan være vesentlig mer upraktisk enn tastatur og mus. Poenget var at noen syntes det var bedre å sitte i sofaen med joypad, enn på en kontorstol med tast og mus, de som liker sistnevnte best kan jo bare gjøre det. (personlig synes jeg det er slitsomt å sitte i sofaen i lengden). Det virker jo unektlig merkelig å gi ut spillet til x360 om det ikke funker i det hele tatt med joypad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Regner med at du vet at AoC er ett MMO og at det derfor er litt mer avansert enn ett vanlig skytespill, bl.a. skal du komunisere med andre spillere skriftlig i flere kanaler,og du skal aktivere flere spells/comboer.

 

Og det er da ikke merkelig at de ønsker å gi ut spillet til 360 selv om PC-versjonen fungerer med gamepad. Dette er bare ett av de problemene som må løses når de porter det over. Det at det er håpløst å bruke gamepad på PC versjonen av spillet, men 360-versjonen vil sansynligvis være noe annerledes slik at dette blir mulig.

Lenke til kommentar

Et AoC til X360 vil være optimalisert for bruk av gamepad. Tror combat-combosystemet vil fungere veldig bra på en pad (om bra gjennomført). Det vil SELVFØLGELIG også koste penger å spille det, samme om det er PC, X360 eller PS3. Livemedlemskap og/eller "onlinespill er gratis på PS3 olol!" har naturligvis ingen ting å si. Onlinespill er gratis på PC også (123spill.no ftw), men vi sitter jo her og betaler månedtlige avgifter for noen utvalgte MMO's likevel gjør vi ikke.

 

Menja, kan bli spennende å se. Jeg er av dem som karakteriserer AoC på PC som en gedigen flopp, så det kan jo være et artig tiltak det her av Funcom. Kanskje de klarer å få i gang en AoC hype på konsoll, det hadde jo faktisk vært litt gøy.

Lenke til kommentar
Regner med at du vet at AoC er ett MMO og at det derfor er litt mer avansert enn ett vanlig skytespill, bl.a. skal du komunisere med andre spillere skriftlig i flere kanaler,og du skal aktivere flere spells/comboer.

 

Og det er da ikke merkelig at de ønsker å gi ut spillet til 360 selv om PC-versjonen fungerer med gamepad. Dette er bare ett av de problemene som må løses når de porter det over. Det at det er håpløst å bruke gamepad på PC versjonen av spillet, men 360-versjonen vil sansynligvis være noe annerledes slik at dette blir mulig.

 

Jeg sa ikke det var merkelig å gi det ut på 360 fordi det fungerer med joypad på PC, jeg sa det var merkelig å gi det ut på 360 om det ikke fungerer i det hele tatt med joypad på PC. Skal man spille imot hverandre konsoll og PC, så må man jo kunne utføre det samme i begge utgaver, og joypad-bruk på PC er veldig fleksibel i den forstand at man kan programmere knapper til å gjøre hva som helst, eller for så vidt en sekvens også om man vil, derfor er det begrenset hva man kan gjøre på en konsollversjon som man ikek akn gjøre allerede i dag (man har dog autoaim-funksjonalitet o.l)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg manglet ett " ikke" etter PC-versjonen.

 

Hva man kan gjøre på en konsollversjon med gamepad er ikke begrenset på samme måten som det er på PC.

 

Konsollversjonen vil være bygget slik at gamepaden vil fungere i motsetning til i PC-versjonen. Det at man kan programere knapper på PCen har absolutt ingenting å si. PC versjonen er bygget for mus og tastatur og med mindre man har en gamepad med 103 knapper så vil det ikke fungere med en gamepad.

 

Konsollversjonen vil derimot fungere langt bedre pga at denne er bygget for å fungere med gamepad.

Lenke til kommentar
Jeg manglet ett " ikke" etter PC-versjonen.

 

Hva man kan gjøre på en konsollversjon med gamepad er ikke begrenset på samme måten som det er på PC.

 

Konsollversjonen vil være bygget slik at gamepaden vil fungere i motsetning til i PC-versjonen. Det at man kan programere knapper på PCen har absolutt ingenting å si. PC versjonen er bygget for mus og tastatur og med mindre man har en gamepad med 103 knapper så vil det ikke fungere med en gamepad.

 

Konsollversjonen vil derimot fungere langt bedre pga at denne er bygget for å fungere med gamepad.

 

Ok, jeg er ikke helt med her rett og slett, la oss si man vil kunne utføre de samme funksjonene i begge utgaver, hva konkret er det man kan gjøre for å bygge en versjon som passer med gamepad, som man ikke får gjort på en PC-utgave? Det er enkelte ting man kan gjøre, som nevte autoaim, og annerledes menyer osv. Men rent kontrollermessig har jeg litt vansklig for å se det for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...