Gå til innhold

TAF - Teknisk allmenn fag


Birthe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dei burde hatt en taf-skole hvor en kunne velge maritime fag også:p

Kunne blitt en ordning der det var 4-5-6 uker skole så 4-uker i lære osv.

Hadde vært koselig:D

Da kunne jeg blit utdannet til skipsingeniør og fått litt innsikt på skip for så og muligens bli marin-ingeniør.

Hvorfor har dei ikke funnet på noe sånt! :hmm:

Noen som er med på en kampanje der mange skirver under???

Endret av fleskeklumpen
Lenke til kommentar

Slenger på noen nye.

Hvor mye fritid bør en rekne med går med til skole på taf?

Visst dei to fagene jeg har mest lyst til å søke (uten taf inkludert) er almenn og elektro vil ikke det si at taf må være perfekt for meg?

Hva innebærer marin-taf linjen, har du en link eller noe som kan forklare litt om det?

 

Tusen takk for alle svar forresten :D

Lenke til kommentar
Du har så mye fritid du vil egentlig..

 

Vi har nesten ikke noe lekser, men du burde jo selvsagt gjøre noe uansett for å henge med i timene.

 

Jeg søkte:

1.TAF

2.MK

3.AF

 

Det er egentlig vanskelig å si hva som er "rett"

 

Så det kan altså være en god ide å skrive ned alt som læreren viser på tavlen osv?

Tror jeg kommer til å søke:

1. taf

2. almenn

3. elektro

 

Håper jeg kommer inn på taf visst ikke håper jeg at jeg kommer inn på Framnes.

Har 4 i snitt til jul, men foreløpig har jeg ikke fått mindre enn 5 på prøver så lover godt :)

Endret av fleskeklumpen
Lenke til kommentar
burde ha over 4,5 for å ha en sjangs for å komme inn så arbeid hardt dette halvåret. og ja det er en veldig god ide å skrive ned alt læreren skriver på tavlen ;)

 

Er 4,5 som er målet mitt ja.

Lover godt foreløpig med laveste resultat som -5 og høyeste som 6

Men er nesten sikker på at jeg ikke klarer 5 i matte så det er nå så. Men skal være ganske god for og få 4,5 i snitt og men skal jobbe hardt dette året ja.

Lenke til kommentar

Siden vi har det ganske annerledes enn Taza tenkte jeg at jeg også kunne svare kjapt på noen spørsmålene.

 

Jeg var til intervju i slutten av juni, hos bedriften og fikk en telefon ganske fort etterpå om at jeg hadde fått plassen.

 

Lønnen varierer, men i ferien har vi fått lov å gå inn som vikarer i bedriften. Da får du betalt som en ufaglært.

 

Slik jeg har fårstått det har du ikke valgmuligheter hvis du kommer inn. Sier du nei til plassen får du ikke tilbud om en annen skoleplass hvis ikke du søker privatskole i tillegg. Det kan kanskje være lurt å høre med rådgiveren din om, hun vet mer om dette.

Men jeg har oppfattet at hvis du om bestemmer deg må du likevel si ja til plassen og heller kontakte læreren på den videregående skolen etter at du har begynt der.

 

Hvor mye "fritid" som går med til lekser kommer helt an på hvor mye du legger i det og hvilke karakterer du ønsker å gå ut med.

Lenke til kommentar
Siden vi har det ganske annerledes enn Taza tenkte jeg at jeg også kunne svare kjapt på noen spørsmålene.

 

Jeg var til intervju i slutten av juni, hos bedriften og fikk en telefon ganske fort etterpå om at jeg hadde fått plassen.

 

Lønnen varierer, men i ferien har vi fått lov å gå inn som vikarer i bedriften. Da får du betalt som en ufaglært.

 

Slik jeg har fårstått det har du ikke valgmuligheter hvis du kommer inn. Sier du nei til plassen får du ikke tilbud om en annen skoleplass hvis ikke du søker privatskole i tillegg. Det kan kanskje være lurt å høre med rådgiveren din om, hun vet mer om dette.

Men jeg har oppfattet at hvis du om bestemmer deg må du likevel si ja til plassen og heller kontakte læreren på den videregående skolen etter at du har begynt der.

 

Hvor mye "fritid" som går med til lekser kommer helt an på hvor mye du legger i det og hvilke karakterer du ønsker å gå ut med.

 

Ok, takk. Men er det slik at en må sende skriftlig søknad i tilleg til å søkje på vigo eller bare en av delene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...