Gå til innhold

Nytt skjermkort - hvilket?


Quattro7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På 32 tommer HD tv, kjører 1280x960 tror jeg. Større blir vanskelig å se fra litt avstand, og de fleste høyere opp går utenfor skjermen, men det er en til som er høyere opp (tror det er 1280 x 1024 elns) funker, men det er litt smått.

 

1280x960 for det meste.

 

4:3 oppløsning på 16:9 skjerm?

 

1366x768 er vel det skjermen støtter tipper jeg, evt 1280x720.

Endret av Omar
Lenke til kommentar
IP35 Pro er vel et av de få P35-kortene med x8 elekstrisk på andre port. Jeg står fortsatt på min anbefaling om 4850 512 MB / 1 GB i crossfire :)

 

Er du sikker på den der WheelMan? Mitt gamle ABIT IP35 Pro var bare 16x på port 1 og 4x på port 2 fra sørbrua...

Videre så tror det kun var ASUS sin Blitz som hadde 8x / 8x, om det er den du tenker på?

Lenke til kommentar
Istedet for 4850 i crossfire så ville jeg heller satset på 4850x2.

 

Sjekk ut ytelsen på 4850x2

Dersom han er villig til å betale flere hundre kroner mer bare for å gå fra to kort i crossfire til singelkort uten særlig performance-gain, go ahead.

 

IP35 Pro er vel et av de få P35-kortene med x8 elekstrisk på andre port. Jeg står fortsatt på min anbefaling om 4850 512 MB / 1 GB i crossfire :)

 

Er du sikker på den der WheelMan? Mitt gamle ABIT IP35 Pro var bare 16x på port 1 og 4x på port 2 fra sørbrua...

Videre så tror det kun var ASUS sin Blitz som hadde 8x / 8x, om det er den du tenker på?

Jeg mener da å ha lest at IP35 Pro hadde det samme - skal sjekke dette nærmere :hmm:

 

Vil ikke 4850x2 være det beste valget her om man først snakker om CrossFire? Trenger 1 stk PCI-e x16 spor og gir deg mulighet for 4 skjermer ut fra esken.
Det er den lille fordelen enkelte 4850x2 har, ja :)
Lenke til kommentar

Flere fordeler med 4850x2 er at kjøleren er mye bedre enn stock 4850 kjøleren, mindre strømforbruket og mindre varme i kabinettet.

Kan ikke si at 300kr ekstra er akkurat overdrevet mye for et 4850x2 framfor CF 4850, i tillegg vil muligheten for crossfire i 4850x2 i framtiden være mer aktuellt enn crossfire 4850.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Flere som har omtalt Sapphire kortet nevner at det krasjer endel.

 

Minnefrekvens: 3600 MHz (HIS) VS. 900 MHz (SAPPHIRE)

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=98099&pids[]=98085

 

Prisforskjellen mellom de to har ingenting å si for meg. Jeg har Antec Nine Hundred, og viftene står på MAX hele tiden.

 

Riktig at Sapphire har hatt problmer med sine kort. Finnes en BIOS oppdatering på siden deres. Jeg oppgraderte BIOS på kortet mitt, og det hjalp mye. I tillegg har ATI en 8.12 hot-fix for HD 4xxxx kort, den vil også hjelpe mye.

 

Det med minnefrekvens er bare tull. Dere må ikke bli lurt av det som blir oppgitt av fabrikanter angående minnefrekvens. Quatrro7, du sier er at HIS har 3600 MHz minne mot Sapphire 900 MHz. det er IKKE riktig. Begge kortene har 900 MHz minne frekevens. 3600 : 4 = 900 MHz. Sapphire: 900 MHz eller 900 x 4 = 3600 MHz. Det samme. Så er det noen som ser at et Radeon kort har f. eks. 4000 MHz, del med fire og du får 1000 MHz. Altså er kortet er overklokket fra fabrikanten.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...