Gå til innhold

TAF - Teknisk allmenn fag


Birthe

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det skal du jobbe så lenge kontrakten sier(vanligvis 2 år), derfor var de nøye på å skrive kontrakten rett etter skoleslutt vg2 hos meg slik at jeg ble tidlig ferdig.

men etter du har tatt fagbrev har du vel rett på full lønn hvis du må jobbe videre sant?

 

Det rekner eg nesten med. Du skal ha lønn etter dei kvalifikasjonene du har, og når du er utdanna fagarbeider, så skal du vel då også automatisk ha fagarbeiderlønn vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik jeg har forstått det skal du jobbe så lenge kontrakten sier(vanligvis 2 år), derfor var de nøye på å skrive kontrakten rett etter skoleslutt vg2 hos meg slik at jeg ble tidlig ferdig.

men etter du har tatt fagbrev har du vel rett på full lønn hvis du må jobbe videre sant?

 

Det er egentlig slik at man følger kontrakten - altså får jeg 80% frem til lærling-kontrakten går ut og jeg evt. signerer videre kontrakt, da har jeg fagarbeiderlønn.

 

Men jeg vet at noen av dem som gikk ut i fjord fikk fagarbeiderlønn etter bestått fagprøve. (Noen er en eller kanskje to, så det er mest vanlig å følge kontrakten)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Er det noen som vet hva man lærer i programfagtimene på EL-TAf som dataelektroniker? Og hvis jeg skaffer meg lærlingplass selv, kommer jeg da garantert inn?

 

Vi har Automasjon, Elenergi og Data og telekommunikasjon første året, andre året er det bare data og telekommunikasjon, skaffer du deg lærlingeplass selv må du snakke med "Bjørn Brekkan" Han er ansvarlig for TAF elevene på Knarvik hvertfall, tror du er garantert TAF plass da siden vi er bare 9 i TAF-EL i vårt kull, det som kan skje er at for lite bedrifter tar inn TAF elever og da dropper skolen det årets TAF elever.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Vet ikke om noen fortsatt leser denne tråden.. Menmen.. 

Har tenkt å søke taf helse, og jeg har noen spørsmål  :ph34r:

Hva spør de om på intervju? Og trives folk på taf/er det gøy? Og er det veldig vanskelig med matten og de andre fagene? Det står så lite om taf på nettet syns jeg..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Ser ut som dei fleste TAFar har fulfølgt stuideløpet sitt eller i så fall ikkje lenger aktiv på forum...

Eg er ein førsteårs tafar (TAF-Elektro) på ein skole i vestlandet :) Skal nok klarer å svare mange av spm. dere lurer på som finst veldig begrenst info på nettet. :) 

 

Svar til @SGMH123 

Dei spør hovudsakleg om kva eg gje på fritid, hvor mykje tid eg er villige å disponere til lekse, om eg er villige å pendle til praksis bedrift osv... Dei vil ha ein ide av kva type student du er på skolen og kvordan du er på fritid :)

 

Etter 2 veke på skolen må eg sei at eg trivast og synest det er den beste studieløpet der er for meg. Einaste er vel at eg kjem i frå andre enden av fylke og kjenne nesten ingen her, itillegg til at vi er kun på skolen 3dagar i veke så i det sosiale delen for meg tar litt tid ._.

 

Veit ikkje hvordan TAF-Helse fungere. Men tenk slik... Du har fagene frå ST og Yrkesfagene, og alt det skal krympa ned til 3 skoledagar, dermed du vil få lekse over helga, og mykje lesing & jobbing heime. Det som har funka for meg så langt er å kom i timen med spørsmål på førehand, asso lese fagstoffene før du har tima.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...