Gå til innhold

TAF - Teknisk allmenn fag


Birthe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Så hvordan går det på TAF helse vg1 for tiden aash? bra tur til Eidfjord?

 

Blir det medisin på deg, Birthe?

 

Satser på det... poenggrenser på UIB var jo ikke høy i det hele tatt, men så er jeg jo bare halvveis da ettersom TAF er 4 år.. Tar biologi som privatist i tillegg nå og satser på at det også blir bra, var knallgøy fag helt til jeg kom til blomster delen :p

 

Er ikke så veldig lenge (med mitt perspektiv) til jeg er i praksis i helse-bergen heller nå, men ser vel lite til dere medisinstudenter da?

 

OMG...hva er TAF-marin og TAF-helse=?

 

Jeg går også TAF...men aldri hørt om det tullet dere driver med,,,,

 

TAF helse tar fagbrev som helsefagarbeider (=hjelpepleie + omsorgsfag) og tar realfagene matte R1, Kjemi 1 og 2 og fysikk 1

TAF marin tar fagbrev som røkter og tar matte R1 og R2 og kjemi 1 og 2 eller fysikk 1 og 2

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Så hvordan går det på TAF helse vg1 for tiden aash? bra tur til Eidfjord?

Likar meg veldig godt:D Både på jobb og på skulen! Kjempe spennende:D Synest du det er kjekkt fortsatt da? :D Lenge siden eg vahar vert her inne, men det var ein super tur til eidfjord:D Var å studerte ein stein på vidden i eit par timer... det var vell det kjedeligste! hehe

Lenke til kommentar
Så hvordan går det på TAF helse vg1 for tiden aash? bra tur til Eidfjord?

Likar meg veldig godt:D Både på jobb og på skulen! Kjempe spennende:D Synest du det er kjekkt fortsatt da? :D Lenge siden eg vahar vert her inne, men det var ein super tur til eidfjord:D Var å studerte ein stein på vidden i eit par timer... det var vell det kjedeligste! hehe

 

Dere hadde de samme oppgavene som vi hadde ja :p Den steinen var kjip. Bra at dere ble 3 i klassen også da og ikke bare en..

Jeg trives enda.. er ikke like fasinerende som de første månedene, men det er jo bare naturlig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ok.

Har aldri vært på intervju før, så hva kommer dei til å spør om?

Visst jeg har fravær kan jeg da forklare det?

 

På mitt intervju spurte de:

 

"Dersom me hadde spurt dine beste venner om det dei definerer som dine utviklingsområder, kva ville dei då svart?"

"Kva er dine tre beste og verste egenskaper?"

 

Ikkje så lett å svare på, men det gjekk :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Ja, går opp til fagbrevet i April en gang, så er på jobb hele April, også på skolen hele Mai mtp. eksamener og greier.

 

Men ingen lærlinger tar fagbrevet så tidlig, må skrive under på at jeg godtar å gå opp til fagbrevet så tidlig og greier.

 

Det er jo kjempe praktisk! Når slutter du på jobb då? Når skulen er ferdig, eller må du jobbe ut juni også?

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, har jo skrevet kontrakt frem til midt i august-ish, men vet ikke hvordan det er, tror det er mulig for meg å slutte før, isåfall skal jeg slutte så fort jeg består fagprøva, men på en annen side hadde det vært kjekt å jobbe den siste sommeren før jeg skal i militæret/studere videre.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det skal du jobbe så lenge kontrakten sier(vanligvis 2 år), derfor var de nøye på å skrive kontrakten rett etter skoleslutt vg2 hos meg slik at jeg ble tidlig ferdig.

men etter du har tatt fagbrev har du vel rett på full lønn hvis du må jobbe videre sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...