Gå til innhold

C-730, Photosmart 850 eller S304Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hej

 

Kommer dels an på, hvor meget zoom, du skal bruge, og hvor stort vægt du ligger på manuelle indstillingsmuligheder. C730 har 10x zoom, og der kan kobles yderligere telelinser på samt extren blitz. HP850 har 8 x zoom men ikke tilkobling for extern blitz. Fuji S604 har 6 x zoom og ingen tilkobling for extern blitz.

C730 har alle de manuelle instillingsmuligheder, du kan ønske dig. HP850 og Fuji har et mere begrænset udvalg.

En god ide er at læse diverse tests, kigge godt på billeder taget med kameraet og så endelig finde en forretning, hvor man kan få lov at prøve kameraet, så man kan mærke om det ligger godt i hånden, og hvordan det er at arbejde med.

Endelig betyder det også noget, om du ligger vægt på, at kameraet skal kunne være i en lomme. I såfald er Fuji det bedste valg, da de 2 andre kameraer er relativ store.

Lenke til kommentar

Har lest mange tester, men blir ikke klok.

skal bruke det til action bilder.

Vil kunne justere lukkertid manuelt.

Nærgrensen bør helst være liten, men er ikke veldig viktig.

Bør ellers være mulighet for en del manuelle innstillinger.

 

Tror kanskje HP Photosmart 850 er det ebste kameraet for mitt bruk.

 

Tar i mot synspunkter og forslag til andre kameraer med takk.

Lenke til kommentar

5 sekunders ventetid mellom hvert bilde du skal ta høres mye ut i mine ører, og at EVF'n låser seg når kamera fokuserer er vel ikke en bra ting for action bilde, om alle EVF fungerer slik vet jeg ikke.

 

Utrolig vanskelig å bestemme seg, jeg har studert den siste uken, men ombestemmer meg flere ganger om dagen :cry:

 

EDIT: Det med å vente 5 sekunder er muligens ikke helt riktig, testene er ganske varierende her og har faktisk sett noen som hevder ned i 2 sekunder. Dog ser jeg et problem med at linjer i sterk kontrast har en tendens til å bli veldig hakkete.

Lenke til kommentar
Har lest mange tester, men blir ikke klok.  

skal bruke det til action bilder.  

Vil kunne justere lukkertid manuelt.  

Nærgrensen bør helst være liten, men er ikke veldig viktig.  

Bør ellers være mulighet for en del manuelle innstillinger.  

 

Tror kanskje HP Photosmart 850 er det ebste kameraet for mitt bruk

Når du skal bruge det til actionbilleder, vil jeg foreslå Fujii S602 Zoom med 6 x zoom. Den kan vel nærmest betragtes som storebroder til S304 og er i flere test blevet rost for at være meget hurtigt og dermed også velegnet til actionfotografering. Her er lige et par links til sider, der anmelder kameraet www.digitalkamera.de og et citat fra en test af kameraet på http://www.dcresource.com/reviews/fuji/fin...view/index.html

 

The S602 has several continuous shooting options, some of which are unique:

 

Top 5-Frame: five frames are taken sequentially at an interval of 0.2 sec  

AE Bracketing: three shots in a row taken with varying exposure compensation values (± 1/3 EV, ± 2/3 EV, ± 1 EV)  

Final 5-Frame: You hold down the shutter release button for up to 25 shots. When you release the button, the camera saves the last five images recorded. I guess this is good for situations where you're waiting for something exciting to happen. The interval between shots is 0.2 secs here as well.  

Long-period continuous shooting at 1280 x 960: This will take up to 40 shots at a 0.6 sec interval at 1280 x 960  

 

Og så lige et citat fra konklusionen på dcresouce:

Fast startup and shot-to-shot times; minimal shutter lag  

 

Hurtig til at starte, hurtig til at tage billeder efter hinanden og minimal forsinkelse på lukkehastigheden er vel noget, der lader sig høre til actionfotografering, men tjek selv hele anmeldelsen og kig på de billeder, der er lagt ud.

 

Håber at dette noget lange indlæg hjælper dig videre. Med det stadigt voksende udvalg af digi-cams bliver det ikke nemmere at vælge! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...